אירוע חמור: קרון ב"רכבת העמק" הדרדר ללא מגע אדם

חברת "נתיבי ישראל": "עם היוודע המקרה, פוטר באופן מיידי מנהל הפרויקט הבכיר מטעם השותפות הקבלנית ונאסרה המשך כל פעילות מסוג זה באתר העבודה עד למיצוי מסקנות התחקיר"

קרון צהוב המשמש להידוק מסילות המונחות במסגרת פרויקט רכבת העמק של נתיבי ישראל הדרדר בסוף השבוע האחרון ונסע ללא התערבות אדם. הקרון הדרדר באזור אחד הקטעים המזרחיים של המסילה המתחדשת, עד שנעצר. בעקבות האירוע החריג פוטר מנהל הפרויקט.
במקביל, חברת נתיבי ישראל אסרה לעת עתה פעילות מסוג זה. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

תעלומה? כיצד ירדה הרכבת מהפסים צילום רועי ניב.
תעלומה? מדוע ירדה הרכבת מהפסים צילום רועי ניב.

על פי תכנית חברת נתיבי ישראל, בפרוייקט רכבת העמק יחברו 60 ק"מ של מסילות ברזל, בין חיפה לבית שאן דרך עפולה. הרכבת תאפשר להגיע מעמק בית שאן לחיפה תוך כ- 50 דקות, כולל עצירה בחמש תחנות הרכבת: לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן. במסגרת העבודות מוקמים 26 גשרים באורך כולל של 5.5 ק"מ, חניונים, מחלפים, מעברים חקלאיים, גשרים להולכי רגל ועוד. בנוסף, בוצעו במסגרת הפרויקט עבודות שיחזור ושימור מסילת הרכבת הישנה, בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
מחברת "נתיבי ישראל" נמסר בתגובה: "מדובר באירוע בטיחות חריג וחמור באתר עבודה שנמצא באחריות מלאה של הקבלן המבצע. חברת נתיבי ישראל הנחתה לחקור את הנסיבות שהובילו לאירוע. עם היוודע המקרה, פוטר באופן מיידי מנהל הפרויקט הבכיר מטעם השותפות הקבלנית ונאסרה המשך כל פעילות מסוג זה באתר העבודה עד למיצוי מסקנות התחקיר".

הקרון משמש להידוק פסי הרכבת. צילום ניסים זמיר
הקרון שירד מהמסילה, משמש להידוק פסי הרכבת. צילום ניסים זמיר