"אצלנו אף אחד לא שקוף"

קורס למטפלים הזרים נערך בסב יום. מטרתו: לפתוח ערוצים חדשים של ידע מקצועי ואנושי, בטיפול בוותיקי העמק

עמותת ותיקי העמק, דואגת למגוון פעילויות קיץ לוותיקי העמק, אבל תמר להב, מנהלת יחידת איתן, חלמה לפתוח קורס למטפלים של הוותיקים, העובדים הזרים. קורס שיגבש אותם, יספק להם תמיכה מקצועית ומענה לבעיות אותן הם חווים בחיי היום-יום ובעיקר, ישחרר, יוציא מהשגרה ויהיה מהנה. להב: "משנה לשנה, אני רואה חשיבות גדולה יותר ביצירת הקורס ובמתן האפשרות למטפלים להתעשר בידע ובחוויה מקצועית וחברתית, שתורמת ומעצימה אותם."
השבוע הסתיים הקורס, לאחר חודש של מפגשים, במהלך חודש אוגוסט. מטרתו לפתוח ערוצים חדשים של ידע מקצועי ואנושי, בטיפול בוותיקי העמק. הקורס הועבר על ידי דבי להב וכלל שיעורי ריקוד, מפגשי שיח, עיסויי ידיים, קורס מד"א ועוד. כל זאת, כדי לייצר עבורם מקום בטוח, בו יוכלו לשתף באתגרים, עמם הם מתמודדים וכן, לקבל חיזוקים ותמיכה מקצועית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


צוות 'עמותת ותיקי העמק' סימן לעצמו מטרה, לשמש כמוביל בטיפול המקצועי, למען איכות החיים בגיל השלישי. מזה כשבע שנים, מתקיים קורס העשרה למטפלים בנושאים מקצועיים מגוונים, כחלק מההנחה כי עם ההשקעה המתאימה, המטפלים יהיו מקצועיים יותר וכך, גם הטיפול בוותיקים. השנה, הקורס עלה מדרגה כאשר שולבו בו תכנים מהנים יותר, לרווחת העובדים הזרים.
יחידת איתן בסב יום, מיועדת לקשישים הנמצאים בתהליך של ירידה קוגניטיבית ותפקודית (דמנציה). הגישה הייחודית של היחידה היא חיזוק הכוחות הבריאים, טיפוח קשרים אישיים וחברתיים, ביטוי עצמי ושימור יכולות וחיזוק הדימוי העצמי. היחידה מציעה מגוון של פעילויות לגירוי מוטורי, חושי וקוגנטיבי: אמנות, גינון טיפולי, יצירה, תנועה ועוד.

אייל בצר, ראש המועצה: "אנו דואגים לוותיקי העמק בכל אחד מתחומי החיים. תחום אחד, טמון בהכשרה ובטיפול שמקבלים העובדים הזרים, אשר מלווים אותם ונמצאים עמם למעשה, בכל שעות היממה. ראינו את החיוך והאושר על פניהם של העובדים, כשניתנה להם שעה מהנה לעצמם במהלך היום. אני בטוח שהחיוך המשיך איתם לאורך כל היום!"