אסיף אלקיים התארח במחלקה לתקשורת באקדמית כנרת 

אלקיים, יוצא האח הגדול סופר, איש תקשורת ויח״צ, ערך עם הסטודנטים של המכללה מפגש בזום. צילום: מכללת כינרת

אסיף אלקיים, סופר, איש תקשורת ויוצא "האח הגדול", התארח במפגש פתוח שערכה המחלקה לתקשורת במכללת כנרת למתעניינים בלימודי תואר ראשון. במפגש, שהתקיים בזום, סיפר על הדרך האישית והמקצועית שעבר בעולם התקשורת ועל הלקחים שלמד בדרך. הסוד שלו להצלחה טמון לדעתו במה שהוא מכנה "אמנות הסטוריטלינג": היכולת לקחת סיפור של אדם ולספר אותו בצורה מעניינת. אלקיים סיפר שהתאהב בתחום, הבין את האופק הכלכלי שלו והחל לעסוק בו כמקצוע: "הבנתי שמה שמעניין אותי באמת זה לפרק סיפורים של אנשים ולהפוך אותם לתקשורת", אמר. מה שהופך סיפור למעניין הוא אף פעם לא הסיפור עצמו אלא החיבור הרגשי של הקוראים לדמויות, וזה נכון לדבריו בכתיבת רומן באותה מידה שזה נכון לכתבה בחדשות או לפרסומת.
אלקיים שגדל בפורייה ומרגיש מחובר מאוד לאזור, עודד את הסטודנטים ללמוד תקשורת. לו עצמו אין השכלה פורמלית בתקשורת. את דרכו בתחום הוא החל כששימש יועץ לחברי הכנסת אמיר אוחנה ואורן חזן, אבל הואיל והוא הגיע ללא ידע מוקדם או היכרות מוקדמת עם עולם הדוברות והתקשורת, הוא עשה לדבריו טעויות רבות בדרך, אך למד מהן והמשיך להתפתח. על העבודה המאתגרת עם חזן אמר ש"למדתי המון, זה היה דוקטורט לתקשורת, זה היה האוניברסיטה שלי".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


אלקיים אמנם בנה את הקריירה שלו באמצעות כישרון, מוטיבציה והתמדה, אבל הוא הדגיש את החשיבות של לימודי התקשורת דרך לרכוש את הכלים והבנה להצלחה בתקשורת. למשל, בלימודים במחלקה לתקשורת, בקורסים וסדנאות מעשיות המתמקדות ביסודות הפרסום והשיווק, כתיבה יוצרת, עיתונות, פיתוח פורמטים לטלוויזיה ולרשת ועוד. "הקו המנחה את לימודי התואר הוא החיבור בין אקדמיה ופרקטיקה. תחום התקשורת מאוד מגוון וחשוב לנו לאפשר לסטודנטים קשר ישיר עם אנשי תקשורת, כחלק מההכשרה שלהם", אמרה ד"ר עידית מנוסביץ, ראשת המחלקה.
נראה שהמפגש עם אלקיים ממשיך את הקו הזה ומעניק לסטודנטים אפשרות ללמוד ישירות מאנשי מקצוע הפעילים בשטח. ואיזו עצה הוא היה נותן לסטודנטים לעתיד?
לדעתו יש חשיבות ללימודים התיאורטיים, אך ההתנסות המעשית חשובה לא פחות. לכן הוא שמח לשמוע שהמחלקה מדגישה את החיבור בין הלימודים העיוניים לפרקטיקה ומשלבת הרבה מרצים מתעשיית התקשורת. הוא ממליץ ללמוד כדי להבין איך התקשורת עובדות, אבל מציע לסטודנטים גם לחשוב על הערך המוסף הייחודי שהם יכולים להביא לתחום: "תבינו איך זה נראה כדי ליצור משהו אחר"

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|