אמרו לא לתשלום הכופר וניצחו

זה התחיל כעוד סיפור גנבה רגיל, חלק מהנגע שפשט באזורינו, גנבת רכוש ולאחר מכן דרישת כופר עבור החזרתו, אבל במקרה של שני חיילים ביחידות מובחרות מקיבוץ באזור שאופנועיהם נגנבו, הסיפור שלהם הסתיים אחרת

לפני כשבוע נגנבו מאחד הקיבוצים באזורינו שני אופנועי שטח שהיו נעולים היטב בחצר פנימית משני חיילים בסדיר שמשרתים ביחידות מובחרות .
אחיו של אחד מהחיילים נרתם למשימה וריכז את המאמצים להשבת האופנועים ופסל בתקיפות ניסיונות תווך להחזרת האופנועים בתמורה לתשלום "כופר".
לאחר שעשה ימים ולילות בהם עשה עבודת שטח אינטנסיבית בעזרת טל זמיר ממושב היוגב המשמש כרב"ש מתנדב שידוע היטב בעמק ביכולותיו להשבת רכוש גנוב , ובעזרת אנשי הסיירת הירוקה שמכירים היטב את השטח והאוכלוסייה וכמה מאנשי ישוב ממנו עלה החשד שמשם יצאו הגנבים, שמוקיעים את התופעה ומעוניינים לשמר את היחסים הטובים עם שכניהם, הוחזרו האופנועים לבעליהם החוקיים ללא תשלום כופר או דמי תווך כלשהם .

האירוע הזה צריך לתת דוגמא ותקווה לכאלו שנפגעו בעבר ולאלו שלצערינו יפגעו בעתיד ממגפת הגנבות שעל ידי פעולה נחושה יש סיכוי לא מבוטל להשבת רכוש גנוב לבעליו ושכל תשלום "כופר" עבור החזרת רכוש השייך לבעליו ממילא רק מעודד את הגנבות הבאות .

 

טל זמיר ממושב היוגב. רב"ש עם יכולות
טל זמיר ממושב היוגב. רב"ש עם יכולות

מה שהביא לסוף הטוב של הפרשה הוא שיתוף הפעולה הפורה בין מג"ב חוף, הסיירת הירוקה , טל זמיר והחבר'ה מהעמק .