אמנות מקומית בעפולה – לא מילה גסה

ביוזמת רשת המרכזים הקהילתיים בעפולה, התקיימה בשבוע שחלף פגישה בה לקחו חלק עשרות אמנים ואוהבי אמנות תושבי העיר עפולה.
מטרת הפגישה הייתה לייסד קהילת אמנים מבין תושבי העיר, אשר יקדמו את האמנות בעיר עפולה. את מהלך הקמת הקהילה הוביל ברשת המרכזים הקהילתיים, אבי ברקב, רכז הקהילה יחד עם גרעין של 5 אמנים תושבי העיר.

הרקע להקמת קהילת האמנים מגיע לחג הסוכות האחרון, עת התקיים בפעם הראשונה פרויקט התרבות והאמנות של רשת המרכזים הקהילתיים "הבית של האמנות". במסגרת הפרויקט פתחו תושבי העיר את ביתם בפני הציבור הרחב, הציגו את עבודתם והסבירו אודותיה. אמנים נוספים הציגו את יצירותיהם במרכזים הקהילתיים, בית אשכול ובית פוזנק, מרכז קהילתי ויצו ובית האמנים של תנועת תרבות.

האומנים בעפולה מתאגדים במטרה לקדם אומנות מקומית
האומנים בעפולה מתאגדים במטרה לקדם אומנות מקומית

במפגש סיכום האירוע "הבית של האמנות", עלה קולם של אמנים, אשר בקשו להתאגד ולייסד קהילה, שתפעל לאורך זמן וברציפות, ושתקדם את האמנות בעיר. אמירה זו הדהדה היטב ומאז נפגשו ברציפות רכז הקהילה, ברקב ואמנים ש -"הרימו את הכפפה" על מנת לבדוק למה ומדוע נחוץ להקים קהילה שכזאת בעפולה.


המפגש המייסד להקמת קהילת האמנים. חלקו הראשון של המפגש הוקדש להיכרות, חלקו השני של המפגש הוקדש לעבודה בקבוצות, בו התבקשו האמנים לעסוק בנושאים שנגעו לציפיותיהם מהקמת הקהילה, תרומתם לקהילה, "האני מאמין" שלהם ועוד

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 


 

כך, בשבוע שעבר, התקיים במרכז הקהילתי בית אשכול, המפגש המייסד להקמת קהילת האמנים. חלקו הראשון של המפגש הוקדש להיכרות. קבוצת האמנים שהגיעה למפגש הורכבה מאמנים צעירים, כגון: אורן קדוש, יעלה יהב, אמיר תומשוב ועוד וכן אמנים ותיקים, כגון: אלי מימון, רפאל פינצ'י, חיה עקיבא ורבים אחרים. חלקו השני של המפגש הוקדש לעבודה בקבוצות, בו התבקשו האמנים לעסוק בנושאים שנגעו לציפיותיהם מהקמת הקהילה, תרומתם לקהילה, "האני מאמין" שלהם ועוד. חלקו האחרון של המפגש סיכם את הערב.

"אנו גאים מאוד במה שקרה בשבוע שעבר", ציינה שרון טופר – אמתי, מנכ"לית רשת המרכזים הקהילתיים. "קמה קבוצת אמנים שהצהירה שהיא מעוניינת לפעול יחד, להעמיק את ההיכרות בינה לבין עצמה ולפעול יחד לקידום האמנות בעיר עפולה. יותר מזה, אי אפשר לבקש", סיכמה טופר-אמתי.

חברי קהילת האמנים ימשיכו להפגש במרכז הקהילתי בית אשכול אחת לשלושה שבועות, יעסקו בהעמקת ההיכרות האישית והקשר המקצועי ביניהם ויקדמו מיזמי אמנות מקומיים משותפים.