"אני מתרגש כל פעם מחדש ללבוש את חולצת הנבחרת"

השבוע יצאה לדרך המכביה ה-21 וגם לעפולה יש נציג במשחקים: מרום אברהם בן ה-22 שמשחק בנבחרת ההוקי של ישראל. צילום: אריאלה סגל

המכביה, אירוע הספורט היהודי הגדול ביותר בעולם, המכונה גם 'האולימפיאדה היהודית', יצאה השבוע לדרך בשלל אירועים ספורטיביים ומחברים. בתחרויות לוקחים חלק ספורטאים יהודים מכל רחבי הגלובוס וגם מישראל.
גם לעפולה, בירת העמק, נציג במכביה. מדובר במרום אברהם, צעיר בן 22 שמשתייך לסגל נבחרת ישראל בהוקי קרח.
מרום, שמשחק בתפקיד של חלוץ ימני, גדל והתחנך בבירת העמק. החיבור הראשוני שלו לענף החל בחוג ראשוני ובסיסי בו השתתף בגיל 8 באולם הספורט 'יהודה' בעיר. בהמשך כבר החל להתמקצע בהוקי – בפעילות בפארק העירוני בעפולה והשתייך לנבחרות הצפון לנערים.
בשנות העשרה לחייו הוא החל להתאמן ולשחק במגרש ההחלקה על הקרח באגם מונפורט שבמעלות- כשהוא מחלק את זמנו גם בין נבחרת ישראל עד גיל 18 ונבחרת הקאדטים עד גיל 20.

"יש חלום לשחק בקבוצה באירופה", מרום אברהם. צילומים: אריאלה סגל
"יש חלום לשחק בקבוצה באירופה", מרום אברהם

במהלך לימודיו בתיכון הוא ייצג את נבחרות ישראל – יחד עם חבריו לסגל בשלל תחרויות ברחבי תבל ובין היתר: במקסיקו, טאיוואן, ניו זילנד ובכל רחבי אירופה.
בתום לימודיו יצא מרום להגשים חלום ולשחק בקולג' אמריקאי: "שיחקתי בליגת הנוער בדאלאס, קולרדו, ואורגון. זו הייתה חוויה יוצאת דופן ומשמעותית עבורי", הוא מספר. ההשתייכות של מרום לנבחרות ישראל העניקה לו מעמד של ספורטאי מצטיין בצה"ל.
אחרי שחזר מארה"ב שב מרום לשחק במכבי מטולה, מועדון הבית שלו והמועדון בו הוא משחק גם בעת הנוכחית. "הוקי קרח הוא ספורט מאוד אינטנסיבי. אני מתאמן במועדון שלי 3-4 פעמים בשבוע ולצד זה עורך אימונים אישיים, אימוני כושר ואופניים. הליגה שלנו מתחילה בסביבות חודש אוקטובר ומסתיימת ביוני. זה דורש ממני השקעה והמון נסיעות על קו עפולה- מטולה, אבל אני בוחר בזה באהבה ומתוך רצון להמשיך ולהתפתח".
במכביה הנוכחית תתחרה נבחרת ישראל מול נבחרות ארצות הברית, קנדה ונבחרת אירופאית משולבת. המשחקים ייערכו בארנה פיס בבירה ירושלים.
"אני מתרגש כל פעם מחדש, בכל משחק ומשחק ללבוש את חולצת הנבחרת", אומר מרום, "זו גאווה אמיתית בעבורי לייצג את מדינת ישראל וכמובן את עפולה עירי".

מה לגבי העתיד?
"כרגע הספורט הזה לא מאפשר לנו להתפרנס רק מהעיסוק בו – אבל הוא מתפתח בצורה תמידית ורציפה. לי באופן אישי יש חלום לשחק בקבוצה באירופה, בליגה תחרותית ובצורה מקצועית ומקצוענית ולזה אני שואף. מה יהיה בעתיד? ימים יגידו".

 

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

נוף הגליל על הפודיום

|

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|