אשכול רשויות כנרת עמקים יצא לדרך

באשכול הרשויות שהושק באופן חגיגי, יהיו שותפים 15 רשויות ביניהן גליל תחתון, טבריה, עמק הירדן, עמק המעיינות, כפר תבור, אל בטוף, בועיינה נוג'ידאת, בית שאן, ועוד. צילום דוברות עמק המעיינות

באירוע חגיגי שנערך בכפר 'נהר הירדן' במעמד מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ואנשי משרדו, ראשי רשויות ועשרות משפיעים מחמש עשרה רשויות הושק בשבוע שעבר אשכול כנרת עמקים בסימן: 'יוצרים שותפות, לוקחים אחריות'
השקת אשכול אשכול הרשויות נעשתה במסגרת עידוד משרד הפנים להתארגנויות לשיתופי פעולה אזוריים ומקדם אשכולות ישובים בכל רחבי הארץ, במטרה לקדם פיתוח אזורי ושיתופי פעולה בנושאים שונים בין הרשויות המקומיות במטרה להביא להעלאת איכות החיים לתושב, תוך מיצוי ואיגום משאבים וקידום ראייה אזורית כוללת במגוון נושאים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חמש עשרה הרשויות השותפות באשכול הרשויות החדש: גליל תחתון, טבריה, עמק הירדן, עמק המעיינות, כפר תבור, אל בטוף, בועיינה נוג'ידאת, בית שאן, טורעאן, כפר כמא, מגדל, מראר, עילבון, יבנאל, ושיבלי-אום אל ג'אנם. שטחו 766,000 דונם וחיים בו 195,200 תושבים.
באירוע השקה לקחו חלק כ 130 משפיעים מהרשויות המקומיות, מגופים ציבוריים, מהמגזר העסקי והחברתי, שלב ליבו היה מפגשים סביב ארבעה תחומים מרכזיים: פיתוח כלכלי, תיירות, פיתוח חברתי ופיתוח סביבתי. הוצגו מודלים אזוריים והצלחות מהארץ ומהעולם וכן הועלו על ידי המשתתפים אתגרים אזוריים.

ראשי הרשויות עם מרדכי כהן - מנכל משרד הפנים בועז יוסף הממונה על המחוז וצוות משרד הפנים
ראשי הרשויות עם מרדכי כהן – מנכ"ל משרד הפנים בועז יוסף הממונה על המחוז וצוות משרד הפנים

יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות ויו"ר האשכול אמר: "זהו ערב מרגש מאוד. הזדמנויות רבות עומדות בפנינו, הזדמנויות אשר ישפרו את איכות החיים של התושבים, למידה ושיתופי פעולה בין אנשים וארגונים, פיתוח כלכלי וחברתי, והצמחת האזור במגוון רב של תחומים ונושאים. מנגד עומדים בפנינו גם אתגרים: רב תרבותיות, גיווניות, שוני וצרכים שונים של כל אחד ואחת. אולם אלה, אני בטוח רק יחזקו ויגבשו אותנו. בשנה הקרובה נעסוק בגיבוש תמונת העתיד, יצירת החזון האזורי המשותף וגיבוש תוכניות לשנים הקרובות.
מרדכי כהן – מנכ"ל משרד הפנים שהגיע לאירוע עם אנשי צוות המשרד אמר: "מה שאנחנו רואים כאן במקום הזה זה קסם. רוח המקום (כפר נהר הירדן) העוצמות של בוני המקום שחשבו אחרת – מחייבים גם אותנו לחשוב אחרת. יש כאן חבל ארץ אדיר עם פוטנציאל אדיר. גם אנשים, גם תשתיות וגם משאבים, ואנחנו לא מחכים. אנחנו לוקחים על עצמנו אחריות. יש כאן נציגים רבים ממגזרים שונים וכולם מבינים זאת. ראשי הרשויות הם המנהיגות האמיצה וכולנו רוצים קהילה משגשגת, אופק לילדים שלנו, יכולת להנות משגשוג הכלכלה הישראלית, לדאוג לסביבה שלנו, לטבע, ולמשאבים ולחיות בביטחון."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אלי מאירי, מנכ"ל האשכול הציג את המטרות האסטרטגיות של האשכול: פעולה בתחום האסטרטגי – לשינוי והשפעה על סדר העדיפות של המדינה, בהשקעות תשתית כמו רכבת מהירה ובית חולים שיקומי, פיתוח מנועי צמיחה כלכלים – התיירות ותחומי האגרו-טק והווטר-טק, ופיתוח שירותים איזורים משותפים. לפי סדר העדיפות שנקבע על פי ראשי הרשויות יפותחו תחילה תחום פינוי הפסולת, הווטרינריה, מסגרות תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות ומוקד משותף.

לאורך השנה הסביר אלי מאירי מנכ"ל האשכול יתקיימו מפגשים של השותפים לתהליך שבהם יתרחשו תהליכי למידה ובדיקה בארבעת הנושאים ואשר יכללו בין היתר גם סיורים ללמידת פרוייקטים, הצלחות והשראה.

מבמת הריקודים הבינ"ל לנטרול מחבלים: המסלול של אנה צ'נוה מנוף הגליל

|