'ארמון סהרה': השף מחלוצי הבישול הערבי גלילי מגיע לעמק

בית חדש בעמק לשף נשאת עבאס- מחלוצי המטבח הערבי העילי בישראל. קרדיט צילום: שני בריל

אחרי למעלה מ 20 שנות עשייה בהן השף הוותיק נשאת עבאס הביא את המטבח הערבי גלילי לתודעת הקהל הישראלי לשף עבאס יש בית חדש- מסעדת ארמון סהרה.
במסעדה החדשה הנמצאת בכפר נין בין עפולה לכפר תבור שואף נשאת מחד לייצג תרבות קולינארית נאמנה למטבח המסורתי והשורשי עליו גדל באמצעות תפריט ייחודי שיוצר לאורחי המסעדה היכרות עם מקורותיו של המטבח הערבי גלילי המסורתי. כל זאת, תוך הקפדה יתרה על חומרי גלם איכותיים.
לצד מנות מסורתיות קלאסיות כגון הצוואר כבש הממולא, קבב חלבי מנסף ועוד,השף עבאס מקפיד לחדש ולהגיש יצירות חדשות לציבור לקוחותיו ולשם כך לוקח מנות וחומרי גלם מוכרים מהמטבח הערבי ,מוסיף טוויסטים עדכניים וטכניקות בישול חדשות. כל אלו יוצרים יחד מגוון מנות חדשות, ייחודיות ומסקרנות.
התפריט של מסעדת "ארמון סהרה" הוא רחב וכולל סלטים המתבססים על חומרי גלם טריים ומשובחים היישר מהשדות של עמק יזרעאל לצד בשרים מובחרים וטלאים הגדלים במרעה בקיבוצים סמוכים.

עלי-גפן-ממולאים
עלי גפן ממולאים

כבר בשלב המאזטים ניתן למצוא מנות ייחודיות כגון זאגאליט לאבנה- כדורי לאבנה עם מיקס אגוזים קלויים,שום ופלפל חריף, טחינה מעושנת- טחינה גולמית עם פפריקה מעושנת , עגבניות שרופות ומרוסקות עם לימון, מגדוס- חציל קטן כבוש ממולא באגוזים וחריף ומנות מפתיעות נוספות גם בסלטים ובמנות הביניים תמצאו מנות ייחודיות כגון סלט חאקורה, סלט עלי שומר , ריזוטו פריקי- פריקי מבושלת עם שמנת פטריות , גבינת פרמז'ן ופיצוחים.

קבאב-על-האש
קבאב על האש

באגף הבשרים מוצעים נתחי בשרים מובחרים במגוון סגנונות עשייה כגון: סטייק האוס סטייל, בשרים מעושנים/בבישול ארוך, וכמובן תבשילים מסורתיים . ב"ארמון סהרה" משתמשים בטכניקות בישול שונות החל מהטאבון לצד המעשנה וכמובן המדפונה – שיטת בישול מסורתית בבור בעומק האדמה.
גם באגף הדגים ופירות הים ניתן למצוא מנות מסקרנו כגון מיקס פירות ים שנאפה בתנור בפוחארה ( כלי חרס) ומשאוושה קלמארי.

שיפוד-כנאפה-על-גחלים
שיפוד כנאפה על גחלים

לאלו שרוצים לשבור שגרה בקינוח מומלץ לנסות את המפרוקה – בצק פיסטוק מסורתי במילוי קאימק של מחלבת כפר תבור ואת הכנאפה שמגיעה בווריאציה מסקרנת מאוד על שיפוד ונעשית על גריל פחמים במילוי של גבינת עכאווי.
מסעדת ארמון סהרה,
כתובת :כביש מס' 65 לעפולה, בדרך לכפר תבור, נין
טלפון : 046935101
שעות פתיחה :א-ש בין השעות 11:30-23:00
מומלץ להזמין מקומות מראש.