"אני מדמה את התגייסות העובדים למבצע מלחמתי – ואנחנו בחזית של הלחימה"

מבצע הבדיקות והחיסונים, התמודדות עם המטופלים, העומסים, האתגרים, עבודת הצוות והרגעים המתגמלים. ד"ר מרגריטה ניימרק, מנהלת מרפאת עומר בעפולה, שנבחרה השבוע לרופאה מצטיינת בשרותי בריאות כללית, "סוגרת" שנה לצד נגיף הקורונה ומעבירה מסר אופטימי: "אפשר לראות את האור בקצה המנהרה"

נגיף הקורונה שפרץ בסערה לחיינו לפני כשנה הציב לפתחן של קופות החולים בישראל אינספור אתגרים מורכבים. אחד המרכזיים מבינהם מתרחש במרוצת החודש האחרון, במבצע החיסונים המורכב שהיה מאז ומעולם בישראל.
כמו בכל רחבי הארץ גם בקופות החולים ברחבי העמק נענו לאתגר במטרה ל"תת כתף" ולפעול לחסן את האוכלוסייה, תחילה זו הבוגרת ואוכלוסייה שבסיכון ובהמשך לפי חתך הגילאים- על פי הנחיות משרד הבריאות.


"כשאני רואה את האכפתיות של הצוות שלנו ומנגד את התגובות האוהדות של המטופלים, זה מבחינתי ביטוי של הערכה"


אחת המרפאות הכי פעילות בימים אלה, בכל הנוגע לאיתור חולי קורונה וחיסון תושבי בירת העמק והאזור היא מרפאת "עומר" של כללית. מדובר באחת המרפאות הגדולות בארץ, עם לא פחות מ-20,000 מטופלים בשגרת היום יום. התחלואה של הנגיף, מבצע הבדיקות והחיסונים ויתר השירותים שניתנים במרפאה הובילו לעומסים ולחצים לא פשוטים בלשון המעטה עבור צוות העובדים והמנהלת ד"ר מרגריטה ניימרק.

• "כל מטופל רוצה יחס אישי, מענה מהיר ופתרון מיידי"

ד"ר ניימרק מנהלת את המרפאה מזה כ-15 שנים ואין ספק שהתקופה הנוכחית היא המאתגרת ביותר עבורה. לצידה עובדים 13 רופאי משפחה ו-79 אנשי צוות. למרות ההתמודדויות המורכבות מצליחה ד"ר ניימרק להישאר ממוקדת מטרה ולעמוד במשימות החשובות, לעיתים מצילות החיים, מדי יום ביומו. גושפנקא לעבודתה המסורה והמוצלחת היא קיבלה לאחרונה מהארגון בו היא עובדת, כשנבחרה לרופאה מצטיינת בכללית. "קיבלתי את ההערכה הזו לפועלי בזכות כל הצוות שלנו במרפאה", אומרת ד"ר ניימרק בראשית הראיון, "הם עומדים בגבורה רבה בכל קושי, ויש קשיים במינונים גבוהים. בתוך כל האופרציה הזו כל מטופל רוצה יחס אישי, מענה מהיר ופתרון מיידי. בסופו של יום המטופלים שלנו מקבלים את השירות הטוב ביותר וזה בזכות הצוות המצוין שלנו".

• "כולנו התגייסנו לטובת המאבק מול נגיף הקורונה"

השבוע, בעוד יום גדוש במתן חיסונים התפנתה ד"ר ניימרק לספר על השנה האחרונה, הקשיים, תחושת הסיפוק והאספקט הכי חשוב מנקודת ראותה

צוות מרפאת עומר בעפולה צילום: כללית
צוות מרפאת עומר בעפולה

בדרך להצליח ולעמוד ביעדים: עבודת צוות.
"אני לא חושבת שיש מרפאה גדולה כמו מרפאת עומר בישראל", אומרת ד"ר ניימרק בראשית הראיון, "אנחנו מטפלים ב-20,000 לקוחות, מרביתם מעפולה וחלק מהסביבה. חלק מהפעילות הועבר למרפאה היועצת החדשה של הכללית מול הקאנטרי בעיר, אבל עדיין יש פה פעילות שוקקת עם שרותי רפואת משפחה, דיאטניות, עובדות סוציאליות, פעילות של מכון מור, סדנאות להפסקת עישון וסוכרת ועוד. כמובן שבשנה האחרונה עיקר המאבק שלנו הוא לטובת הניצחון נגד נגיף הקורונה. הצוות במרפאה שלנו התגייס מיד – ראשית עבור מבצע הבדיקות. התארגנו במהירות הבזק, ממש תוך פחות משבוע במטרה לאתר את החולים שבקהילה. בשבועות האחרונים הקמנו את מתחם גדול בו אנו מקיימים את מבצע החיסונים המורכב. לצורך כך פינינו קומה שלמה במרפאה, הקמנו תשע עמדות אחיות, הצבנו ציוד ואנחנו מחסנים בקצב גבוה בכל קנה מידה. לצידנו עובדים גם רופאים תורנים בכדי לתת מענה מיידי במהלך החיסונים, מענה שעד עתה לשמחתנו לא היה נדרש".

• "כלל שהזמן עובר אנחנו מיומנים יותר"

ד"ר ניימרק מתארת את המבצע כמשימה נדרשת נוכח התקופה, אבל בפועל מדובר בתהליך שדורש שילוב כוחות והתגייסות מוחלטת של הצוות. "אני גאה מאוד בצוות שלנו שעומד בלחצים שאותם לא הכרנו בעבר. בשבועות האחרונים אנחנו עובדים במשמרות של תריסר שעות, כולל בשישי ובשבת. אני מדמה את ההתגייסות הזו ממש למבצע מלחמתי ואנחנו בחזית של הלחימה הזו- הלכה למעשה. זה התחיל כבר מיד שנגיף הקורונה פרץ לחיינו ונמשך ביתר שאת גם בימים אלה. חשוב להבין שהעבודה שלנו מתמקדת בבדיקות והחיסונים, אבל מעבר לזה אנחנו עוסקים עוד בשלל שירותים עבור המטופלים. כלל שהזמן עובר אנחנו גם מיומנים יותר ומתמודדים עם המשימות בצורה יותר יעילה וטובה, בהתאם להנחיות והדרישות שמצופות מאיתנו".

איפה רגעי הסיפוק בימים אלה?
"יש רבים כאלה, זה קורה מדי יום ביומו, בייחוד עם נפחי העבודה שלנו. כשאני רואה את האכפתיות של הצוות שלנו ומנגד את התגובות האוהדות של המטופלים, זה מבחינתי ביטוי של הערכה. יש לנו פה משימות שעלינו להשלים ואם צריך העובדים יישארו אחרי המשמרת שלהם. כך קורה עכשיו במבצע החיסונים וחשוב שנגיד מילה טובה לצוות העובדים של המרפאה".