בגלבוע החליטו: עוצרים את ההפקרות ומחזירים את הביטחון

"אם המדינה לא יודעת לשמור על תושביה- אנחנו נהיה שם לשמור!", אומרים בגלבוע. צילום: דוברות מוא"ז הגלבוע

מאות פרצות בגדר ההפרדה לאורך קו התפר כבר תקופה ארוכה לא זוכות למענה וטיפול של מערכת הביטחון, כך אומרים בגלבוע ובמקביל טוענים להפקרות המזמנת איום ממשי ביטחוני, בריאותי וכלכלי.
"מדינת ישראל הפקירה את הביטחון של תושביה, ואם המדינה לא יודעת לשמור על תושביה- אנחנו נהיה שם לשמור!" אומר עובד נור ראש המועצה. "לאורך כל הגדר אפשר לעבור חופשי. 5 מטר מהשדות נמצאת הגדר הפרוצה, ובמרחק 5 דקות הליכה נמצאים בתי התושבים. זה לא שהצבא לא מכיר, כולם מכירים, ואנחנו לא מצליחים לקבל תשובות. התוצאה היא כניסה בלתי אחראית של שב"חים, ועלייה משמעותית ומתמשכת בפריצות ובגניבות בישובים בכל המרחב, פשיעה חקלאית ובעיקר פגיעה קשה בביטחון של התושבים", לדברי עובד נור. "מדובר בטרור שחוצה יישובים ומחוזות והוא בבחינת מכה שאסור לנו להשלים עימה. ישנה סכנה ברורה וממשית לפגיעות בנפש, ואנחנו פועלים יחד בדרישה לעשות מעשה ומיד!"
מוא"ז הגלבוע נרתמה היום להובלת המאבק בצפון הארץ, כנגד ההפקרות בגדר ההפרדה. אחה"צ התכנסה הנהלת המועצה לישיבה סמוך לפרצה הגדולה ביותר בגדר, באזור גוש יישובי אומן בתענך (אל מול הכפר ז'ובובא הפלסטיני). יחד עם חברי ההנהלה השתתף בדיון שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי, המוביל את המאבק להחזרת הביטחון במרחב הכפרי. בסיום הישיבה הוביל ראש המועצה עובד נור את תיקון הפרצה והצבה במקום של תלתלית חדשה, שתקשה את הכניסה לשטחי ישראל.