"אני מרגיש כמו אסיר בבית שלי"

אילן חזן עבר במרוצת השנים האחרונות שלושה התקפי לב ושלושה צנתורים. התפקוד הלבבי שלו עומד על 25 אחוזים והוא מוגדר על ידי הביטוח הלאומי כנכה ב-100 אחוז. בעקבות מצבו והקושי שלו להתנייד מתקשה חזן לרדת ולעלות 64 מדרגות לביתו שבקומה הרביעית ברחוב וולפסון בעפולה, אך לדבריו, משרד השיכון לא מקצה לו בית אחר בקומה תחתונה, "אני לא מחפש בית יוקרתי, אני רק רוצה לחיות ולצאת מהבית מדי פעם כאחד האדם", אמר השבוע חזן

אילן חזן, 55, מתגורר בדירה בקומה הרביעית של חברת עמידר ברחוב וולפסון בעפולה. בכדי לצאת מסף ביתו הוא צריך לרדת 64 מדרגות ולעלות אותן חזרה, משימה לא יוצאת דופן על פניו, אבל מצבו הרפואי המורכב לא מאפשר לו לעשות זאת.
חזן לקה בשנים האחרונות בשלושה התקפי לב קשים ועבר שלושה צנתורים במרכז הרפואי העמק בעפולה. הוא מוגדר כנכה במאה אחוז בביטוח הלאומי והתפקוד הלבבי שלו עומד לדבריו על 25 אחוזים לערך.
הבעיות הרפואיות הרבות מהן הוא סובל מקשות על חזן לבצע פעולות בסיסיות שדורשות מאמץ ויציאה מהבית ביום יום ובעקבות זאת הוא נאלץ להישאר בדירתו במרבית ימות השבוע. חזן טוען כי הוא פנה מספר פעמים רב לנציגי חברת עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל,
להקצות לו דיור חלופי בדירה תחתונה אך לדבריו, הוא נענה כי בהתאם להחלטת משרד השיכון הוא לא עמוד בקריטריונים.

• "הלב שלי מאותת לי"

"אני רבע בן אדם, קשה לי מאוד לתפקד בשל מצבי הרפואי המורכב והבעיות הרפואיות מהן אני סובל", אמר השבוע חזן, "אני חושב 10 פעמים אם לצאת מהדלת. הירידה לקרקע ובעיקר העלייה חזרה לבית הן בבחינת משימות בלתי אפשריות עבורי, ממש סיוט. בפועל אני יורד חצי קומה ונח כמה דקות מכיוון שאין לי אוויר ואני חש שהלב שלי מאותת לי. מעבר לבעיות בלב יש לי גם בעיות ברגליים שרק מקשות על תפקודי. אין לי בעיה עם הבית בו אני גר כיום, למרות שצריך לסדר בו כמה וכמה דברים. יש לי בעיה עם העובדה שהוא מצוי בקומה הרביעית. אני לא מחפש בית יוקרתי, אני רק רוצה לחיות ולצאת מהבית מדי פעם כאחד האדם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כמה פעמים אני יכול לבקש מהשכנים ומילדי הבניין לעזור לי להרים שקיות שלך קניות. הגשתי תביעה לשינוי מקום מגורים לחברת עמידר ומשם למשרד השיכון. צירפתי את כל המסמכים הרפואיים שלי אבל בפועל אני נדחה על בסיס קבוע. אני מפחד לחטוף התקף לב נוסף ושייגרם לי נזק בלתי הפיך. מה בסך הכול אני מבקש? הגעתי למצב שאני מפחד למות במדרגות הבלתי נגמרות הללו. כנראה שאני לא מספיק חולה בכדי לעמוד בקריטריונים ואצטרך להיות על כסא גלגלים בכדי לעבור להתגורר בבית בקומת ראשונה. בסיטואציה הנוכחית אני מרגיש בבית שלי כמו אסיר- הלכה למעשה. החלום שלי הוא לגור בבית בקומה תחתונה, בפינה קטנה שלי, לחיות בשקט. זה צורך חיים בסיסי", סיכם חזן.
תגובות:
מחברת עמידר נמסר כי משרד השיכון קובע את הזכאות והקריטריונים לקבלת דירה.
ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "משרד הבינוי והשיכון, במסגרת הממשלה הנוכחית, לקח כמשימה ראשונה במעלה לשקם ולחזק את מערך הדיור הציבורי לאחר הזנחה של שנים. לצורך כך, בשנה הקרובה יוקדשו מעל מיליארד שקלים, לרכש יחידות דיור ציבורי, לשיקום מבנים ולהגדלת היצע הדירות. מתחילת כהונת הממשלה הנוכחית נרכשו מעל 615 דירות וכן שופצו ואוכלסו מעל 600 דירות. מר חזן מתגורר בעפולה בדירת הדיור הציבורי מזה כ -7 שנים. בשל מלאי מצומצם של דירות בקומות נמוכות, נאלץ המשרד לקבוע סדר עדיפויות במתן דירות אלה בהתאם לרמת מגבלת הניידות. לאחר בחינת ועדה ורפואית, לא נמצא הכרח לקבל דירה בקומה נמוכה. במידה וחל שינוי במצבו הרפואי, למר חזן האפשרות להגיש בקשה לחברת עמידר ובקשתו זו תיבחן בשנית".