אלבום חדש לחבורת הזמר ה"אירוסים" מבית אלפא

"החזרות הם נקודות אור של שפיות בשנה מורכבת זו", אומרת חגית לירון מנהלת הלהקה, סולנית, ומפיקת האלבום.
מאת: אפרת שלום
צילום: רפי דלויה

בימים אלה הוציאה חבורת 'האירוסים' מקיבוץ בית אלפא אלבום חדש, חמישי במספר, הנקרא: "השיר שנשאר". החבורה מציינת מעל 40 שנות פעילות עם אלבום חדש ובו שירים מוכרים ואחד חדש ומיוחד. היא כוללת 16 זמרים בגילאי 40 עד 80, קיבוצניקים מיישובי עמק יזרעאל.
בשנות השמונים הם הושמעו בתדירות גבוהה בתחנות הרדיו השונות והופיעו בערוץ הראשון. מאז נראה היה שהם קצת נדמו, אבל לא, דווקא בתקופת הקורונה הם פורחים שוב עם אלבום חדש.
'הארוסים' מייצגים את ארץ ישראל היפה, ובעשייתם משמרים את התרבות הישראלית. אלה שירים ידועים שקיבלו חיים חדשים על ידי עיבודים רעננים של המפיק והמעבד המוזיקלי עוזי אסנר, והוקלטו באולפני 'אשל' בתל אביב קצת לפני פרוץ הקורונה. יציאתו של האלבום נדחתה כמה פעמים, ולאחר שהסתבר שהקורונה תשהה כאן עוד זמן רב, הוחלט לשחררו בימים אלה. השירים מופצים ברשתות ובמדיה. אמנם בשנה האחרונה אין להם הופעות, אך הם לא ויתרו על החזרה השבועית, בתנאי התו הסגול. "החזרות הם נקודות אור של שפיות בשנה מורכבת זו", אומרת חגית לירון מנהלת הלהקה, סולנית, ומפיקת האלבום.
האלבום החדש כולל 11 שירים, עשרה מהם מוכרים ושיר אחד מקורי שנכתב על ידי עינת שרוף ומבוצע עימה: "השיר שנשאר", נכתב ע"י עוזי אסנר מנהלה המוסיקלי, הולחן ע"י קובי אושרת, והוא מחווה לעינת שרוף ולכל אוהבי השירה בציבור. מסתבר שיש צמא לשירים ישראלים יפים, במיוחד בתקופה זו של געגועים למה שהיה.