"אני יכולה להבטיח שאעשה כל שביכולתי כדי לייצר בעפולה קהילה"

הפעילה החברתית יאנה קריספיל מרובע יזרעאל עפולה מונתה למחזיקת תיק קהילה בהתנדבות ותעבוד בשיתוף עם מנהלת אגף קליטה וצעירים תמר דגמי. צילום: נעמי פרץ

הפעילה החברתית יאנה קריספיל מונתה למחזיקת תיק הקהילה בעפולה. המינוי והפעילות במסגרתו הם בהתנדבות מלאה של קריספיל.
מאז שהיא זוכרת את עצמה עסקה קריספיל בעשייה חברתית קהילתית. "הייתי פעילה בכל מסגרת חברתית אפשרית: מועצת תלמידים, פרלמנט הנוער, מד"צים, מש"צים ומה לא" סיפרה השבוע קריספיל ששבה לפני מספר שנים לעפולה לאחר עשור באזור המרכז.
"איכשהו ישר חזרתי לעשייה ולפעילות ההתנדבותית". היא מיד החלה להתנדב במנהלת רובע יזרעאל ויחד עם החברים החלו להפיק, באופן עצמאי ויש שיגידו ספרטני, באירועים קהילתיים שהפכו למסורת, כגון 'יום המעשים הטובים', במסגרת אירוע לציון המאבק במחלת הסרטן הוקמה מספרה מאולתרת שבה ילדות ונשים בכל הגילאים הגיעו ותרמו את שיערן, הפנינג חורף חם, הפנינג למען העלאת מודעות של אלימות כלפי נשים ועוד. בשנתיים האחרונות התמקדה קריספיל גם בפעילות בתחום הנשים והקימה יחד עם נבחרת נשים מובילות ובשיתוף העירייה את פורום "ועכשיו את" שהיא עומדת בראשו שהפיק וקידם פעילויות למען נשים בעפולה.
בחודש האחרון החליט ראש העיר אבי אלקבץ להמשיך ולחזק את תחום הקהילה ולאחר שמינה מנהלת חדשה לאגף קהילה וצעירים, מינה גם מחזיקת תיק בהתנדבות כדי להרחיב את העשייה והפקת אירועים במטרה להמשיך ולטפח את הקהילה וההון האנושי.
"אין לי ניסיון אמנם כחברת מועצה ואני לא פוליטיקאית אבל אני יכולה להבטיח שאני אעשה כל מה שביכולתי כדי לייצר פה קהילה וקהילתיות חזקה במיוחד בזמנים קשים ומאתגרים כמו שאנחנו חווים עכשיו", הבטיחה קריספיל.