"אני חיה ונושמת מוזיקה כל חיי"

היא יוצרת, שרה, מנגנת על פסנתר, סקסופון וגיטרה. תכירו את לירון יובל מעפולה, מוזיקאית צעירה שהחלה את דרכה בקונסרבטוריון העירוני בעפולה כבר בגיל 6 ושזכתה לאחרונה ב"מלגת הנשיא" היוקרתית מביה"ס למוזיקה "רימון"

שבוע נפתחה שנת הלימודים האקדמאית במסגרתה יפקדו מאות סטודנטים מעפולה את ספסלי הלימודים בפקולטות של הנדסה, רפואה, חינוך ואחרות. אך לצד הפקולטות המסורתיות יש כאלה שהעדיפו דווקא ללכת אחרי האהבה והלב שלהם כמו לירון יובל מעפולה שעוסקת במוזיקה כל חייה ותחל את לימודיה בבית ספר למוזיקה "רימון".

• בגלל המוזיקה

המוזיקאית הצעירה לירון יובל מעפולה התבשרה לאחרונה כי תזכה ל'מלגת הנשיא' הנדירה שמעניק בית הספר הגבוה למוזיקה "רימון" אחת לכמה שנים. המלגה בסך כ-30 אלף שקלים הוענקה ליובל לאור המלצות ולאחר בחינת כישוריה ויכולותיה במוזיקה.
יובל (21) תושבת עפולה היא מוזיקאית יוצרת, זמרת, נגנית פסנתר, סקסופון, גיטרה ועוד שהחלה את דרכה בקונסרבטוריון העירוני כבר בגיל 6 לצד לימודי מוזיקה בבית הספר שם קיבלה את הכלים הראשונים וטיפחה את כישוריה. במשך השנים צברה ניסיון כסולנית בהרכב ג'אז שכלל ארבעה סקסופוניסטים, ניגנה כסקסופוניסטית בתזמורת הייצוגית של עפולה ובתזמורת הלאומית של ישראל, הייתה זמרת בלהקת "צעירי עפולה" תחת הדרכתו של יורם צדוק, רסיטל בסקסופון אלט וסופרן, הספיקה ללמוד במגמת מוזיקה וניצוח מוזיקלי בתזמורת תחת בצלאל קופרווסר וכיום עובדת על אלבום סולו ראשון.

לירון יחד עם ראש העיר אבי אלקבץ
לירון יחד עם ראש העיר אבי אלקבץ

לאחרונה התקבלה יובל למגמת העילית של רימון "הלחנה, עיבוד וניצוח" בראשות המוזיקאי ירון גוטפריד לאחר שקיבלו המלצות ממוריה בעבר כגון בצלאל קופרווסר ובחנו את כישוריה ויכולותיה. הנהלת רימון החליטה להעניק לה מלגת לימודים מלאה בשווי של כ-30 אלף שקל ללימודים. מדובר במלגה ייחודית ונדירה ומשמעותה היא שרימון רואה במוזיקאית הצעירה מעפולה ובכישוריה פוטנציאל יוצא דופן להצלחה בעולם המוזיקה הישראלי והבינלאומי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאחר קבלת הבשורה המשמחת אמרה יובל: "אני חיה ונושמת מוזיקה כל חיי. עבורי להיכנס וללמוד ברימון זו זכות ענקית ועל כך אני מכירה תודה לצוות רימון יהודה עדר, משה סיני וירון גוטפריד על הדלת הנפלאה שפתחו בפניי, ולגדי סרי המהווה חלק משמעותי בדרכי".

• נשיא רימון, יהודה עדר: "מדובר במוזיקאית בעלת פוטנציאל יוצא דופן"

יש לציין כי בית הספר 'רימון' נחשב לבית הספר המוביל למוזיקה בישראל ובו לומדים כ-1,200 תלמידים בשמונה מגמות שונות מהן יצאו מוזיקאים רבים וביניהם אביב גפן, מירי מסיקה, עילי בוטנר, קרן פלס, בניה ברבי, דניאל סלומון ועוד. בבית הספר לומדים ולמדו עפולאים רבים, ובין הבוגרים שעושים כיום חיל בתחום אפשר לציין את הילה קוליק פסנתרנית ג׳אז מהמצטיינות בארץ המנהלת קריירה בינלאומית בניו יורק ויותם ישי שהמשיך את לימודיו בברקלי ומנהל כיום קריירה של הלחנה וביצוע בבוסטון, ארה"ב.
נשיא רימון, יהודה עדר: "לירון היא מוזיקאית יצירתית וברוכת כישורים שהחלה בלימודי מוזיקה בעיר עפולה. רימון יכול להוות עבורה מקום להתמקצע ולמנף את כישוריה לגבהים והעיר עפולה יכולה להתגאות בה". מנכ"ל רימון משה סיני הוסיף: "כראש עיר לשעבר אני יודע לומר שישנה חשיבות של טיפוח לימודי מוסיקה בגיל צעיר עבור ילדים ובני נוער ורואה את ההשקעה של העיר והעומד בראשה אבי אלקבץ בפיתוח ובקידום המוזיקאים והאמנים בעיר. לירון היא דוגמא למי שצמחה בעיר, ייצגה אותה בהרכבים ובלהקות עירוניות ואני בטוח שבעתיד עוד נשמע עליה רבות". ראש העיר אבי אלקבץ ברך את יובל על קבלת המלגה הייחודית והבטיח לעקוב מקרוב אחר הצלחתה.