"אני לא רואה מצב שבאה קבוצה בליגה הזאת ומנצחת אותנו 

קבוצת הוותיקים של עפולה בכדורגל זוכה להישגים מרשימים והיא מדורגת במקום הראשון במרחב צפון עם מאזן מושלם. כפרי אזולאי, מבכרי הכדורגלנים שהצמיחה העיר מככב בקבוצה ומספר על הציפיות, החיבור בין השחקנים, המטרות העתידיות וגם: מה הסיבות שהובילו לדעתו את הפועל עפולה למקום האחרון בטבלת הליגה הלאומית. מאת אמיר גולדברג

בקיץ האחרון הוקמה לראשונה בעפולה קבוצת ותיקים בכדורגל בה משחקנים שחקני עבר שכיכבו לאורך העשורים האחרונים על מגרשי הכדורגל בעיר.
אותם שחקנים עושים חיל כבר בעונת ההסתגלות הראשונה ואחרי ארבעה משחקים הקבוצה מבירת העמק מדורגת במקום הראשון עם מאזן מושלם של ארבעה ניצחונות. כוכב הקבוצה ומי שאימן אותה בהתחלה הוא כפרי אזולאי. את אזולאי אין ממש צורך להציג. כבר משנות העשרה לחייו כיכב אזולאי בקבוצה הבוגרת בעיר ובהמשך בכל קבוצות האזור והצפון, כולל בליגות הבכירות.
אחרי שפרש מקריירה פעילה אזולאי מוצא זמן ללהטט על המגרש ולכבוש שערים שמובילים את קבוצת הוותיקים קדימה. 

איך אתם שומרים על יציבות ועל המיקום בטבלה?

"קבוצת הותיקים שלנו מורכבת משחקנים צעירים יחסית למילה ותיקים. הם גם נמצאים בכושר משחק טוב ויש לנו יתרון די ברור מבחינה מקצועית על קבוצות אחרות ככה שהמקום הראשון הוא משהו שאפשר לשמור עליו. אם נמשיך להתנהל כמו שאנחנו מתנהלים עכשיו אני לא רואה מצב שבאה קבוצה בליגה הזאת ומנצחת אותנו למעט שתי קבוצות  שיכולות אולי לאיים שזו אסי גלבוע וקבוצה אחת מהקריות. מבחינת איכות אנחנו עולים על כולם ויכולים לשמור על המקום הראשון עד הסוף".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


אחרי כל כך הרבה משחקים בליגות הגבוהות והמקצועניות, איך אתם מתכוננים למשחקים?

"צריך להיות מציאותיים ולומר שכמובן שזאת לא אותה רמת הכנה של משחק. אנחנו משחקים בליגת ותיקים, שזו ליגה חובבנית. אי אפשר להשוות את זה לרמה מקצוענית רגילה. אבל כשחקני עבר אנחנו בכל מקרה לוקחים כל משחק ברצינות רבה. אנחנו מגיעים כמו שצריך לפני הזמן, עושים חימום כמו שצריך , מתיחות, ומתייחסים למשחק כמו שצריך. התוצאות עד עתה מדברות בפני עצמן". 

היית המאמן של הקבוצה. האם אתה רואה את עצמך בעתיד גם מאמן קבוצה מקצוענית עם כל הניסיון שצברת בתור שחקן ?

"העברתי את שרביט האימון לאחי עמי בגלל שעניין העבודה נורא מקשה עליי. אני עובד במשמרות בשרותי הכיבוי וההצלה ויוצא לי המון פעמים לעבוד בשבתות – ככה שלא יצא לי להיות זמין לקבוצה. ברגע שאשנה פאזה בתחום הכבאות ואהיה זמין לעבוד בשישי שבת עם קבוצה אאמן באיזו רמה שלא תהיה. אני בטוח שיש לי המון מה לתרום."

לסיום מה יש לך להגיד על הפועל עפולה שנמצאת במקום האחרון בטבלת הליגה הלאומית? אתה רואה תסריט אופטימי שהיא שורדת בליגה השנה?

"אני לא יכול להגיד שאני עוקב מקרוב אבל ממה שכן יצא לי לראות, נראה שיש שקבוצה בעיה מקצועית קשה ואני מקווה שיימצא לה פתרון. להערכתי יש בעיה עם סגל השחקנים שנבחר. גם חילופי המאמנים בתדירות הזו לא בריאה לקבוצה. מעבר לכך אני יודע שיש אנשים שאכפת להם והם עושים הכל בכדי שהקבוצה תישאר בלאומית. אני נורא מקווה שזה מה שיקרה בסוף כי יהיה חבל ללכת אחורה ולשחק שוב בליגה א'".