אישום: עקצו ספקים ואזרחים תמימים מהאזור ב- 7.5 מיליון ש"ח

פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום נגד שני נאשמים בגין קבלת דבר במרמה, זיוף, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות נוספות

כוחות מיוחדים של המשטרה פעלו בחודש שעבר ברמאללה מספר פעמים ועצרו חברי כנופיה פלסטינית שביצעו מעשיי הונאה בהיקף של כ-16 מיליון שקל, בין היתר באזורנו.
המעצרים בוצעו לאחר פעילות חקירה ממושכת בה נחשפו כ-250 מקרים שונים של הונאה ונסיונות הונאה בסכומים של אלפי עד מאות אלפים שקלים כל אחד. בהמשך, בראשית השבוע, פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד תושב רמאללה כבן 45 ונגד תושב ביר נבאללה כבן 37, בגין קבלת דבר במרמה, זיוף, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועוד עבירות נוספות.
הקורבנות למעשי ההונאה היו אזרחים ישראלים פרטיים שפרסמו מודעות למכירה "יד שניה" וחברות המוכרות ציוד או סחורות.
מחקירה של המשטרה עלה כי החוליה היתה מאתרת ספק ישראלי בין אם הוא בעל חברה המוכרת ציוד או אדם פרטי שמוכר ציוד יד שניה, יוצרת איתו קשר, מתמקחת איתו על המחיר ולבסוף סוגרת איתו עסקה. ברוב המקרים העיסקאות נסגרו בזמנים בהן הבנקים לא היו פעילים.


הם סגרו עסקה עם אשה שמכרה את תכשיטיה בשווי 100,000 ₪ באמצעות אתר אינטרנט בשל קושי כלכלי. נהג מונית הגיע לאזור מגוריה של האישה והעביר לרשותה שתי המחאות בנקאיות, קיבל לידיו את התכשיטים וכאשר אותה אישה הגיעה לפדות את ההמחאות הובהר לה כי מדובר בהמחאות מזויפות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נטע פוניס אלהרר ועו"ד עמית פרלה עולה כי בין השנים 2014-2018 שימשו הנאשמים ציר מרכזי בהתארגנות פלילית שיטתית ומתמשכת שנועדה להונות ולקבל במרמה טובין משלל סוגים ובאופנים שונים.

• "סגרו" עסקה עם אשה שמכרה את תכשיטיה בשווי 100,000 ₪

במסגרת ההתארגנות, הנאשמים פנו לספקים עסקיים בכל רחבי הארץ, שידלו אותם לעסקאות כזב, שיגרו אליהם הודעות סלולריות וצילומים של מסמכים מזויפים ושלחו אליהם מובילים ונהגי מוניות אותם ציידו במסמכים מזויפים על מנת לקבל באמצעותם טובין במרמה.

המחאה שנחשפה במהלך החקירה צילום: דוברות משטרת ישראל
המחאה שנחשפה במהלך החקירה צילום: דוברות משטרת ישראל

שללם של הנאשמים במהלך פעולתם מסתכם בסך כולל של טובין בשווי העולה על 7.5 מיליון שקלים ובתקופה זו ניסו הנאשמים לקבל במרמה סך נוסף של טובין העולה על 9.5 מיליון שקלים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הסחורות היו שונות ומגוונות: ציוד רפואי, ציוד חקלאי, ציוד מחשוב, ציוד למסעדות, ציוד הגברה, כלי רכב, צעצועים, יינות, ציוד בניה, מכשירי חשמל, תכשיטים, כלי עבודה ואפילו בעלי חיים כגון גורי כלבים וכבשים (פירוט נוסף בהמשך).
באחד המקרים שנחקרו רכשו המעורבים מבעל מסעדה באזור יקנעם ציוד הסעדה בשוי של 10,000 ש"ח ושילמו לו באמצעות צילום העברה בנקאית לבנק הדואר והצגת ת.ז. של תושב ירושלים ליצירת אמינות.
במקרה אחר הם סגרו עסקה עם אשה שמכרה את תכשיטיה בשווי 100,000 ₪ באמצעות אתר אינטרנט בשל קושי כלכלי. נהג מונית הגיע לאזור מגוריה של האישה והעביר לרשותה שתי המחאות בנקאיות, קיבל לידיו את התכשיטים וכאשר אותה אישה הגיעה לפדות את ההמחאות הובהר לה כי מדובר בהמחאות מזויפות.
הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.