אלפים בטקסי הביכורים ברחבי עמק יזרעאל והגלבוע

אלפים השתתפו בטקסי הביכורים של שבועות שנערכו בכל רחבי המושבים והקיבוצים בעמק. האירוע המרכזי נערך בכפר יהושע

חג השבועות זימן לתושבי עמק יזרעאל והגלבוע מפגשים מהנים וססגוניים ברוח החג. בכל המושבים והקיבוצים ברחבי העמק נערכו אירועים אותנטיים, בהם השתתפו הותיקים, המשפחות הצעירות והדור הממשיך וקהל מכל רחבי הצפון.

• הטקס המרכזי בכפר יהושע

האירוע המרכזי נערך במושב כפר יהושע ולקחו בו חלק אלפים מתושבי העמק שהגיעו לחגוג את חג השבועות בטקס הביכורים המסורתי.

הילדים נה נים בטקס המרכזי בכפר יהושוע
הילדים נהנים בטקס המרכזי בכפר יהושוע

טרקטורים מתחילת המאה הקודמת וכלים חקלאיים מתקדמים, רונדו סוסים, תצוגה ססגונית של ענפי המשק השונים, מטס צבעוני של מטוס ריסוס וכיבוי, וטקס הבאת ביכורים כמיטב המסורת של העמק, כל אלה ועוד המתינו למשתתפים שהגיעו לצפות באירוע המרכזי של פסטיבל חלב ודבש. אלפי משתתפים, ותיקים, ילדים וטף והדור הממשיך של העמק גדשו את האירוע שזכה להצלחה רבה. המצגים זכו לתשואות הקהל. בתום האירוע נכנסו המשתתפים למתחם המרכזי והתרשמו מהכלים השונים.

• שמח בכפר יחזקאל

מאות תושבים וחברי מושב כפר יחזקאל התכנסו לחגיגת שבועות אותנטית שכללה מופע מרשים בהשתתפות ילדי המושב. כמו כן עלו התינוקות שנולדו בשנה האחרונה על הבמה המרכזית לצלילי שירי החג.

חוגגים שבועות בכפר יחזקאל
חוגגים שבועות שמח בכפר יחזקאל

• שבועות בברק וחבר

בישובים ברק וחבר בגלבוע, הקהילה נרתמה מקטן ועד גדול לחגוג את חג השבועות האירוע נפתח בתחנות הפעלה ברוח החג, הופעות ילדים במסכת שבועות, תהלוכת עגלות חקלאיות, וגם ביכורי תינוקות שנולדו השנה. סיימו את האירוע צוות ההדרכה של בני המושבים בישובים ברק דבורה וחבר, שהקריאו ברכה לחג.

טקס הבאת הביכורים של ברק וחבר
הדור הצעיר מלהיב במושב ברק בטקס הבאת הביכורים של המושבים

המשתתפים סיכמו את האירוע כמוצלח, וציינו כי האירוע מהווה ציון דרך בבניית הקהילה המתחדשת בישובים.

• מגדל העמק: חוגגים שבועות עם ראש העיר

בערב חג שבועות למעלה מ – 250 ילדי גנים ממגדל העמק התארחו בבית הכנסת צעירי נוף העמק ביוזמתו של חבר מועצת העיר משה לוי. במהלך הטקס שאותו כיבד בנוכחותו ראש העיר אלי ברדה שמעו הילדים הסבר מלוי על מהות החג ומנהגיו.

ראש העיר ברדה חוגג עם ילדי הגנים במגדל העמק
ראש העיר ברדה חוגג עם ילדי הגנים במגדל העמק

הגננת פנינה מור יוסף הנחתה את הטקס שבמהלכו פצחו הילדים בריקוד ושירה עם ספרי התורה בבית הכנסת. בסיום הטקס נשא ראש העיר אלי ברדה דברי ברכה וכן דברים מענייני החג.

• החג של המושב ברמת צבי

ברמת צבי שבגלבוע חגגו את שבועות באירוע תחת הכותרת החג של המושב. המשתתפים צפו בתהלוכת הטרקטורים עם שיא כל הזמנים במספר העגלות, ברונדו המלהיב, טקס המרגש, בריקודים וברכות. כמו כן עלו על הבמה לריקודי החג ילדי כיתות א-ג'.

עוד תמונות מטכסי שבועות בעמק

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|