אישום: סחט צעירה שצולמה בסרטון אינטימי

הנאשם, בן 24 מהצפון טען בפני הצעירה כי האקר פרץ לנייד שלו והוא שדורש את הכסף. הוא נחקר והחקירה העלתה, כי הוא בדה את סיפור ההאקר, ובפועל הוא היה זה שהתקין יישומון על הנייד שלו שצילם את הצעירה במהלך שיחת וידאו שניהלו השניים והוא זה שגם סחט אותה. צילום: פיקסהביי

צעיר בן 24 סחט כספית צעירה על רקע סרטון בעל אופי מיני שהיא צולמה בו, אך טען בפניה כי האקר פרץ לנייד שלו והוא שדורש את הכסף. חקירה מיומנת וזריזה הביאה להגשת כתב אישום חמור נגד החשוד בבית המשפט המחוזי בחיפה.
בימים אלה בהם בני הנוער אינם נמצאים במוסדות החינוך ומבלים את מרבית זמנם במדיה הווירטואלית, ברשתות החברתיות, משקיעה משטרת ישראל מאמצים רבים באמצעות אמצעי טכנולוגיה מתקדמים לסיכול ולאיתור אותם גורמים עבריינים, אשר מנצלים את תמימותם של בני הנוער ומשדלים אותם לשלוח תמונות ו/או סרטונים בעלי אופי מיני במטרה לבצע סחיטה באיומים.

• הצעירה העבירה לנאשם מעל 3000 שקלים

ראשיתה של החקירה לפני כשבועיים עם קבלת התלונה בתחנת המשטרה מצעירה שטענה, כי היא נסחטת על רקע סרטון בעל אופי מיני בו צולמה. הצעירה טענה, כי בחור שהייתה עימו בקשר עד לפני 9 חודשים פנה אליה לפני כחודש וטען, כי האקר פרץ לנייד שלו ודורש כספים על מנת לא להפיץ סרטון בו היא מופיעה. בשל חששה של הצעירה, העבירה לנאשם כסף רב בסכום העולה על 3,000 שקלים. הצעירה לא הצליחה לעמוד בתשלומים ולכן פנתה למשטרה.
עם קבלת התלונה, פתחו חוקרי משטרת ישראל בחקירה, גבו עדויות ואספו ממצאים. חקירה מהירה הובילה למעצרו של הנאשם, צעיר בן 24 מהצפון, הבחור שהייתה עימו בקשר.
הנאשם נחקר והחקירה העלתה, כי הנאשם בדה את סיפור ההאקר, התקין יישומון על הנייד שלו שצילם את הצעירה במהלך שיחת וידאו שניהלו השניים והוא זה שסחט אותה.
בתום חקירה אינטנסיבית הועבר חומר החקירה לפרקליטות מחוז חיפה, אשר הגישה בבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים כנגד הנאשם.
מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל קוראת לציבור להימנע מצילום ו/או שליחת תכנים בעלי אופי מיני ברשתות החברתיות וקוראת לכל מי שחושב/ת כי נפל/ה קורבן לסחיטה שכזו  או ידוע לו/ה על מקרה דומה, לפנות לתחנת המשטרה הקרובה ולהגיש תלונה. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה עבירות מין בדגש על עבירות המבוצעות בקורבן קטין/ה ומשתמשת באמצעים טכנולוגים מתקדמים גם במרחב הווירטואלי, תוך הפעלת גורמים רבים נוספים עד לאיתורו של העבריין והבאתו לדין. משטרת ישראל קוראת להורים/אפוטרופוסים לשוחח עם הילדים מגיל צעיר על הסכנות הרבות הקיימות ברשתות ולהסביר להם כי בכל מקרה שבו זר פונה אליהם, בדגש על הרשתות החברתיות אסור לענות או להעלות תמונות אישיות ויש להפנות את השיחה למבוגר האחראי".