אל אל יזרעאל: "רוכב השמיים" נכנס לפעולה

הוא שוקל 7 ק"ג, טס ברדיוס של עד 20 ק"מ, אמין, מונחה ג'י.פי.אס, נושא מצלמה ומערכות תרמיות, ושקט מאוד. תכירו את "רוכב השמיים" המזל"ט שהצטרף למחלקת הביטחון בעמק יזרעאל ויאפשר להילחם בעבירות של איכות סביבה, השלכת אשפה, בטחון, גניבות חקלאיות – גם בשגרה וגם בחירום

סיוע אווירי: בטקס חגיגי במועצה האזורית עמק יזרעאל, נמסרה למחלקת הבטחון מערכת מזל"ט מסוג "רוכב שמים" שתרמה חברת אלביט לשימוש המועצה לצרכי שגרה וחירום. בטקס נכחו ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר וצוות הנהלת המועצה, קב"ט המועצה וכן נציגי חברת אלביט שמסרו את המערכת ואף הציגו את המזל"ט ואת היכולות הגלומות בו. משה אלקנה, קב"ט המועצה, סיפר כי הכל התחיל מחלום להקים יחידה אווירית בעמק יזרעאל. את המערכת יפעילו שישה טייסי חיל האויר תושבי העמק

 אלקנה: "רצינו שתהיה לנו את היכולת לראות דברים מהאויר למטה, בשטח, בנושאים של איכות סביבה, השלכת אשפה, בטחון, גניבות חקלאיות, ועוד, הכלי הזה – רוכב השמים, נותן לנו את היכולת הזו: יש לו מערכת תרמית שיכולה לראות בלילה, מצלמה שיכולה לתעד את השטח, גובה טיסה ואפשרות להתרחק מהבסיס עד 15-20 ק"מ. היכולות האלו מאפשרות לנו לקבל תמונת מצב בימי שגרה, גם אם מדובר על בעיות תחבורתיות, מצבי חירום מסוגים שונים, גניבות חקלאיות, עבירות של השלכת פסולת ופגיעה בסביבה ועוד".

את המערכת יפעילו שישה טייסי חיל האויר תושבי העמק, שכולם עברו הכשרה ארוכה בכדי להטיס את המערכת החדשה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• ראש המועצה, אייל בצר, בירך: "מהרוכב הראשון יש לנו היום רוכב שמיים. תודה לידידי המועצה שסייעו"

אייל בצר ראש המועצה, ברך על המזל"ט החדש ואמר: "מזל טוב על המזל"ט – הרעיון של להתרומם מעל הקרקע החל עוד בימי אלכסנדר זייד, השומר המיתולוגי של העמק שרכב על סוסתו והיטיב לראות. מהרוכב הראשון יש לנו היום רוכב שמיים. אני מברך על היוזמה הזו ועל הביצוע, למרות שהדרך לכך לא הייתה קלה, בסופו של דבר הגענו לרגע המובטח. תודה לידידי המועצה שסייעו מאוד בפרוייקט: תושבי המועצה עדי רוזנפלד, ויוסי אקרמן, נשיא ומנכ"ל אלביט לשעבר. תודה לחברת אלביט שתרמה את המערכת לשימוש המועצה במסגרת פיילוט – השמים הם כבר לא הגבול עבורנו!, אמר בצר והוסיף: "במסגרת השאיפה שלנו למצויינות – חשוב לנו להשתפר בתחום איכות הסביבה, המוכנות לחירום, זה בולט במיוחד בימים כאלו בהם המדינה שלנו חווה ימים לא פשוטים וכאן בעמק אנחנו מקפידים לשמור על שגרה ושכנות טובה בתקווה שהרוח הטובה הזו תגיע גם למקומות נוספים בארץ."

במהלך הטקס, הציגו נציגי אלביט את המערכת ואת יכולותיה – המזל"ט החדש שוקל כ- 7 ק"ג, טס ברדיוס של עד 20 ק"מ, אמין מאוד, מונחה GPS, בעל מצלמה, חשמלי ושקט מאוד.