גלבוע: שיקום מסיבי לנחל נבות לקראת מטיילי הקיץ

לקראת הקיץ שוקם נחל נבות שניזון ממימיו של מעין יזרעאל, וטווי הזרימה שלו מעגלי ואורכו כ-ק"מ.

בימים אלו עובר נחל נבות, עבודות שיקום וטיפוח אינטנסיביות כך שיעמוד לרשות תושבי הגלבוע ולרשות הציבור הרב הצפוי להגיע ולטייל באזור בחודשי הקיץ הקרבים.
העבודות הנעשות בשטח כוללות פריצת שביל הליכה בתוך הנחל, בריכת שכשוך, הסדרת שביל הליכה לצד הנחל (אספלט מקורצף), ניקיון וגיזום אינטנסיבי בחורשות הקיימות, הסדרת פינות ישיבה לאורך הנחל מאבנים מקומיות והקמת 2 גשרונים לחציית הנחל.
לדברי עובד נור, ראש המועצה, פרויקט זה מצטרף לשורה של פעילויות מבורכות המבקשות להחזיר את נוף הגלבוע למצבו הטבעי. לדבריו: "ביחד עם רשות ניקוז ירדן דרומי, אנו פועלים להחזרת מים חיים לגלבוע, תרתי משמע. נחל נבות הוא חלק ממגוון הפרויקטים שאנו מובילים ביחד עם הרשות ברחבי המועצה לטובת שיפור הנחלים והנגשתם לציבור, ולתושבי האזור בפרט."

בטווי הנחל בריכת שכשוך עם מים קרירים
בטווי הנחל בריכת שכשוך עם מים קרירים

נחל נבות הינו מסלול מעגלי המתפרס לאורך כק"מ, והוא מקבל את מימיו מעין יזרעאל המהווה נקודת מוצא וסיום למסלול. נחל נבות מהווה למעשה כאחד מיובליו של נחל חרוד, והוא קרוי על שמו של הכורם שנרצח ע"י המלך אחאב. ע"פ המסורת בסמוך אל הנחל חנה צבא ישראל ובראשו שאול המלך לפני הקרב המכריע עם הפלישתים.
"פעילותנו נעשית במטרה לשקם נחלים ולהחזירם למצבם "הטבעי" על ידי שמירה על צרכי השכנים והחיים לצד הנחל", מסביר עובד יבין, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי. לדבריו פעילותה של הרשות מקיפה וכוללת אלמנטים רבים למען חידוש פני האזור: "תוך כדי שיקום נחל נבות אנו שומרים על המגוון הביולוגי הטבעי בנחלים, על שימור קרקע לטובת שטחי העיבוד לשנים הבאות ומניעת איבוד שטחי חקלאות, וכן פועלים להשהיית נגר וסחף למניעת ערוצים בשדות החקלאיים."
בנוסף לעבודות אלו, רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי הסדירה בשנה האחרונה דרך נוף המתאימה להולכי רגל, רכיבה על אופניים וברכב, לאורך נחל נבות (מכיוון מזרח). זוהי דרך המתחברת לדרך נוף הקיימת לאורך נחל חרוד ולצידה של מסילת הרכבת.

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|