"אם לא זיהיתם את המקצוע שלכם כנראה שאתם תקועים"

חל"ת? אבטלה? הסבה מקצועית נוכח נגיף הקורונה? נועה שטטלנדר – קאוצרית לשינוי קריירה וקידום רעיונות עסקיים בשיטת מודל הפשטות וגישת 12 הצעדים, מסבירה בטור אישי על ״תקיעות״ בעבודה, איך מבצעים פעולות קטנות ומתקדמים הלאה

תאמינו או לא – יש שחיכו שמשהו יקרה, שמישהו אחר יקח את האחריות ויגרום להם לזוז ממקום העבודה שלהם, שמישהו יסגור להם את העסק, הם חיכו לרגע לנוח או זמן לדייק את המקצוע שלהם. מגיפת הקורונה הזיזה מעל מילון איש מהמשבצת שלהם, כאלה שיתכן שהיו תקועים במקום הקבוע שלהם ולא העזו לעשות את השינוי. אני טוענת שבכל אדם יש מקצוע. אם לא זיהיתם את המקצוע שלכם כנראה שאתם תקועים.
המאמר שלפניכם עוסק בתשעה סוגי תקיעות שיכול להיות שתוכלו לזהות בעצמכם ותתחילו לפעול.

• תרבות העבודה הזמנית

"לחפש עבודה" זה הרגל. איך לא שמתי לב? התרגלתי לזה. התרגלתי לחפש, התרגלתי לומר אני מחפש עבודה. כי ככה זה אצלנו במשפחה. יש לנו את תרבות "העבודה הזמנית". זה מגיע מתוך הנחת יסוד שכולם כל הזמן מחפשים עבודה. אני כאן לומר לכם שהנחת היסוד לא מדוייקת. יש אנשים שהם במקצוע הנכון ולכן לרוב הם לא יחליפו את מקום העבודה שלהם. טוב להם היכן שהם נמצאים. קחו לכם משימה ומצאו אנשים שטוב להם במקום העבודה, ראיינו אותם, הם ישמחו.

• בחרתי במקצוע שלי בגלל טראומה אישית

כן, טראומה עלולה לבחור עבורך מקצוע. לדוגמא ילד שראה את אמא שלו חולה כל הזמן יכול להיות מאוד שיהיה רופא מכיוון שכילד מאוד רצה שאמא שלו תחלים.
ילד שהיה זקוק לטיפול ולא קיבל טיפול יכול להיות שיהיה מטפל. אבל, יכול להיות מאוד שהרופא או המטפל כבר לא רוצים לחיות את העבר שלהם. יכול להיות שהם שנכון לעכשיו, מחליטים לטפל בטרואמה שלהם בדרך אחרת ולא דרך המקצוע שלהם. לתשומת לבכם: טראומה לא מטופלת עלולה להוביל אותך לעסוק במקצוע לא מתאים ולגרום לך להרגיש לא מספיק טוב. לכן חשוב להיות ערניים לנפש שלנו.

• אני יודעת להיות הכל למה לי לבחור?

בחרתי להתייחס אליה בין הראשונות כי זו תקיעות שאני מזהה אותה יותר ויותר בקליניקה שלי. קוראים להם האנשי גם וגם. ועכשיו בחזרה אליך, אם את יודעת לעשות הכל תעשי הכל. את לא צריכה לבחור.
בורכת בשלל מתנות מהיקום הגיע הזמן שתעניקי את המתנות שלך לאנשים שזקוקים לכך. תערכי רשימה לפני כדי שתוכלי לפתח את זה אחד אחד. תתחילי מאחד.

• אני רואה את היעד אבל אני לא מצליחה לזהות את הדרך המובילה

הדרך תהייה גם בצבע ירוק. יהיו גם ימים עם צבעים יותר כהים. אל תנסה לראות את הסוף. זיכרו: בונים את העתיד בהווה. הדרך היחידה להתקדם היא לחיות את הרגע הזה. וכל יום לבצע פעולות קטנות.

• זה לא יכול להיות ליד זה חייב להיות שלמות או למות

עוד שניה זה קורה! אבל, פדיחה !!!!שלמות או למות בדרך כלל שייכת לתרבות שנולדת אליה. זה יכול להיות תרבות שמחפפת ובעינך אתה לא רוצה להראות "חפיף". וזו יכולה להיות תרבות שמאוד מקפידה על כללים ומוסכמות ברורות.
לידיעתך מאחורי כל תרבות קיימים אנשים שמעודדים הצלחה אישית. אז כן! כן! לפדיחות כך תבני את השלמות שאת רוצה. אני מאמינה שכל שלב הוא נכון. אנחנו יוצאים לדרך דרך קריאה פנימית.

• אסור לי להכיר במי שאני, שלא ידעו

לדעת מי שאתה ולא לספר על המקצוע שהנשמה שלך בחרה. אתה יכול להיות צייר שבחר את תפקידתך כגרפיקאי. גריפקאי אולי נשמע מבחינת יותר מרשים אבל קטע זה כמעט אותו הדבר. או להיות "אחת" המתעסקת בעולם הרוח כמו מתקשרת או מדברת עם חיות. פשוט לקדם את העשייה שלך בלי להתייחס לאנשים לתגובות. בעיקר לעבוד על הביטחון העצמי שלך.

• תעזבו אותי, אני זקוק לזמן הבשלה

אני רוצה מאה אחוז ביטחון. מקצוע שתמיד יהיה בו עבודה. אני רוצה לחדש לך משהו, אם הפנימיות שלך טובה ונעימה לבריות תמיד תהייה לך עבודה. בכל מקום יקבלו אותך וישלמו לך ממש טוב. המקצוע הבטוח הוא אתה! את מביאה את עצמך לכל מקצוע שאתה תבחר.
ההתבלבלות היא רגשית ולא חיצונית.

• מי שיודע מתחייב ומי שמתחייב צריך לעשות

אתה לא רוצה להתחייב. אתה יודע בוודאות מה המקצוע שלך. לא מתחשק להתחייב כי אם אתה תתחייב אתה צריך לחשוף לכל העולם מה אתה רוצה לעשות באמת.
זה קצת מביך אותך. כי יכול להיות שכולם יודעים כמה שאתה מצליחן ואיך תראי פתאום שאולי טעית בדרך?
בדרך יש כשלונות מדוייקים שמחזקים אותנו.

• לא מרווחים מזה כסף!

ואוו רציתי להתחיל עם התקיעות הזאת אבל תאמין או לא זו לא תקיעות מספר אחת. כי כשרוצים משהו קורה משהו קוסמי באוויר שפותח את כל הדלתות. ובכל זאת אין מתנות חינם, יש לבצע פעולות קטנות ולכוון למטרה.

 בכתיבת המאמר נעזרתי בספר "לכל אדם יש שביל" המומלץ לכל אדם המעונין בשינוי קריירה.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|