אלי ברדה למשרד הפנים: "אשרו לנו לעזור לעסקים בהפחתת אגרת השילוט

ראש עיריית מגדל העמק שיגר מכתב למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן בבקשה לאשר להפחית את אגרת השילוט ולסייע לבעלי העסקים

בחודש אפריל 2019 בשנה לפני שמגפת הקורונה פרצה בעולם ובארץ, אושר במועצת העיר חוק עזר חדש המבטל את חוק העזר הישן משנת 1962 ובמסגרתו הוכפל תעריף אגרת השילוט למטר עפ"י נוסחת משרד הפנים המוגדרת כעלות נורמטיבית ביחס לרשויות שכנות.
במשך שנה שלמה התקיים שיח בין הרשות למשרד הפנים על סעיפי חוק העזר ורק בחודש מרץ 2020, עם פרוץ נגיף הקורונה, אישר משרד הפנים את חוק העזר שפורסם ברשומות וקיבל תוקף.
במהלך החודשים האחרונים עיריית מגדל העמק שמה לה למטרה לעזור לעסקים הקטנים בעקבות נזקי הקורונה. חלק מהעזרה קשורה גם לתעריף הגבוה. "אנחנו כרשות מקומית מבינים את המצוקה אליה נקלעו בעלי העסקים בעקבות נגיף ה"קורונה" ומעוניינים לסייע לבעלי העסקים ולהפחית להם את אגרת השילוט למחצית, כמו החיוב בשנה קודמת", כך נכתב במכתב אותו שלח ברדה למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן. המכתב הוא המשך ישיר לפטור מארנונה שניתן בחודשים האחרונים למשך 3 חודשים בעלות של 12.5 מיליון שקלים.
יש לציין כי הנושא נדון בישיבת מועצת העיר וכל חברי המועצה היו תמימי דעים שהפניה למשרד הפנים הינה נכונה ומוצדקת.
במידה והפחתת אגרת השילוט תאושר, ההכנסה של העירייה תרד מ-700 אלף שקלים ל-350 אלף שקלים. ברדה: "זו הפחתה בהכנסות שהעירייה יכולה לעמוד בה כשמדובר בעזרה לעסקים בימי משבר אלו