אישום: קיבל במרמה כספים בהיקף של כ- 138,000 שקלים

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה כתב אישום לבית משפט השלום בעיר נגד תושב הצפון, בן 43, הכולל 22 אישומים בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות כלפי 28 מתלוננים ועבירה של דרישת נכס באיומים. המחשה: צילום- FREEPIK

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עורכי הדין ראזי מחאמיד ואורן חיים, בין החודשים אוגוסט 2017 עד אוגוסט 2019 יצר המשיב קשר טלפוני עם עשרות קבלנים ובעלי מקצוע, הציג עצמו בכזב כעובד משרדי ממשלה שונים וטען בפניהם, בכזב, כי בעקבות המלצות חיוביות שקיבל עליהם, הוא מעוניין לסייע להם לזכות בביצוע עבודות מטעם משרדי ממשלה או לזכות במכרזים.
המשיב קבע עם המתלוננים להיפגש עמם לצורך קידום, לכאורה, זכייתם במכרז ו/או קבלת העבודות, במקומות הסמוכים למשרדי ממשלה ובנייני שלטון מקומי.  לצורך קידום מעשה המרמה הציג עצמו המשיב בפני המתלוננים בזהויות שונות, ניהל שיחות טלפון פיקטיביות עם "נציגים", ליווה והורה למתלוננים לשלם אגרות לטובת המדינה בסניפי דואר, התלווה למתלוננים לבנקים ולאחר שרכש את אמונם, הציע לסייע להם בתשלום הכספים ולשם כך קיבל מהם במרמה כספים בהיקף של 138,220 ₪.
בבקשת המעצר נכתב: "המשיב פעל באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם כדי לקבל במרמה כספי המתלוננים. מעשי המרמה בוצעו על ידי המשיב בנסיבות מחמירות, המתבטאות, בין היתר, במספר המתלוננים, בהצגת המרמה כקשורה במשרדי ממשלה שונים, סכומי המרמה ודפוס פעולה שיטתי ומתוחכם".