"אנחנו מצפים לחגיגת כדורגל גדולה בעפולה"

במוצ"ש הקרוב הפועל אום אל פאחם תארח את מכבי תל אביב באיצטדיון "הסוכריה" בעפולה. מנהל האצטדיון עמית אשכנזי ויגאל אעידן, מנכ"ל חברת האבטחה מתכוננים בהתאם. וגם: מי יהיו אורחי הכבוד ביציע?
צילום: צחי רייזל
מאת: יובל יוספי

לאחר שבועות ארוכים והמתנה גדולה, בהם עלו ספקולציות שהמשחק בין העולה החדשה לליגה הלאומית, הפועל אום אל פאחם, לבין אלופת המדינה מכבי תל אביב, ישוחק באצטדיון בנתניה או בפתח תקווה, אישרה המשטרה כי המשחק במסגרת גביע המדינה ייערך באצטדיון "הסוכרייה" שבעפולה.
לחובבי הספורט תמתין מחר (מוצ"ש) חוויה גדולה וחגיגת כדורגל אמיתית בבירת העמק. בחמישי שעבר ערכה המשטרה סיור באצטדיון, והתרשמה לטובה מהרמה הגבוהה של המתקן, אותו מנהל עמית אשכנזי.

• לגביע חוקים משלו

לא מעט מסמנים את המשחק הקרוב בין שתי הקבוצות כמסקרן ביותר במסגרת סיבוב ח׳ של גביע המדינה, ואפשר להבין למה. מדובר בשתי קבוצות אשר יוצרות מתח ועניין רב בקרב חובבי הכדורגל.
מצד אחד, הפועל אום אל פאחם, שרק השנה עלתה לליגה הלאומית וכבר הצליחה לתפוס את מעמד הקבוצה הבכירה במגזר בימים אלו, במקומה של בני סכנין.
המועדון מנוהל בצורה מופתית על ידי אחמד אבו אלעם ואבו שלמה, שמגיעים לכל משחק בחיוך ואהבה גדולה. הקהל החם של המועדון, שידוע באהבתו הגדולה לקבוצה ובעידוד הבלתי פוסק שלו, שמזכיר קהלים אירופאיים, מתכנן מופע תפאורה מרהיב שאולי יעזור לקבוצה לעשות סנסציה ולהדיח את מכבי תל אביב.
ומהצד השני, אלופת המדינה, ומי שמדורגת במקום הראשון בליגת העל ועדיין לא הפסידה העונה, מכבי תל אביב של ולדימיר איביץ׳. המאמן הסרבי סופג לא מעט ביקורות לאחרונה על סגנון המשחק של הקבוצה והרוטציות המוגזמות, אך עם עובדות לא ניתן להתווכח. מדובר בקבוצה החזקה בארץ, שאף קבוצה לא הצליחה להכניע העונה, וברור לכולם שהיא מגיעה כפייבוריטית הברורה למשחק הגביע.

• הקשר העפולאי

מי שיפקחו על המשחק המסקרן, ויהיו אחראים לניהולו הם יגאל אעידן, מנכ"ל חברת אבטחה ועמית אשכנזי, מנהל האצטדיון.
אעידן כבר היה אחראי על אבטחת אירועי ספורט ומוזיקה גדולים בעפולה ובכל רחבי ישראל ואשכנזי נחשב לאיש מקצוע מסור ומהטובים בארץ. רגע לפני שריקת הפתיחה תפסנו את השניים לראיון משותף בו הם מתכוננים למשחק הגביע, ונערכים לאצטדיון מלא עד אפס מקום. ״הצפי הוא שיגיעו 2000 אוהדים של אום אום אל פאחם, ו-1000 אוהדים של מכבי תל אביב. הכניסה תתאפשר מהשעה 18:00 בערב, וזה ללא ספק המשחק הכי גדול שיצא לי לאבטח באצטדיון הסוכריה״. אני בטוח שנעבור אותו בשלום, וכבר מתכוננים בהתאם", אומר אעידן.
אשכנזי הוסיף: "המשחק הזה הוא לא מובן מאליו. הולכת להיות אווירה מטורפת ביציעים, ואנחנו מצפים לאצטדיון מלא. ההיערכות היא גדולה, ואנחנו מתמקדים בכל הפרטים. החל ממגרשי החנייה, ועד להצבת סדרנים בכבישים המובילים למגרש. מכבי תל אביב זה מועדון גדול שמתנהל בצורה אירופאית, ואני בטוח שהם יופתעו לטובה מהאצטדיון. כדי שזה יקרה, נצטרך לפקח על הכל בצורה אחראית", אומר אשכנזי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


השניים מספרים שהחל לאחר החלטת המשטרה בחמישי שעבר, לקיים את המשחק בעפולה, הטלפון שלהם לא הפסיק לצלצל: "יש כמות מוגבלת של מקומות והמשטרה תהיה אחראית על הכניסות. חשוב לציין שנגמרו כל הכרטיסים וקופות האצטדיון יהיו סגורות ביום המשחק", אומר איש האבטחה הוותיק.
"בימים האחרונים אני מקבל מאות טלפונים והודעות מאנשים שמבקשים להיכנס למשחק, ורוצים להיות שותפים לחוויה הגדולה שתיערך פה. אך כמו שאומר יגאל, הכניסה למשחק תהיה מבוקרת ומי שאין לו כרטיסים לא יוכל להיכנס. המשחק בתפוסה מלאה והמשטרה אחראית בנושא הזה", מסכם אשכנזי.

• דו קיום ספורטיבי ביציע

ביציע הכבוד תתרחש חגיגה גדולה כאשר לא מעט פוליטיקאים ואנשי ספורט יכבדו בנוכחותם. ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, יגיע למשחק ביחד עם הפמליה שלו. גם ראש עיריית אום אל פאחם, ד"ר סמיר מחאמיד יגיע ואיתו ח"כים מהמגזר הערבי.
"לפי הדיווחים שקיבלתי מאנשי אום אל פאחם, יגיע למשחק גם משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, כאורח הכבוד של המועדון. יהיה יפה לראות את הדו קיום שיתרחש ביציע", הוסיף אשכנזי.
בקיץ האחרון, עיריית עפולה חתמה על הסכם עם עיריית אום אל פאחם, שבו החליטה לאשר לקבוצה מהמגזר לארח את משחקיה הביתיים באיצטדיון העירוני, עד תום השיפוצים באצטדיונם הביתי.
הצעד הוביל לטענות בקרב חלק מהציבור העפולאי, שחשש מהגעה המונית של תושבי אום אל פאחם מדי שבועיים לעיר. שאלנו את השניים, האם לבסוף הביקורות סביב ההחלטה התבררו כמיותרות. ״הקהל של אום אל פאחם מתנהל בצורה מופתית, ואנחנו מופתעים מהם לטובה משבוע לשבוע. נכון שהיו אירועים של זריקת אבוקה ודגל פלסטין ביציע, אך האנשים החזקים במועדון, אבו שלמה ואבו אלעם, הצליחו להשתלט על זה ואני שמח שעכשיו הכל בסדר. העבודה מולם מתרחשת בצורה מסודרת ובכבוד הדדי״, אומר אשכנזי.
"אני מציין לטובה את את אבו שלמה ואבו אלעם, שניהם אנשים מדהימים ועובדים בשיתוף פעולה מלא. הקהל נשמע להוראות ומעודד ברמה גבוהה. הם מביאים לכל משחק כ-2000 אוהדים ויוצרים תחושה של כדורגל אמיתי באצטדיון וכל הכבוד להם על כך״, סיכם אעידן.