אפשר לסכם: שיפור בהתנהגות הנופש הישראלי בכנרת

כרבע מיליון נופשים, תפוסה מלאה, ו-500 טון אשפה, כך על פי נתוני חדר הבקרה של רשות הכינרת

באיגוד ערים כינרת מסכמים את חג הפסח בשביעות רצון. כאמור באיגוד החליטו להקדים את פתיחת עונת הרחצה והעמידו שירותי הצלה בחופים כבר במהלך החג וזאת על אף שעונת הרחצה נפתחת באופן רשמי בתשיעי במאי.
בנוסף, לאור התפוסה הגבוהה בחופים, תוגברו שעות הפעילות של המצילים בחופים השונים עד השעה 18:00. על פי נתוני חדר הבקרה של רשות הכינרת, ב- 15 חופי איגוד ערים כינרת נפשו במהלך חג הפסח כ- 250,000 נופשים, כשהתפוסה בחופים לאורך כל ימי החג הייתה מלאה והחופים נסגרו ונפתחו לסירוגין בהתאם לתפוסה בהם.

• מסבירנים חילקו לנופשים שקיות

ברשות הכינרת ציינו, כי במהלך כל ימיי החג נאספו כ- 500 טון אשפה בחופים השונים. חלק גדול מהאשפה שנאספה הנה מהפחים מה שמעיד על שיפור בהתנהגות הנופש הישראלי. לאורך כל ימי החג הסתובבו מסבירנים של רשות הכינרת בין הנופשים בחופים, חילקו שקיות לאיסור האשפה וביקשו מהנופשים לדאוג לניקיון בסביבתם.
פנחס ג'ינו, מי שזכה לכינוי 'הפקח של המדינה' לאחר הריאיון שלו בתוכנית של רפי רשף ציין: "בשורה התחתונה, כנראה שהרווחנו, כי הציבור נחשף לחשיבות השמירה על ניקיון החופים והמודעות לשמירה על ניקיון מקורות המים גברה".

אגב, בעקבות אותו ריאיון, הגיעו בשבת האחרונה עשרות בני נוער מכל רחבי הארץ לחופי איגוד ערים כינרת וסייעו לצוותי הניקיון וההסברה בפעולות ניקיון החופים.

מסבירנים ומתנדבים דואגים לנקיון החופים
מסבירנים ומתנדבים דואגים לנקיון החופים

יעל סלע, מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכינרת סיכמה את הפעילות במהלך ימי החג וציינה: "בהשוואה לשנים עברו, ניתן להצביע על שיפור במודעות לניקיון. חלק משמעותי מהאשפה שנאספה היתה בפחים. בחופים השקטים שלנו שאוכלסו על ידי משפחות נשמרה רמת ניקיון גבוהה לאורך כל ימי החג ואילו בחופים האחרים דאגנו לתגבר את צוותי הניקיון על מנת לאפשר למאות אלפים שפקדו את חופינו במהלך ימי החג ליהנות מכינרת נקייה ונעימה".

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|