אנשים בעמק: "בגובה העיניים" של דויד

תערוכת צילומי טבע של איש ההיי טק וצלם הטבע דויד מונסונגו מהיישוב הקהילתי גן נר- תוצג בגן התעשייה תל- חי. בתערוכה 30 צילומי ענק בגדלים שונים – חלקם של בעלי חיים, צמחים ועוד

גן התעשייה תל- חי, מציג תערוכת צילומי טבע של איש ההיי טק וצלם הטבע דויד מונסונגו – 'בגובה העיניים', שתפתח ב- 24 בדצמבר, במסגרת פסטיבל 'חורף של טבע' במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי.

בתערוכה יוצגו 30 צילומי ענק בגדלים שונים. חלק מהצילומים הינם של בעלי חיים. החיה הניבטת מהתצלום מישירה אל הצופה בה, מבט נוקב ורציני, כאילו שהיא מוכנה לשתף אותו ברגע האינטימי שלה מול המצלמה. צילומי התקריב של דויד כמעט ומבקשים מהצופה לגעת בצבע העז בקשר עין מול החיה. שאר הצילומים הינם של צמחים, שהם תולדה של חיפוש אחר דימויים מהטבע, המשדרים נשיות וחושניות מזוויות שונות כמו: רכות, גאווה, עוצמה, לידה, מין, אסתטיקה ויופי ומאתגרים את הדמיון של הצופה בהם.

המצלמה משמשת למונסונגו תמריץ להיות נוכח במקום בו הדברים מתרחשים ופועלים על כל החושים. בצילומיו ניכר הניסיון ליצור קשר, להשתלב בטבע ולהתבונן בבעלי החיים בגובה העיניים ולנצור רגע אינטימי זה. המוטו המרכזי שלו מתחבר לאמירתו של רולאן בארת: "עיקר הראות של הצלם אינה בראייה, אלא בהיותו שם".

להקת יענים בתנועה בעשב הגבוה במסאי מארה, קניה צילום: דויד מונסנגו
להקת יענים בתנועה בעשב הגבוה במסאי מארה, קניה צילום: דויד מונסנגו

"תמיד אהבתי להתבונן אל העולם דרך עדשת המצלמה. מאז ומתמיד ראיתי את הצילום כביטוי אישי, שהחל דווקא בציור מופשט וסוריאליסטי, מציין מונסונגו ומוסיף: "צילומי תקריב החיות מייצגים את שלמות הטבע, את יופי הגוונים והעצמים".

בתחילת דרכו כצלם התנסה באמצעות הצילום בחיפוש אחר המראה המופשט בטבע. לאורך השנים רכש  ניסיון בסדנאות שטח בהדרכת צלמים מובילים בעולם והתמחה בצילום בעלי חיים. בשנים האחרונות מרבה במסעות ובטיולים בשמורות הגדולות באפריקה, בארצות מזרח אסיה, ביערות הגשם של מרכז אמריקה ובקרחונים של אנטארקטיקה, צילום תרבויות עתיקות ונופי בראשית. דרך מסעותיו לאזורים נידחים ובתוליים ניכר הרצון ליצור קשר ולתעד את בעלי החיים ובני האדם בסביבת מחייתם הטבעית.

דויד מונסונגו נולד בישראל בשנת 1957. הוא גדל בצפת וכיום מתגורר בישוב גן נר שבגלבוע. דויד נשוי ואב לשלושה ילדים, עוסק בתחום ההייטק וחלק ניכר מזמנו, משקיע בצילום. הוא אמן רב תחומי, צלם ומשורר, שרגישותו הלירית, למילים, למקצבים וחיבורו לאינטימיות של המילה מהדהדים אל תוך צילומי הטבע שלו. אסתטיקה, ראייה צילומית, קומפוזיציה, טבע ואור מתנגנים חזרה אל שירתו. לאחרונה הוציא ספר ביכורים "היופי הזה שיש" שהוא שילוב של שירים ותצלומים המתארים מסע בזמן.

 

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|