"אנחנו מדברים עם לא מעט שחקנים ורובם לא רוצים להגיע"

בהפועל עפולה אוספים את השברים לאחר עוד הפסד מאכזב. ביקורת קשה כלפי יובל שוואט, אכזבה מהחלק ההגנתי. מאת יובל יוספי.
צילום: צחי רייזל

"צריכים להפסיק להיות נאיביים, ולהתחיל לנצל את ההזדמנויות שלנו. לא הגיוני שסכנין הגיעה לשלושה מצבים, ובשניים מהם היא כבשה שני שערים. ספגנו שערים של נערים ב׳״.
כל נשמע מאמן הפועל עפולה, שלומי דורה, בחדר ההלבשה של הפועל עפולה באיצטדיון דוחא, לאחר ההפסד לבני סכנין ביום שני האחרון. המאמן היה עצבני בתום המשחק, ולא הסתיר את אכזבתו בפני השחקנים. ואפשר להבין אותו.
מאז שדורה הגיע למועדון, חל שיפור ניכר בקבוצה, ולראשונה העונה, הפועל עפולה כבשה שני שערים במשחק ליגה.
יחד עם זאת, דורה נמצא מספיק זמן בכדורגל הישראלי בכדי להבין שבסופו של דבר, התוצאה היא זאת שחשובה, במיוחד לעפולה, שעדיין לא ניצחה העונה ושקועה במעמקי התחתית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המאמן גיבש רשימת שחרור של שישה שחקנים, אותה העביר לוועדה המייעצת. בצוות המקצועי לא חסכו בביקורת כלפי חלוץ הקבוצה, יובל שוואט, שרשם החמצה ענקית בדקה ה-70 של המשחק, כשהקבוצה נמצאת בפיגור 2-0. "ההחמצה של שוואט זה דבר שלא נתקלתי בו בחיים. בלתי אפשרי לא להכניס שער במצב כזה", אמר גורם בכיר בצוות המקצועי. לבסוף, החלוץ אכן כבש באותו משחק, כאשר צימק את התוצאה ל3-2, ואף נפצע לאחר מכן.

יובל שאואט. כעס גדול על החמצה מסמרת שיער
החלוץ הוותיק של עפולה יובל שאואט. כעס גדול על החמצה מסמרת שיער

שוואט ייעדר כ-10 ימים, ויחסר להפועל עפולה במשחק הבית הקרוב מול הפועל רמת גן אותה מאמן אקס הקבוצה, בני בן זקן, ביום שני הקרוב.
גם החלק ההגנתי ספג ביקורות, ובראשם השוער דלה איינוגבה, והמגן השמאלי חן דילמוני. השניים הגיעו בכדי לחזק את הצד ההגנתי, אך לא הצליחו לחולל שינוי, ועדיין לא עזרו לקבוצה לרשום שלוש נקודות.
גורמים בכירים במועדון קוראים למאמן דורה לתת צ׳אנס לשוער גל ברזני, שהרשים בתחילת העונה, ולמגן השמאלי הצעיר, סהר בן מנשה, שחוזר לאחר פציעה ארוכה ועדיין מחכה להופעת בכורה העונה. שניהם שחקני בית איכותיים שבהחלט יכולים לתרום לקבוצה, ויהיה מעניין לראות מתי המאמן דורה יחליט לתת להם את ההזדמנות. מלבד הקשר עידן דוד, אותו אבי אלקבץ מאוד רוצה לצרף לקבוצה, ואף מסומן כמועמד מוביל לחזור, בקבוצה מבהירים שחלון ההעברות הקרוב הולך להיות מאתגר, וקיימת תחושת פסימיות במועדון לקראת חודש ינואר, בו ייפתח חלון ההעברות.
"אנחנו מדברים עם לא מעט שחקנים, ורובם לא רוצים להגיע. אף אחד לא רוצה עליו את הכתם של ירידת ליגה, ויהיה לא קל לשכנע שחקנים, ולבטח כאלה איכותיים, להצטרף לקבוצה", סיכם גורם במועדון.