"אני גאה שהייתה לי הזכות להציל חיי אדם"

לאחר 34 שנות שירות בכבאות והצלה לישראל, טפסר משנה מיקי כהן מעפולה סיים את תפקידו כמפקד תחנת הכיבוי האזורית נוף הגליל. טפסר משנה כהן יפרוש מהשירות בתום קריירה ארוכה, בה פעל להצלת רבים. יחליף אותו בתפקיד טפסר משנה עופר אדרי, מפקד התחנה המרחבית בבירת העמק. צילום: יקיר נבון/כב״ה צפון

בטקס החלפת פיקוד חגיגי שהתקיים ביום רביעי בתחנת הכיבוי האזורית נוף הגליל, נכנס לתפקידו טפסר משנה עופר אדרי כמפקד התחנה שבמחוז צפון של כבאות והצלה לישראל. טפסר משנה אדרי החליף בתפקידו את טפסר משנה מיקי כהן, מפקד התחנה היוצא.
הטקס התקיים במעמד נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, מפקד מחוז צפון, טפסר ניזאר פארס, סגן ראש עיריית נוף הגליל, אלכס גדלקין, סגל הפיקוד ממערך הכבאות, לוחמי ועובדי התחנה.
נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי: "החלפת פיקוד זו הזדמנות. אני רוצה להודות למפקד היוצא, מיקי כהן, על עשרות שנות שירות למען אזרחי המדינה ולאחל הצלחה לעופר המפקד הנכנס. אני בטוח שעופר יקדם את התחנה להישגים חדשים. השבוע ציינו את ט״ו בשבט, וכמו שמטפחים עץ והוא מוציא פירות טובים ככה יש לטפח את העובדים ולקצור את הפירות"
מפקד מחוז צפון, טפסר ניזאר פארס: ״החלפת פיקוד הוא אירוע משמעותי מאוד. תחנת נוף הגליל מאופיינת באתגרים ובאיומים רבים. אני מאחל הצלחה רבה למפקד היוצא מיקי כהן שפורש לאחר 34 שנים וסמוך ובטוח כי המפקד הנכנס עופר אדרי יוביל את התחנה להישגים רבים״
סגן ראש עיריית נוף הגליל, אלכס גדלקין: ״ליוויתי את הקמת מבנה התחנה החדשה בנוף הגליל ואני מתרגש להיות כאן היום. אני מוקיר ומעריך את העבודה של מיקי המפקד היוצא וכן של מ״מ מפקד התחנה אשר ביטון על שיתוף הפעולה והעבודה ברחבי העיר נוף הגליל. מאחל הצלחה רבה למפקד הנכנס עופר אדרי״

• טפסר משנה עופר אדרי: "נעמוד בכל משימה שתוטל עלינו"

מפקד התחנה הנכנס, טפסר משנה עופר אדרי: ״אני מקבל את הפיקוד בתחושת אחריות ושליחות. זוהי זכות גדולה ומחויבות אדירה עבורי לפקד על תחנת נוף הגליל. נהיה הטובים ביותר, נעמוד בכל משימה שתוטל עלינו ונמשיך לשרת ולפעול למען הצלת חיים״.
מפקד התחנה היוצא, טפסר משנה מיקי כהן: "היום, לאחר 34 שנות שירות בכבאות והצלה לישראל אני מסיים את תפקידי כמפקד התחנה ופורש. גאה שהייתה לי הזכות להציל חיי אדם ולעבוד עם אנשים נפלאים. אני מודה לסגל הפיקוד במחוז ובתחנה על עבודה משותפת רבת שנים בהם פעלנו בכל עת לשמירת בטיחותם וחייהם של מאות אלפי התושבים באזורינו״
תחנת הכיבוי בנוף הגליל הינה תחנה אזורית אשר נותנת מענה לכ-300,000 תושבים בגזרתה. לתחנה 3 תחנות משנה הממוקמות בנצרת, מגדל העמק וציפורית נוסף על התחנה הראשית בנוף הגליל.

נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, מעניק לטפסר משנה אדרי את הדרגה, יחד עם ענת, רעייתו של אדרי. צילום: יקיר נבון/כב״ה צפון
נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, מעניק לטפסר משנה אדרי את הדרגה, יחד עם ענת, רעייתו של אדרי

מרחב התחנה חולש על הערים נוף הגליל, נצרת ומגדל העמק וכן על למעלה מ-30 ישובים ב-2 מועצות אזוריות. לתחנה קיימים מאפייני סיכון רבים בדוגמת מפעלים גדולים ואתרים צבאיים, בתי מלון ובנייה לגובה. התחנה מונה 92 עובדים, לוחמים ובני שירות לאומי-אזרחי.
טפסר משנה עופר אדרי (52) נשוי ואב לארבעה. מתגורר ביקנעם. בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל וההיסטוריה של עם ישראל מאוניברסיטת חיפה.
טפסר משנה אדרי משרת בכבאות והצלה לישראל מזה למעלה מ-27 שנים והחל את דרכו בתחנת עפולה. בעברו שימש כלוחם אש ומפקד צוות, כמפקח מניעת דליקות, כקצין חקירות, כמפקד משמרת, כרמ"ד מבצעים וכסגן מפקד תחנה. מזה כשנתיים שימש טפסר משנה אדרי כמפקד תחנה מרחבית עפולה.