אישום: דקר למוות את אביו החורג בחרב

משטרת ישראל פענחה את מותו של יורי כושר ז"ל מיקנעם על ידי בנו החורג בן ה-27. הרקע לאירוע: עימות שפרץ בין השניים בדירתם – על רקע המוזיקה הרועשת ששמע האב. פרקליטות מחוז צפון הגישה כנגד הבן כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. צילום: דוברות המשטרה

בתום חקירה שניהלה בשבועות האחרונים ימ"ר צפון, גובשה תשתית ראיתית כנגד יבגני סמרסקי, צעיר בן 27 מיוקנעם הנאשם בהריגה של אביו החורג, יורי כושר, לפני כחודש. פרקליטות מחוז צפון הגישה היום כנגד הנאשם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.
בתאריך 8.3.18, בשעות הלילה, סמוך לחצות התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על צעיר שדקר את אביו החורג. האב נפצע ופונה באורח קשה לבית החולים רמב"ם.
שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום הארוע, סגרו את הזירה והחלו באיסוף ממצאים. תוך כדי התקבל דיווח מבית החולים כי מצבו של הקורבן התדרדר והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.
למקום הארוע – דירה ברחוב החרמון בעיר יוקנעם, הוזנקו כוחות משטרה מיוחדים בהם מעבדה ניידת, חוקרי זירה, מחלק הרצח של ימ"ר צפון וצוות הפיקוד של מרחב עמקים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


צוות החקירה התחיל בזירה באיסוף הממצאים. לאחר שאלת החוקרים היכן הסכין שבאמצעותה נדקר כושר, הנאשם הוביל את השוטרים למטבח, פתח את מגירת הסכו"ם והציג בפניהם סכין מטבח שטופה ועליה טיפות מים.

• הערב שהתחיל עם שמפניה- נגמר במוות

בשלב הבא הנאשם נעצר והובא לנקודת המשטרה ביוקנעם. במקביל לחקירתו של הנאשם בנקודת המשטרה צוות החוקרים המשיך בחיפוש בדירה ותפס בחדרו של הנאשם 2 חרבות שאחת מהן אף שבורה.
בהמשך החקירה עלה כי האב והבן נהגו לשתות לשכרה ולעיתים קרובות התפתחו ביניהם עימותים שהגיעו לכדי צעקות ואלימות.
עוד עלה מהחקירה כי ביום הארוע 8.3.18 האם, המנוח והנאשם חגגו את יום האישה ושתו יחד שמפניה כאשר בשלב מסויים הבן פרש לחדרו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהמשך הערב פרץ עימות בין המנוח לנאשם, ככל הנראה לגבי עוצמת המוזיקה שהושמעה ע"י האב. במהלך העימות האב והנאשם התעמתו ביניהם באלימות פיזית כאשר האב החזיק בידו סכין. בהמשך הנאשם שלף את החרב שנתפסה בחדרו, שאורך להבה 36.6 סנטימטר ואף השתמש בה כנגד אביו החורג.
בשלב מסוים דקר הבן את האב החורג שתי דקירות באזור החזה שהובילו למותו. על גבי גופתו של המנוח נמצאו סימני חבלה רבים וכן חתכים רבים נוספים. לנאשם נגרם פצע באזור השפתיים במסגרת העימות.
הנאשם שהבחין בדם הרב שניגר מאביו החורג ביקש מאמו להזמין מד"א ובמקביל ניסה בכוחות עצמו לעצור את הדם.
לאחר חקירה יסודית, בפרק זמן קצר של צוות מחלק הרצח בימ"ר צפון גובשה תשתית ראיHתית כנגד הנאשם בגין הריגה. היום כאמור פרקליטות מחוז צפון הגישה כנגד הנאשם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.