"אם לא היו מתעקשים שאתפנה למיון, כנראה שהסיפור היה נגמר אחרת"

דודו בכור ממגדל העמק הגיע לבדיקה שגרתית במהלכה הרופא זיהה סימנים קליניים המעידים על בעיות בלב. בעקבות זאת הרופא התעקש לפנות אותו מידית לבית החולים. מספר שעות לאחר מכן נמצא כי בכור סבל מ-90% חסימת עורקים

דודו בכור (55) הגיע למרפאת מכבי שירותי בריאות במגדל העמק לבצע בדיקת אק"ג ובדיקות לחץ דם שגרתיות. לדבריו, לפני מספר ימים הוא החל להרגיש שבזמן שהוא מבצע פעולות גופניות בסיסיות הוא חש כובד פיזי מסיבי "כאילו רצתי 10 ק"מ". לד"ר שי רונן, רופא המשפחה, הנושא הדליק נורא אדומה, שכן הוא סבר כי מדובר בסיפור קלאסי של בעיות בלב. "כשראיתי את תוצאות הבדיקה בשילוב לתיאור התחושות שלו ראיתי מולי אדם צעיר וללא עבר רפואי. אלו סימנים קליניים המעידים על בעיות בלב ועלולים להוביל לדום לב".

עם קבלת תוצאות הבדיקה, בכור התבקש להתפנות לבית החולים לבדיקה מעמיקה, אלא שהוא סבר כי הנושא אינו בוער ולכן הצוות הרפואי הורה שלא לשחררו לבדו מהמרפאה ללא מלווה שיפנה אותו ישירות לבית החולים. "באותו רגע שאלתי מה הם רוצים מהחיים שלי, באתי לעשות בדיקה של כמה דקות ולהמשיך לדרכי". המטופל פונה לבית החולים רק לאחר שאחיו הגיע למרפאה לאסוף אותו ושם הוא הובהל לטיפול נמרץ. בבית החולים התגלתה סתימה בעורקי הלב, מה שהוביל לביצוע של לצנתור מידי.

לאחר מספר ימי אשפוז בכור שוחרר לביתו ונצטווה לנוח בביתו. לאחר מכן הוא הגיע בחזרה למרפאת במגדל העמק על מנת להודות לרופא המשפחה ד"ר שי רונן על האבחון המדויק ועל כך שהציל את חייו. "היום, אחרי הטיפול, אני ממש ממליץ לכל אדם, בריא ככל שיהיה: לכו להיבדק, החיים יפים. אני מודה לצוות הרפואי שהיה שם ברגע האמת. אם לא היו מתעקשים שאתפנה למיון, כנראה שהסיפור היה נגמר אחרת".

ד"ר שי רונן, רופא המשפחה של מכבי במגדל העמק: "תפקיד רופא המשפחה הוא לזהות את התסמינים הראשוניים בקהילה בכדי לאזן ולמנוע התדרדרות. אני שמח שיכולנו להעניק טיפול נכון ובזמן, זהו מסר גם לאנשים בריאים, תבואו להיבדק".

מועדון היולדות של המרכז הרפואי העמק אירח את מנהלי מרכזי הצעירים של ישובים סביב בית החולים

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|