בן שטרית: "אפעל בכל דרך למנוע כניסת מהגרי עבודה לבית שאן"

סערה ברשתות החברתיות בבית שאן בעקבות הידיעות על כוונותיהם של המסתננים להגיע לבית שאן לאחר שחרורם ממחנה המעצר. ראש העיר, רפאל בן שטרית מנסה להרגיע ומצהיר שהוא מתכוון להילחם בתופעה. בינתיים נודע כי שני מהגרי עבודה אפריקאים כבר שכרו דירות בעיר

הדובר ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית שפנה אמש לתושבים בקבוצת פייסבוק "למען בית שאן החדשה. בשבועות האחרונים מתקיים קמפיין ברשתות החברתיות שמטרתו לא לאפשר למסתננים ומהגרי עבודה אפריקאים להגיע לבית שאן. ברשת הופיעו הודעות של תושבים שאמרו למשל: "בית שאן לא תהיה עיר מקלט למסתננים. לא להשכיר להם בתים ולא להעסיק אותם. אסור בתכלית האיסור. לא להתלהב מדמי שכירות גבוהים מהם

או מהעובדה שהם פחות מפונקים בעבודה", דברי תושב העיר או למשל דברים שכתבה תושבת מודאגת ברשת החברתית: "היכן ניתן לקנות שוקר חשמלי להתגונן מפני מסתננים וסודאנים אשמח לקבל עזרה".

ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית שאליו הופנו מרבית הקריאות "לעשות סדר" בעיר הרים כאמור את הכפפה ובמוצאי שבת העלה הודעה משלו בקבוצת הפייסבוק ואמר:

"שבוע טוב חברים יקרים,
אני מתכוון לפעול בכל הדרכים ובכל האמצעים למנוע כניסת מסתננים ומהגרי עבודה לבית שאן. העיר בית שאן לא תהיה החצר האחורית של מדינת ישראל. לעיר יש אתגרים גדולים וחשובים להתמודד איתם והמסתננים זה הדבר האחרון שחסר לנו כאן.
אני קובע מראש ! נאבק בכל האמצעים אך ללא אלימות! ובלי התלהמות. ורק במסגרת החוק.
אני תומך תמיכה מלאה בהתארגנות של התושבים בנושא ומתכוון להוביל בנחישות את הוצאת אותם מסתננים שכבר נכנסו לשתי דירות בעיר.
אני קורא לכל החברים להירגע, להפסיק את השיח הלא מכבד ולאפשר לנו להתמודד עם הבעיה בצורה נכונה וטובה.
שבוע טוב ובשורות טובות".

כעת צריך לראות באילו דרכים חוקיות מתכוון ראש העיר להילחם בתופעה ולקוות כי תושבי העיר ימנעו ממעשים לא חוקיים כנגד המסתננים וישמעו לבקשת ראש העיר להילחם בתופעה יחד עם העירייה.

מערכת עמקניוז תמשיך לעקוב ולעדכן.