"אני עושה מוזיקה בכדי שתיגע באנשים"

היא חיה ונושמת מוזיקה כבר שהייתה ילדה, הגשימה חלום כשהצטרפה ללהקת חיל הים ועכשיו היא מוציאה את "סוד" סינגל ראשון. תכירו את יובל מסאס, זמרת ויוצרת כשרונית שרק רוצה כבר ל"טרוף" את הבמות. רגע לפני שיוצא האלבום הראשון שלה היא מספרת על החיבוק והתמיכה המשפחתית מעפולה, הרצון שלה לשמור על מקוריות, ההחלטה לוותר על השתתפות בתוכניות ה"ריאליטי מוזיקה" ("אני לא מאמינה בקיצורי דרך") וגם: איך זה לגור בבית עם עשרות נחשים. צילום: דובר צה"ל

"אני חיה את החלום", כך, עם המון שמחת חיים ואנרגיות מתפרצות פותחת יובל מסאס את הראיון שלה עמנו, זמן קצר לאחר יציאת "סוד"- הסינגל הראשון והיפהפה שלה – שרגש עשיר ונוגע בוקע ממנו.
היא בת 20, מתגוררת בקרית טבעון אבל מחוברת בעבותות לעמק יזרעאל ולעפולה, בה מתגוררים בני משפחתה- ומהם היא זוכה לאהדה רבה. אביה אבי הוא לוכד נחשים מה שמוביל אותה להתגורר בסמיכות ובהרמוניה לצד עשרות נחשים שכיכבו גם בקליפ של סינגל הבכורה שלה. הקליפ  כבר זכה לאלפי צפיות ביוטיוב ומתנגן בזמן שהיא משרתת בלהקת חיל הים.
בכדי להיחשף לחיבור הראשוני שלה למוזיקה, נדרשת יובל לחזור עמוק והרחק במנהרת הזמן: "אני זוכרת את ההורים שלי שרים לי שירים מרגיעים כשאני ילדה בת שבע.

מרגישה נוח על הבמה, יובל מסאס צילום: אלבום פרטי
מרגישה נוח על הבמה, יובל מסאס. צילום: אלבום פרטי

המוזיקה תמיד הייתה סביבי, ניגנתי בגיטרה, שרתי בבית הספר בטקסים ובאירועים וכמובן למדתי במגמת מוזיקה. כתבתי גם המון למגירה ובהמשך גם שיתפתי חברים בכדי לקבל פידבקים, מה שהוביל בהמשך להוצאת הסינגל. היצירה המוזיקלית השפיעה עליי המון ולא פעם שימשה עבורי מפלט להתמודדויות שכל צעירה בשנות העשרה לחייה עוברת, סוג של תרפיה.


"המוזיקה היא התשוקה שלי והחלום הגדול הוא להופיע מול קהל עם השירים שלי. אני רוצה להביא משהו אחר ואני חושבת שאני גם יכולה"


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


אומנים כמו עידן רייכל, אריאנה גרנדה, בילי אייליש שמבחינתי הם פורצי דרך בתחום שלהם – היוו עבורי מקורות השראה – הלכה למעשה. מנקודת המבט שלי לא ניתן להעתיק אותם, הם כל כך ייחודים בדרך שלהם".

• "שרתי בהתרגשות רבה מול אנשים שאתה שואף לעבור את הדרך שהם עברו"

בעוד כחצי שנה תסיים יובל את שירותה הצבאי בלהקת חיל הים, אבל אין ספק שלתקופה בה היא שירתה, יהיה מקום נכבד בעיצוב האישיות המוזיקלית שלה והיא תשפיע באופן טבעי על המסלול העתידי שלה: "להשתייך ללהקה צבאית היה חלום עבורי", היא מספרת, "כשהייתי נערה סימנתי לי כמה מטרות על ושירות בלהקה צבאית היה בטופ של רשימת המטרות הזו. לשמחתי הצלחתי לסמן על זה וי גדול ואני רואה בזאת זכות גדולה. אין מאושרת ממני על כך. מי שמחובר למוזיקה מבין ויודע כמה קשה להשתלב בלהקה צבאית. אני הכנתי את עצמי בטרם המבחנים בעזרת מורה לפיתוח קול וצלחתי מיון אחר מיון, מיונים בהם בחנו אותנו פיגורות ואנשי מקצוע מובילים ומוערכים מהתעשייה. בסופו של תהליך כ-60 חיילים וחיילות במיונים שלי נבחרו, מתוך אלפים שהגיעו ונבחנו. אני זוכרת ששרתי בהתרגשות רבה מול אנשים שאתה שואף לעבור את הדרך שהם עברו, את חלקם אני מעריצה. כשהודיעו לי שאני בפנים הייתי הכי מאושרת ונרגשת, בעיקר כי השתלבתי בלהקת חיל הים, ואני כל כך אוהבת את הים. זה פשוט חלום שהתגשם".

