איתי כהן: "אני ראוי להיות בליגות הבכירות"

הוא עבר תחת אנשי מקצוע מוערכים (איציק אשכנזי ועופר בסון), נחשב לשוער מוכשר ואינטליגנטי להפליא (סטודנט לפסיכולוגיה) ויש לו נתונים פיזיים מעולים (1.87 מ'). אחרי שלוש עונות בקרית אתא ועלייה מרגשת עם הפועל איכסל לליגה א', השוער החיפאי המוכשר איתי כהן (24) עדיין לא מצא קבוצה חדשה, אך הוא לא מודאג: "מאמין בעצמי ומחכה להצעה המתאימה". צילום : ואסים מוואסי

השוער המוכשר, שאוטוטו יחגוג יום הולדת 24, עבר בקריירה הקצרה שלו תחת אנשי מקצוע מוערכים כדוגמת איציק אשכנזי ועופר בסון, מהם ינק המון.
הוא שיחק עד גיל 13 בהפועל חיפה. לאחר מכן עבר לקרית אתא והמשיך משם לקבוצת הנוער של מכבי נתניה בליגה הבכירה, שם בילה שתי עונות מוצלחות. את ההזדמנות הראשונה שלו כשוער בוגרים הוא קיבל בעירוני קרית אתא מליגה א' צפון, במדיה שיחק שלוש עונות, מתוכן שתי עונות כשוער ראשון.
גם את העונה האחרונה הוא פתח במדי קרית אתא כשהוא שוער ראשון, אולם לאחר מספר מחזורים החליטו בקבוצה, באופן מפתיע יש לומר, להחליף אותו בשוער גיל אופק שהגיע מנצרת עילית.
במקביל, איתי כהן קיבל הצעה לעבור להפועל איכסל היומרנית מליגה ב'. הירידה לליגה ב' עבור שוער מוכשר כמוהו לא הייתה קלה בכלל, ולוותה בלא מעט לבטים. אבל בסופו של דבר המעבר לליגה ב' הסתיים עם טוויסט מרגש בעלילה. כאשר הפועל איכסאל, שסיימה את העונה הסדירה במקום השלישי בטבלה, הצליחה לעשות סנסציה במשחקי הפלייאוף והעפילה לליגה א'. אחד הגורמים המרכזיים להצלחה של הפועל איכסל היה השוער איתי כהן, שלאורך העונה ובמיוחד במשחקי הפלייאוף מול אסי גלבוע והפועל דליה, שידר ביטחון רב והפגין יכולת מצוינת בין הקורות.

 

איתי, חווית עונה מרגשת בהפועל איכסל?

"זו הייתה עונה מדהימה ומלאה בתהפוכות. בהתחלה היו לנו לא מעט הפסדים ולא עמדנו בציפיות. אבל באיזשהו שלב ירד הלחץ והשחקנים שיחקו כדורגל משוחרר יותר ואז גם הגיעו התוצאות. במאני טיים של העונה הכל התחבר לנו. עשינו ארבעה ניצחונות רצוף לפני הפלייאוף ועוד ארבעה ניצחונות רצוף בפלייאוף עצמו. זה היה מדהים. בסופו של דבר עלינו לליגה א' בצדק רב".

 

שמענו שמעבר לכדורגל אתה גם משקיע בלימודים?

"כן, במקביל לכדורגל אני רוצה להגשים ולפתח את עצמי בתחומים אחרים. אני סטודנט לתואר ראשון בפסיכולוגיה, שנה שנייה באוניברסיטה הפתוחה".

 

שוער מוכשר שמחפש קבוצה
שוער מוכשר שמחפש קבוצה

זה שאתה שוער מלומד עוזר לך במשהו?

"הלימודים עוזרים לי מאוד גם בכדורגל. אני בא עם עוד כלי שאין לאחרים. זה עוזר לי לווסת את עצמי מבחינה רגשית. להיות סבלני יותר ולהפעיל שיקול דעת. גם עכשיו, למשל, אני רגוע מאוד למרות שאין לי עדיין קבוצה. אני לא מודאג בכלל. אני יודע שזה לטובתי. הסבלנות משתלמת. אני מחכה להצעה המתאימה".

 

השאיפות בעונה הקרובה?

"אני ריאלי ולא בא ואומר לך שאני רוצה להיות בליגת העל. השנה אני רוצה להיות שוער ראשון בליגה א' עם עדיפות לקבוצה ששואפת להגיע לפלייאוף העליון. אני מאמין שזה המינימום בשבילי. אין לי בעיה גם להגיע כשוער שני לליגה הלאומית ולהיאבק על אפודת השוער הראשון נניח לצד שוער מנוסה שאני יכול ללמוד ממנו. לליגה ב' אני לא רוצה לחזור, כי אני רוצה להתקדם בקריירה. בליגה ב' מתאמנים שלושה אימונים בשבוע ואני מצפה מעצמי להגיע לרמות גבוהות יותר. רק אם זו תהיה ברירת מחדל אז אולי אלך לליגה ב'".

 

אתה בשל להגיע לרמות הגבוהות?

"בהחלט כן. הייתי שלוש שנים בליגה א' מתוכן שנתיים כשוער ראשון. שנה אחת ירדתי לליגה ב' וגם אז עליתי ליגה עם הפועל איכסל. זה אומר עליך משהו. עברתי אצל טובי המאמנים בארץ. אני חושב שאני ראוי להיות בליגות הבכירות. אם הייתי יודע שאני לא מתאים לרמות הגבוהות הייתי פורש מכדורגל. עדיין לא קיבלתי את ההזדמנות, אבל אני מאמין שהיא עוד תגיע".

 

 

 

נוף הגליל על הפודיום

|

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|