"אני שמח שנתנו לי את הזכות להגן על המדינה ותושביה"

מחויב, מקצועי וממוקד מטרה: רס"ר מראד טליעה מכפר שיבלי, גשש בצה"ל, מספר על שרותו המאתגר, החיבור לצבא ולמדינה והאובדן המשפחתי שהוביל אותו לשירות בגזרת הבקעה והעמקים. צילום: דובר צה"ל

רס"ר מראד טליעה, תושב הכפר הבדואי שיבלי שבגליל התחתון, קיבל לאחרונה קידום לנגד מובהק, ועלה לדרגת רס"ר, שהעניק לו מח"ט הבקעה והעמקים.
הקידום יצא אל הפועל בעקבות הצטיינותו ועבודתו המקצועית והמוערכת – במסגרת שירותו כגשש בחטיבת הבקעה והעמקים.
"להיות גשש בצה"ל עבורי זה בראש ובראשונה שמירה על יישובי ארץ ישראל ועל גבולות המדינה", הוא אומר, "אני משרת כבר 17 שנה בצה"ל ושמח שנתנו לי את הזכות להמשיך ולהגן על המדינה ותושביה. בעזרת ה' גם ילדיי יתגייסו לצה"ל בעתיד."

הענקת הדרגה לרס"ר מראד טליעה צילום: דובר צה"ל
הענקת הדרגה לרס"ר מראד טליעה

רס"ר טליעה התגייס כגשש בדואי בעקבות סיפורי הגבורה של תשעה מבני הכפר שלו שנהרגו בהגנתם על המדינה, וביניהם שניים מיוחדים עבורו- מוחמד ואשרף שיבלי, ששירתו בגזרת הבקעה והעמקים ונהרגו בהיתקלות עם מחבלים. "בזכותם הגעתי לשרת בגזרת 'הבקעה והעמקים' בה שירתי במשך עשור שנים ואני עדיין משרת. כך אני סוגר מעגל".

• "היה לי ברור שאני רוצה לשרת כגשש"

טליעה מוסיף ומספר: "החינוך בכפר הבדואי בו גדלתי ואני עדיין מתגורר בו הוא מיוחד מאוד ומעודד גיוס לצה"ל. ידעתי שאתגייס לצבא מאז שהייתי ילד. תשעה תושבי הכפר נהרגו בהגנתם על המדינה, ועל סיפורי הגבורה שלהם גדלתי. אחרי שבני הכפר שלי נרצחו על ידי מחבלים היה לי ברור שאני רוצה לשרת כגשש, ולהגן על תושבי הגזרה כגשש. יש בכפר מעל 30 אנשים ששירתו כגששים."
לגששים תפקיד של כבוד בצה"ל, והם עושים את עבודתם החשובה עוד מהקמת המדינה. רובם אגב משתייכים למגזר הבדואי, וזאת בשל ההיכרות המעמיקה והקרובה שלהם עם השטח.
טליעה בן 38, נשוי ואב לשלושה התגייס לפני כ-18 שנים לחטיבת הבקעה והעמקים כגשש. לאחר שירות מלא של 3 שנים, השתחרר מצה"ל והמשיך לשרת במילואים. ב2013, בעקבות הצטיינותו חזר לשרת בצה"ל בשירות קבע, ושירת 7 שנים בחטיבת יואב שבגבולה הדרומי של המדינה. "חזרתי לצבא כי אהבתי את המקצוע, ורציתי גם לקדם את עבודת הגששים בקרב האוכלוסייה הבדואית. ידעתי שיש לי מה לתרום בה."

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|