אנחנו דור מפונק

גדל כאן דור מפונק, לא מחויב מקצועית ומנותק רגשית. "דור ה-Y". איך "להציל" אותם מעצמם? הסוֹפר סיימון סינק בפיצוח החידה, ולחכמת הקבלה הפתרונים.

בסרטון ויראלי ששמו "בעיית דור המילניום", פורש הסופר סיימון סינק, בשפה קולחת ובקסמו מסביר שהבעיה של דור המילניום, ילידי אמצע שנות ה-80 ואילך, נובעת מארבעה גורמים משולבים: הורות גרועה, התמכרות לטכנולוגיה, חוסר סבלנות וסביבה מזניחה.

• מכורים לדופמין

לפי מחקרים מדעיים בשימוש באינטראקציה חברתית וירטואלית, המוח שלנו משחרר דופמין – כימיקל ממכר שגורם לנו להרגיש טוב, בדומה לתהליך המתרחש בנו כשאנחנו מעשנים, שותים, מהמרים ואפילו עושים שופינג, כדרך התמודדות עם חיי היומיום הקשים והמדכאים.
הבעיה וההבדל הוא, שעל שימוש ברשתות החברתיות אין בקרה ואיש לא מציב גבולות. התוצאה: זהו מפלט קל וזמין בשעת מצוקה, במקום פניה לעזרת חבר או הורה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


וכאשר הצורך אינו מסופק באופן מיידי, הדבר גורם לרבים מבני המילניום לתחושות ריקנות, בדידות ודיכאון. שמובילים לנשירה ממסגרות החינוך, בעיות במערכות יחסים, בעיות בתעסוקה, ושימוש בסמים.

• לאמתו של דבר דור המילניום נשלט על ידי טבע אגואיסטי תובעני יותר מקודמיו

זה שמעורר בהם דאגה אנוכית לעצמם בלבד, מסתיר מהם את האינטראקציה הנכונה בינם לבין הזולת. הוא שמרחיק אותם מחיים קהילתיים מוחשיים, אל חיים וירטואליים חסרי רגש וחום, בהם  אובדים אישיותם ועצמאותם. לכן סילוק הטכנולוגיה אינו פתרון הבעיה, אלא יש להתמודד באופן נכון עם יסוד טבע הדור, טבע כל אדם ואדם.

• ללמוד לקשור קשרים

הגורמים ה"מוצדקים" שציין סינק בסרטון, הם רק סימפטומים לטבע האגואיסטי. המילוי ההולם לרצון העצום שגדל מיום ליום בבני דור המילניום, זה שסוגר ומרחיק אותם ממערכות יחסים, נמצא דווקא בבניית רשת קשר חברתית-אנושית ביניהם. אילו היינו משכילים להושיב את בני הנוער יחד במעגלי שיח, היה מתגלה להם בהדרגה שבקשר ההדדי ביניהם מסתתר האושר.


בני האדם הם חלק מהמעגל של הטבע, לכן גם עלינו חלה החובה לפעול בשוויון ובהתחשבות הדדית, על אחת כמה וכמה בדור ה-Y


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


השיח במעגל יעניק להם סיפוק מיידי. רגשות החיבור, השייכות, הקרבה והחום שייווצרו במרכז המעגל, בלב הקשר ביניהם, יאפשרו לכל משתתף ומשתתפת ביטוי אישי, סיפוק מאווייהם העמוקים ביותר, תחושת ביטחון והרגשה של שווה בין שווים. הקשר במעגל לא רק שיחדש את האמון שלהם במערכות היחסים, כמקור לאושר בלתי אמצעי שלא תלוי במילוי חומרי, אלא גם יאפשר להם לבחון את פנימיותם ויעניק להם כלים לשינוי עצמי לטובה. כך בהדרגה יתרגלו בני דור המילניום לשוחח עם הזולת, לעבוד בקבוצה ובתוך כך להיגמל מהעולם הווירטואלי שנשאבו לתוכו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מאין לי שכך? לפי חכמת החיבור – היא חכמת הקבלה – האחדות היא המבנה היסודי ביותר בטבע השואף לאיזון, לשוויון ולשלמות. בני האדם הם חלק מהמעגל של הטבע, לכן גם עלינו חלה החובה לפעול בשוויון ובהתחשבות הדדית, על אחת כמה וכמה בדור ה-Y. האחדות היא התרופה הבלעדית לכל חולי באשר הוא. ברגע שבני דור ה-Y יגלו את הרשת החברתית האנושית החדשה שטמונה ביחסים ביניהם, הם יתמלאו בתחושת עוצמה, במצב רוח ובביטחון, וייעורו בהם חלומות רדומים. אז, באופן כמעט טבעי, הם יתמכרו לכוח החיובי שמתגלה בלב הקשר ביניהם ויזנחו את הטכנולוגיה. ארגנו להם מספר כיסאות, ותנאים להתקשרות ביניהם ולא יעבור זמן רב עד שיקום מומחה שיווק אמריקאי, בן דור ה-X כנראה, שימצא את הדרך להקים סטארט-אפ ממערכות היחסים החדשות של דור ה-Y.

הרב ד"ר מיכאל לייטמן, העומד בראש תנועת "קבלה לעם" העולמית , מעניק מדי יום שיעורי קבלה המשודרים בערוץ 66 בHOT ובאתר האינטרנט. לפרטים על מעגלי שיח חווייתיים ברחבי הארץ ועל מסלולי הלימוד חייגו: 1-700-509-209 .

 

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|