אל תשכחו אותי בקיץ: משרד החקלאות הגיש כתב אישום בגין השארת כלב ברכב

הכלב שהה לבדו ברכב הסגור כ-45 דקות, כאשר הטמפרטורה בחוץ עמדה על 33 מעלות צלזיוס. הודות לערנותו של עובר אורח, מקרה זה לא הסתיים באסון. במשרד החקלאות מדגישים: השארת בעל חיים ברכב עלולה להיות עבירה פלילית. המחשה: צילום- פיקסהביי

משרד החקלאות הגיש השבוע לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום בגין השארת כלב ברכב בימי הקיץ באופן המסכן את חיי הכלב. הנאשמת, בשנות ה-30 לחייה, תושבת הצפון, הגיעה לקניון שערי הצפון יחד עם הכלב שבבעלותה. היא החנתה את רכבה בחניון והלכה לקניון, בעודה מותירה את הכלב שבבעלותה לבדו ברכב לא מונע, ללא שתייה זמינה. הכלב שהה לבדו ברכב הסגור כ-45 דקות, כאשר הטמפרטורה בחוץ עמדה על 33 מעלות צלזיוס. הודות לערנותו של עובר אורח, מקרה זה לא הסתיים באסון. העד למקרה דיווח על המקרה ועד מהרה הגיע למקום צוות של כיבוי אש שפרצו לרכב על מנת להציל את חייו של הכלב.
הנאשמת הגיעה לרכבה בחלוף שעה מרגע עזיבתה, רק לאחר שהמשטרה יצרה עמה קשר. במסגרת כתב האישום, ביקש משרד החקלאות להגביל את הנאשמת מלהחזיק כלבים בעתיד.

• הטמפרטורה בתוך הרכב יכולה להגיע ל-50 מעלות צלסיוס תוך 20 דקות

הקיץ הישראלי מגיע אלינו בכל שנה במלוא הדרו, וכך גם הטמפרטורות המזנקות. השמש הקופחת גורמת לטמפרטורה של חלל הרכב לעלות במהירות, כך שכ-80% מעליית החום מתרחשת כבר ב-30 הדקות הראשונות של השהייה ברכב סגור. כך לדוגמה, רכב שעד לפני מספר דקות היה ממוזג, וכעת חונה ברחוב בטמפרטורה הרגילה לעונה של 35 מעלות צלסיוס, יכול בן רגע להפוך לחממה של ממש. הטמפרטורה בתוך הרכב יכולה להגיע אפילו ל-50 מעלות צלסיוס תוך 20 דקות. כך שכל דקה של שהיית בעל החיים ברכב סגור יכולה לסכן את חייו. יש לציין כי השארת חלון פתוח אינה עוזרת במצבים אלו, והטמפרטורה ברכב תעלה בכל זאת. כמו גם, השארת בעל חיים בכלי רכב לבדו עלולה להוות עבירה פלילית בגין חוק צער בעלי חיים.


"בדומה לתופעה המחרידה של שכחת ילדים ברכב, קיימת תופעה קשה של הותרת בעלי חיים ברכב ללא השגחה באופן שעשוי לסכן את חייהם ולגרום להם סבל רב"


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


במשרד החקלאות מדגישים כי הקיץ הישראלי שמאופיין בימי שרב קיצוניים, לחות מהבילה וטמפרטורות גבוהות, גורם לטמפרטורה ברכב לא מונע לעלות מרגע לרגע. על כן מבקשים במשרד מהציבור לקחת את בעלי החיים עימם, כל פעם שעוזבים את הרכב. בעל החיים לא יכול להישאר במכונית, הטמפרטורה הגבוהה ללא מים עלולה להביא למותו, בדיוק כפי שיכול לקרות לנו.
הממונה על התביעות במשרד החקלאות, עו"ד אורי סירוטה: "בדומה לתופעה המחרידה של שכחת ילדים ברכב, קיימת תופעה קשה של הותרת בעלי חיים ברכב ללא השגחה באופן שעשוי לסכן את חייהם ולגרום להם סבל רב, בפרט בימים חמים ותחת השמש הקופחת. כאשר מדובר בבעלי חיים, פעמים רבות לא מדובר בשכחה, אלא בבעלים שמשאירים את בעלי החיים באופן מכוון ברכב, למשל לסידורים שהעריכו שייקחו זמן קצר, וממעיטים בסיכון אותו הם נוטלים. כפי שברור כי אין להותיר ילדים ברכב, כך גם לגבי בעלי חיים".

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|