• שרים בימי קורונה

יובל מספרת על שירות מאתגר, מרתק ודינאמי שמלווה באינספור חוויות והופעות מול בכירי צה"ל ובכלל, "אני מרגישה שאני עושה שירות משמעותי וכל פעם שאני שרה את התקווה עם הלהקה אני מתרגשת מחדש. מעבר לכך אנחנו עסוקים מרבית השירות במוזיקה ובהפקה, מופיעים בכל רחבי הבסיסים של חיל הים בישראל וצוברים ניסיון בימתי. היו ימים שהיינו מופיעים פעמיים ושלוש ביום אחד. זה מעניק לי וליתר חברי ללהקה ביטחון. כרגע, בעקבות הקורונה המצב השתנה ובאופן טבעי אנו מופיעים פחות, אבל מתאימים את עצמנו לתקופה. ביום העצמאות ובימי זיכרון לדוגמא הפקנו הקלטות דיגיטליות מרחוק".

• "אנשים מדברים אהבה"

על הסינגל "סוד" ויתר האלבום עבדה יובל יחד עם המפיק המוזיקלי העפולאי חן הררי שעליו היא שופעת מילים אוהדות, "חן מבין מאוד את הראש והכיוונים שלי והיה לי לעונג לעבוד עמו. סמכתי עליו בכל התהליך שעברנו. החלטתי שהסינגל סוד יהיה הראשון שייצא מכיוון שאני מאוד מחוברת אליו והיה לי ברור שאיתו אני יוצאת למסע הזה- בטרם האלבום המלא ייחשף בקרוב ושייקרא 'אנשים מדברים אהבה'. על הסינגל סוד עבדתי קשה מאוד, גם ברמה האישית- מוזיקלית וגם ברמת ההשקעה והקליפ. הסינגל מדבר בין היתר על הפחד להישאר לבד. גייסתי את כל המשפחה בכדי שהוא ייצא כמו שאני רוצה, כולל את אמא שלי שהייתה אחראית על הליווי הגראפי, בני משפחה שהשתתפו בקליפ וכמובן גם אבי שתמיד מלווה, מייעץ ומסייע בשיווק ובחשיפה".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


אגב, יובל הייתה אמונה גם על הפקת הקליפ, עבודת הבימוי, וכתיבת התסריט. צילומי הקליפ נמשכו לאורך יומיים תמימים. עכשיו היא מתחילה לקצור פירות ראשונים, כשהיא זוכה לשלל תגובות חיוביות על הסינגל, רבות מהן ברשתות החברתיות: "לא דמיינתי שאקבל תגובות כאלה", היא מודה בחיוך, "אנשים ששמעו את השיר כתבו לי הודעות אישיות שהשיר נגע בהם, השפיע עליהם ושהם התחברו אליו. זו למעשה הסיבה המרכזית שאני עושה מוזיקה, בכדי שהיא תיגע באנשים".

 מה התוכניות לאחר השירות הצבאי?

"כמובן להמשיך ולייצור מוזיקה. כרגע אני עובדת על התאמה של השירים שלי למופע לייב, ובמקביל אני עושה הכל להתקדם בתחום ולחשוף את המוזיקה שלי. זה החלום הגדול, להופיע מול קהל עם השירים שלי, בדיוק כמו שאני עושה בלהקה".

 חשבת להתנסות באודישן באחת מתוכניות הריאליטי?

"בכנות אני קצת פחות מתחברת לז'אנר הזה ולא מאמינה בקיצורי דרך. משהו שם מרגיש לי לא אמיתי ומקורי וחשוב לי מאוד להיות אני ולא משהו אחר. יש כאלה שזה מתאים להם, אני באופן אישי פחות מתחברת לקונספט. הבחירה שלי היא לעשות דרך ולעבוד קשה בכדי להצליח ולעמוד במטרה שהצבתי לעצמי. המוזיקה היא התשוקה שלי ואני מאוד מתחברת למשפט שכתב דודו טסה בשיר מתרגלים להכל: 'עדיף כישלון מפואר- מחלומות במגירה'. אני רוצה להביא משהו אחר ואני חושבת שאני גם יכולה".