"אני מלא ביראת כבוד לשאת את נס המחוז"

טקס החלפת מפקדים במחוז צפון, נערך היום במטה מחוז צפון של המשטרה. בין המשתתפים: השר לביטחון פנים גלעד ארדן, המפכ"ל רוני אלשיך, הסמפכ"ל ניצב זוהר דביר וניצב אלון אסור, שנכנס רשמית לתפקידו כמפקד מחוז צפון במשטרה. צילום דוברות המשטרה

ניצב אלון אסור, נכנס היום לתפקידו כמפקד המחוז הצפוני במשטרה, בטקס  שנערך במטה מחוז צפון. הטקס התקיים במעמד השר לביטחון פנים, ח״כ גלעד ארדן, המפקח הכללי, רב ניצב רוני אלשיך, סגל הפיקוד של משטרת ישראל ומג"ב, שותפים לדרך ובני משפחותיהם הנרגשים של המפקדים. ניצב אסור החליף את ניצב זהר דביר אשר שימש כמפקד המחוז הצפוני בשנתיים האחרונות ומונה בסבב המינויים האחרון לתפקיד סגן המפכ״ל.

 • "שאפנו להוציא את המחוז ממעגל האלימות"

״פלדה היא סגסוגת המורכבת מברזל ופחמן ומאופיינת בתכונות כמו קשיות ועמידות", אמר בנאומו ניצב דביר: "המחוז הצפוני הוא כמו הפלדה, עמיד, קשה אבל גמיש כשצריך. הפסיפס האנושי המורכב מכל העדות והדתות יוצר את הסגסוגת האנושית המיוחדת במינה. הסלוגן שקבעתי עם כניסתי לתפקיד: אדיבות ונחישות, הרתעה וביטחון מבטא את המכלול כמקשה אחת. ידענו להתמודד עם פשיעה חמורה והפרות סדר ושאפנו להוציא את המחוז ממעגל האלימות. לך אלון אסור, יש את כל התכונות להובלת המחוז ולהצליח. אתה רחב אופקים, ערכי ולהוט לעבודה. אתה מקבל מחוז מצוין עם קצינים ושוטרים מעולים.

מפכל המשטרה אלשייך נואם בטקס חילופי הגברי
מפכל המשטרה אלשייך נואם בטקס חילופי הגברי

אני מודה למפכ"ל ולשר לביטחון הפנים שנתנו בי את האמון לתפקיד סמפכ"ל המשטרה. האחריות להובלת הארגון לתהליכי עבודה הינה ברורה וגדולה".

מפקד מחוז צפון הנכנס, ניצב אלון אסור בירך את ניצב זהר דביר ואת באי הטקס. בדבריו אמר לנוכחים באירוע: ״גאה אני הבוקר לעמוד מולכם, מלא ביראת כבוד לשאת את נס המחוז. מודה אני לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל על האמון שנתנו בי. זהר, מיום שנודע לי על המינוי שלי, התחלתי בתהליך ההכרה והלמידה של מחוז צפון על מרכיביו, מאפייניו ופעולותיו. מלא הערכה אני אליך על מה שעשית בתקופתך כמפקד מחוז, על תרומתך, יוזמותיך ופועלך לאזרחי המחוז ולשוטרי המחוז. אין ספק כי הטבעת את חותמך במחוז בתקופת היותך כמפקד המחוז ועל כך אני מודה לך מעומק ליבי ומאחל לך הצלחה רבה בהמשך הדרך. המציאות הנוכחית מחייבת שוטרים איתנים, מקצועיים אשר יחד כולנו נתמודד עם האתגרים הקיימים, נמשיך ונפתח את הקשר עם הקהילה על כל מרכיביה ומגזריה וזאת בכדי להביא לעתיד טוב יותר לילדנו".

המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך הדגיש בדבריו כי מחוז צפון הנו מחוז עם היסטוריה מפוארת של עשייה ושותף בתהליכים מרכזיים שעיצבו את פניה של מדינת ישראל.

צמרת המשטרה בטקס
צמרת המשטרה בטקס

• "העלאת תחושת הביטחון וחיזוק תחושת הביטחון הייתה בראש מעייניך"

"לאורך השנים מקום המדינה ועד היום משכיל המחוז הצפוני לתת מענה, להתאים עצמו למציאות המשתנה ולהגיע להישגים מרשימים בשגרה ובחירום", אמר אלשיך והתייחס בדבריו גם לניצב דביר: "במשך שנתיים הובלת את המחוז ביד רמה והצעדת אותו להצלחות רבות. העלאת תחושת הביטחון וחיזוק תחושת הביטחון הייתה בראש מעייניך. לאחרונה, אושרה תוכנית ממשלתית להנגשת שירותי המשטרה, העמקת השותפויות עם החברה הערבית ושירות מניעה ואכיפה טוב יותר עבור תושבי הצפון". אלשיך פנה גם למפקד מחוז צפון הנכנס ואמר לו: "בחרתי בך לנווט את המחוז החשוב הזה כי אני משוכנע שבעזרת היכולות והכישורים שלך תוכל לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר. אני מאמין בך שתצליח גם בתפקיד זה כפי שעשית בתפקידך הקודמים"