אלקבץ: "המכרז הזה שערורייתי"

אבי אלקבץ, יו"ר האופוזיציה בעפולה, הגיש היום הצעה לסדר לראש העיר המכהן יצחק מירון ובה דרישה לשכור את שירותיו של עו"ד מומחה בדיני מכרזים, במטרה להוביל לביטול המכרז. "נראה כי במכרז זה נקט גורם מאן דהן בתכסיסנות ובשיטתיות, ותוצאות המכרז, ככל הנראה מוטות", כתב אלקבץ למירון. למרות הסקפטיות בעיר, נותר אלקבץ אופטימי: "אני חושב שעדיין ניתן לפעול לביטול המכרז"

פרשת המכרזים לקרקעות במורדות עפולה הצעירה, בהם זכו 48 ערבים ישראליים ממשיכה להדהד בבירת העמק. בעקבות התוצאות, פנה היום אלקבץ לראש העיר המכהן יצחק מירון בהצעה לסדר, ובמרכזה דרישה למינוי עורך דין לביטול המכרז במורדות עפולה הצעירה.

פוסט שהעלה אלקבץ בפייסבוק אמש, בנוגע לתוצאות המכרז, זכה לעשרות אלפי צפיות ושיתופים רבים. "עפולה סוערת בעקבות פרסום תוצאות המכרז השערורייתי במורדות עפולה עלית. תושבים נזעמים רבים פונים אליי, ודורשים את סיוע העירייה לביטול תוצאות המכרז", כתב אלקבץ למירון והוסיף, "נראה כי במכרז זה נקט גורם מאן דהן בתכסיסנות ובשיטתיות, ותוצאות המכרז, ככל הנראה מוטות.

אזור הקרקעות של פרוייקט 'עפולה הצעירה'
אזור הקרקעות המיועד של פרויקט 'עפולה הצעירה'

צר לנו כי בבניית קריטריונים למכרז זה, לא דרשה עיריית עפולה מתן הקלות לתושבי העיר, והשכונה, והמתכונת שנבחרה למכרז, לא מתאימה ליישוב כמו עפולה עלית, שנבנה כמשקי עזר, וכעת הילדים הממשיכים, לא יזכו לבנות בה את ביתם. אנו מציעים למנות עורך דין מומחה בדיני מכרזים, שיפעל בשם העירייה, לביטול המכרז.
כמו כן, אנו מציעים לפנות מיד לשר הבינוי והשיכון, ולהגדיר קריטריונים מטיבים עם בני העיר, במסגרת פרוייקט דיור למשתכן בשכונת C1, כדי שלא נעמיד את תושבי העיר שוב במצב זה".

 


במהלך השבוע התעמק אלקבץ בפרטי המכרזים יותר ויותר ולדבריו הוא לא ראה מימיו תוצאות שכאלה, "מישהו נרדם בשמירה בעיריית עפולה", אמר אלקבץ, "אם בעירייה לא היו מעורבים כפי שהם אומרים, אזי זה חמור יותר ולכן צריך לפעול עתה כמה שיותר מהר לתקן את שנעשה. מבלי להיכנס למניעים, לי נראה שהמכרז מלא בתכסיסנות.


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


העירייה שמשקיעה המון ביועצים משפטיים, חייבת לשכור את שירותיו של עורך הדין המוביל בישראל בתחום הנדל"ן ודיני מכרזים בכדי לבטל את התוצאות. יש פה גורם מכוון והתאגדות. לא ייתכן שכל כך הרבה מגרשים יזכו במחיר דומה של 255 אלף שקלים, עם תוספת כזו או אחרת. למרות שכולם סקפטיים, אני חושב שעדיין ניתן לפעול לביטול המכרז. התוצאות הללו צריכות להוביל את קברניטי העירייה לחשוב על פרוייקט C1, ולפעול לדרישה חד משמעית שתהיה עדיפות לבני עפולה. חשוב לי להבהיר, שאני ושלום שלמה, חברי לאופוזיציה במועצת העיר לא פועלים בסיפור הזה מתוך מניעים פוליטיים, אלא טובת תושבי העיר לנגד עיננו. לכן גם הגשנו למירון את ההצעה לסדר. כולי תקווה שחברי מועצת העיר יתעלו מעל כל שיקול פוליטי כזה או אחר במטרה לדאוג לביטחון ועתיד ילדינו", סיכם אלקבץ.

 

• אלמקייס וצורי כהן מתכוונים לפנות למשטרה

במהלך השבוע האחרון קיבל יהודה אלמקייס, חבר מועצת העיר שמזוהה כמו מליחי בעיקר עם השכונות, ובעיקר בעפולה עלית, עשרות פניות מתושבים מודאגים. לאחר שיקולים כאלה ואחרים החליט אלמקייס לפנות לתחנת המשטרה בעיר ולהגיש תלונה כנגד רשות מקרקעי ישראל, "אנו וצורי כהן החלטנו לפנות למשטרה ולהגיש תלונה במטרה שייבחנו האם המכרז כשר ולא בוצעו בו התאגדויות כאלה ואחרת האסורות על פי פסיקת בג"צ. לדעתנו אכן הייתה פה התאגדות ויחד איתנו גם פנה למשטרה תושב העיר שהגיש הצעה במכרז ולא זכה בו. אותו תושב חש נפגע מההתנהלות ולכן פנינו לרשויות החוק במטרה שייבחנו את הסוגיה", סיכם אלמקייס.

מקרקעי ישראל: "המכרז פורסם בעיתונות ובאינטרנט בחודש יולי ונסגר שלושה חודשים לאחר מכן"

אמש, התייחסו גם במנהל מקרקעי ישראל לפרשת המכרזים. בתגובה רשמית של הרשות נמסר: "רשות מקרקעי ישראל משווקת קרקעות לכלל אזרחי המדינה ללא הבדל דת גזע ומין. במכרז פומבי במורדות עפולה הצעירה,  לחכירת 27 מגרשים לבניית 45 יח"ד לבנייה עצמית הוכרזו 27 זוכים (חלקם זכו במגרשים לבנייה דו משפחתית). המכרז פורסם בעיתונות ובאינטרנט בחודש יולי ונסגר שלושה חודשים לאחר מכן בחודש אוקטובר.

למכרז הוגשו 305 הצעות כשרות של אזרחי המדינה (מכל המגזרים).
למכרז יכלו לגשת כל אזרחי המדינה בכללם תושבי עפולה. ההצעות שנבחרו במכרז היו הגבוהות ביותר. מדובר ביתרות מגרשים שנותרו ממכרז שפורסם בתחילת השנה ולא היו להם מציעים רלוונטים.
היתרות כאמור פורסמו מחדש בחודש יולי.

קרקעות פרויקט "עפולוה הצעירה"