אקשן ואדרנלין: מסלול מוטוקרוס נחנך בגלבוע

המסלול החדש שהוקם וכבר נחשב לטוב בישראל – ישמש לאימונים, הדרכות, הכשרות, מרוצי מוטוקרוס וטרקטורונים. בשישי הקרוב(13/5) תיערך בפעם הראשונה מחוץ למסלול בוינגייט אליפות ישראל. צפו לחגיגה צבעונית ויוצאת דופן. צילום: דוברות המועצה גלבוע

אחרי חודשיים של התנסות, הרצה ומקצי שיפור ממוקדי מטרה, נחנך ביום שישי האחרון מסלול המוטוקרוס, באופן רשמי, חוקי וקבוע בגלבוע. המסלול החדש, הייחודי והמרשים נבנה במאמץ משותף עם התאחדות הספורט המוטורי. המסלול נחנך באליפות הארץ לגילאים הצעירים (נוער ונערים).
האליפות נפתחה בטקס קצר ומרגש בו חנך ראש המועצה עובד נור את המסלול החדש שהוקם בסמוך לאתר 'תל-יוסף הישנה', ונחשב כבר כעת כטוב בישראל. חובבי הספורט המוטורי מציינים כי מדובר בבשורה של ממש- בכל הנוגע לתחרויות ולמשתתפים.
"אנחנו מאוד מתרגשים לראות את המשתתפים באליפות ואת הקהל פה בגלבוע. מבחינתנו המסלול הזה הוא לא פחות מהגשמת חלום", אמר ראש המועצה עובד נור באירוע, "נכנסנו עמוק לתוך הספורט המוטורי במדינת ישראל. זיהינו די מהר שיש לנו הרבה רוכבים צעירים ובוגרים יותר. לכן החלטנו פה ללכת יחד ולעשות היסטוריה. חשוב לנו להשקיע בפריפריה ואנחנו מובילים את זה יחד עם ההתאחדות לספורט מוטורי, הרשות לנהיגה ספורטיבית ומשרד התרבות והספורט. האירוע הגדול האמיתי ייערך כבר בשישי, באליפות ישראל", סיכם נור.

• "מסלול עם האופי הזה, אין בישראל"

בין המרוצים באליפות היה אפשר היה להתרשם ממקצים עבור ילדים בני 8 עד 12 אשר עושים את צעדיהם הראשונים בתחום.
בהמשך ניתן האות ולדרך יצאו מקצים נוספים שכללו רכיבה מהירה במסלול עם מכשולים, מסלולים עם פניות חדות וגבעות קיפוץ עם האופנועים.

ביצועי אקסטרים במוטוקרוס בגלבוע
רכיבה מרהיבה במסלול המוטוקרוס בגלבוע

עוד לפני שנחנך באופן רשמי, משך אליו המסלול ספורטאים ומתחרים שהגיעו למתקן על מנת להתאמן ולשפר את יכולות הרכיבה שלהם.
האליפות היא רק יריית הפתיחה וכבר בשישי הקרוב בתאריך 13/5/22) תיערך במסלול המוטקרוס החדש אליפות הארץ לבוגרים.
יש לציין כי זו תהיה הפעם הראשונה שאליפות הארץ במוטוקרוס תערך מחוץ למסלול שבווינגיט.
בגלבוע צפויה להתקיים חגיגה צבעונית גדושה באקסטרים, אקשן ואדרנלין כשמאות רוכבי השטח, מהטובים בארץ, יתכנסו תחת מקום אחד, ויגיעו להתחרות.
"המועצה האזורית גלבוע הקימה כאן מסלול מוטוקרוס לתפארת", אמר השבוע בועז קורפל, עיתונאי רכב ופרשן הספורט המוטורי של ערוץ הספורט למעלה משני עשורים – שנכח באירוע. עוד הוסיף קורפל: "המסלול ייחודי מכיוון שמדובר פה במסלול שונה בנוף הישראלי תרתי משמע. מדובר במסלול של 1640 מטר, 9 פניות, 11 אלמנטים שונים של קפיצות, דילוגים, סטפאפים, גבשושיות ועוד. מסלול עם האופי הזה, אין בישראל. זה מאתגר את כל הרוכבים שמגיעים לכאן ומרגיל אותם למסלולים שיש בעולם הגדול. יפה שהמועצה האזורית גלבוע הרימה כאן את הכפפה. סוף סוף יש בית טוב לרוכבים מכל אזור הגלבוע והעמק. זה מחמם את הלב".

• "הקמת המסלול- הגשמת חלום לרוכבים"

בגלבוע ציינו השבוע בגאווה כי הם שמחים ומברכים על כך שחלק גדול מהמתחרים מתגוררים ביישובים המצויים במועצה, עובדה שתהפוך את החגיגה ללא פחות ממושלמת.
המסלול החדש שהוקם ישמש לאימונים, הדרכות, הכשרות, מרוצי מוטוקרוס וטרקטורונים, והוא משתלב נהדר עם מגמה צומחת בגלבוע של גידול מגמתי במספר הספורטאים הפוקדים את המסלול ומודים על כך שיש להם מקום להגשים את חלומם.

ראש המוא"ז נור מעניק גביעים למנצחים
ראש המוא"ז נור מעניק גביעים למנצחים

הכמות ההולכת וגדלה של מתאמנים צעירים בגילאים 8-15, מעודדת את אנשי הספורט במועצה ובכלל וישנה תמימות דעים כי דור צעיר זה הינו הבסיס והליבה של ספורטאים גדולים שיצאו וייצגו את מדינת ישראל.
"להקים מסלול מוטוקרוס בגלבוע, להעצים את הספורט הזה ולשים אותו במרכז הבמה כמו כדורגל וכדורסל זה הגשמת חלום. מבחינתי זה משהו שהתפללתי וייחלתי לו שנים רבות אחורה. המסלול הזה ברמה ובפוטנציאל הכי גבוה. יש לו תוואי מעניין וגדול, עם ההקפה הכי ארוכה בארץ. זה מאפשר לנו להגיע בו למהירויות שאי אפשר להגיע אליהן במסלולים אחרים בישראל ולעשות אלמנטים שלא ניתנים לביצוע ביתר המסלולים", אמר השבוע אופיר ואזה מקיבוץ עין חרוד, רוכב ומאמן בגלבוע.