אסי גלבוע: מתפרקת, נשארת בליגה?

האם בחסות החלטת ההתאחדות לכדורגל על הקפאת הליגות הנמוכות בעקבות משבר מגיפת הקורונה , הקבוצה המיתולוגית מהתענך תמשיך לפעול ותישאר בליגה א' צפון?

בשורות מעודדות לקבוצת הכדורגל המיתולוגית מהגלבוע, הפועל אסי גלבוע שפורקה לפני כחודשיים בעקבות גרירת חוב גדול, והייתה טרם הקפאת הליגה מועמדת ודאית לירידה לליגה ב'.
בימים האחרונים נוצר סיכוי מעשי להמשך פעילותה של הקבוצה בליגה א' צפון, זאת לאחר שההתאחדות שהקפיאה את הליגה בעקבות משבר מגיפת הקורונה ואת היורדות ממנה לליגה ב', ובמקביל יו"ר הקבוצה לירן דניאל דיווח השבוע בפייסבוק הרשמי של המועדון על הגשת ערעור עוד השבוע לבית הדין של ההתאחדות במטרה לבטל את החלטת הפרוקה של הקבוצה שהוחלט בבפברואר השנה.
כזכור, המועדון הוותיק ביותר בליגה א' צפון(19 שנים), היווה למעשה מפעל הנצחה לאסי דניאל ז"ל ממושב מיטל שנפל בעת מילוי תפקידו,  על ידי דודו,  דוד דניאל ז"ל.
המועדון נודע עוד זכות היותו סמל לשילוב צעירים ממחלקת הנוער שלו ולדו קיום, במדי הקבוצה בה שיחקו שחקנים מרחבי הגלבוע: מהמושבים, הקיבוצים והכפרים הערביים.
בתחילת העונה נקלע המועדון לקשיים רבים בעקבות גרירת חוב גדול משנים עברו, ובמקביל הפסקת תמיכת המועצה האזורית הגלבוע, לאחר החלטתה על הפסקת ה תמיכה בקבוצות הספורט הבוגרות במועצה בשל תכנית ההבראה שלקחה על עצמה במטרה לצמצם את גרעונה העצום.
למרות זאת הצליחה הקבוצה לגרד תקציב זעום לפתוח את העונה כשהיא מתבססת בעיקר על שחקני בית ונוער, ולמרות ההתלהבות והרוח הספורטיבית של אנשיה, שקעה במקום האחרון, עד אשר הוכרז על פירוקה בסוף פברואר השנה לאחר קיום וועדת משמעת על ידי ההתאחדות בה פסק הבורר כי יש להפסיק את פעילות הקבוצה עד אשר היא תשלם את חובותיה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאחרונה הודיע יו"ר הקבוצה לירן דניאל כי המועדון הודיע לקברניטי ההתאחדות לכדורגל שהעירעור מוכן כולל תשלום הפסק בורר שנקבע!.
דניאל ציין כי פירוק הקבוצה הוא עד לחודש יולי 2020, כך שזה אמור היה להשפיע רק לעונת המשחקים האחרונה, וכי הנהלת הקבוצה לא הודיעה להתאחדות או לרשם העמותות על הפסקת פעילותה באופן סופי!

יו"ר אסי גלבוע, לירן דניאל
יו"ר אסי גלבוע, לירן דניאל

כאמור השבוע הודיע דניאל כי: "לאחר שיחה עם אנשי ההתאחדות לכדורגל אסי גלבוע תגיש השבוע את העירעור ותגיע לבית הדין, יתכן והקבוצה תצטרך להמשיך משם לבית דין העליון, לאחר שהדברים התבהרו והנהלת הקבוצה הציגה את המסמכים הנדרשים שהיו מוכנים בזמן הנדרש ולפני עידן הקורונה, אנו בהחלט סבורים שבסופו של דבר אסי גלבוע תישאר בליגה א'!, בנוסף ישנן שמועות על כך ש"הבטיחו" לקבוצות אחרות שהם כבר עלו ליגה על חשבון אסי גלבוע, אבל להנהלת הקבוצה נאמר באופן מפורש ש"ההבטחות" האלה לא רשמיות. הנהלת הקבוצה תמשיך לפעול בדרך ישרה וספורטיבית, ותעשה הכל שהקבוצה תישאר בליגה!"