"אני כאן בכדי לזעוק את זעקת הנשים שלא נמצאות כאן היום, ששילמו בגופן, בדמן ובחייהן"

"דמנו לא הפקר": הפגנות נגד אלימות נשים בכל רחבי עפולה והעמקים

כמו בערים מרכזיות בישראל, גם בעפולה ובכל רחבי העמק נערכו היום מחאות נגד הטיפול באלימות כלפי נשים. האירועים נערכו במספר רב של מוקדים ובין היתר במרכז העיר עפולה, במרכז רפואי העמק, בצומת תל יוסף בגלבוע שם מחו עובדי המועצה האזורית גלבוע, במגדל העמק, עמק יזרעאל ועוד. כלל המשתתפים במחאות אחזו שלטים עלים נכתב: "קול דמי אחיותינו צועקים אליי מן האדמה", “רצח נשים- טרור מגדרי", “נשים מבקשות ביטחון", "די 'לה' אלימות", “אחות, אמא, בת", "מונעות את הרצח הבא", "אני אישה, אני שובתת" ועוד. כזכור המחאה עלתה למרכז סדר היום התקשורתי לאחר רצח של לא פחות מ-24 נשים בשנה האחרונה ועל רקע אוזלת היד של הרשויות המטפלות בטיפול בתופעת האלימות הקשה נגד נשים. במסגרת המחאות עמדו המוחות והמוחים 24 דקות לזכר 24 הנרצחות וזאת החל מהשעה 11 בבוקר.

"אותן נשים נרצחו בשל היותן נשים חלשות בעיניי מי שמגדיר אותן כאלה"

"תקציבי הממשלה נעלמו והגענו ל-24 רציחות בשנה שלא הסתיימה. יצאנו בעפולה ובכל הארץ להשמיע את קולנו נגד האלימות המגדרית. כחברת מועצה בעיר אוביל את הנושא הזה ואקפיד לשים אותו במרכז סדר היום”, אמרה במהלך המחאה בעפולה, חברת מועצת העיר נגה שרון. ענבל פיניאן, תושבת העיר עפולה הוסיפה: "אני כאן בכדי לזעוק את הזעקה של הנשים שלא נמצאות כאן היום, ששילמו בגופן, בדמן ובחייהן. די לאלימות נגד נשים, די להפקרות שגורמת לדמם של הנשים להיות מותר. אותן 24 נשים נרצחו בשל היותן נשים חלשות בעיניי מי שמגדיר אותן כאלה". "זה לא עניין נשי. זהו נושא חברתי ראשון המעלה", אמר עובד נור, ראש המועצה בגלבוע, אשר השתתף באירוע בתל יוסף. "המאבק כנגד אלימות, כל אלימות, הוא בנפשנו, הוא בערכים שלנו ובמחויבות שלנו לציבור. זהו לא אירוע חד פעמי. תפקידנו כהנהגה לדאוג שהנושא לא ירד מסדר היום, ואנו נפעל בנושא לאורך כל השנה, בכל מערכות החינוך בגלבוע, ובקהילות. כולנו מחויבים לעשות הכול לגדיעת התופעה, ולעשות זאת כל הזמן".
ליאורה אדרי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה במגדל העמק: "אני גאה ברשות שיודעת לתת ביטוי משמעותי למאבק החשוב ואפשרה לנשות הרשות לשבות ואף להיחשף לתכנים שעוסקים בנושא והעלאת המודעות. אני מודה גם לשותפתי שירלי אלקובי מנהלת היחידה העירונית למאבק באלימות, סמים ואלכוהול על ההתגייסות והעיסוק בו לאורך כל השנה". ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה, שהנחה להצטרף למאבק החשוב במיגור האלימות כלפי נשים מיד עם תחילתו אמר: "מגדל העמק תעמוד בראש כל מאבק ותצטרף לכל מחאה בנושא. השבוע אפשרנו לנשות הרשות לשבות וקיימנו הצגה להעלאת המודעות כאות הזדהות עם המאבק החשוב".