אין עו"ד מלבדו

רבים מתושבי עפולה מכירים את אמיר הלוי כרב של מרכז חב"ד "אתחלתא". החל מתחילת השנה הוא גם עוסק בעריכת דין, עם חיבור עמוק לתיקים חברתיים, נפגעי קורונה וסיוע מקצועי עם מסלול מוזל במיוחד לפושטי רגל. אז מה מניע אותו ומתי הוא מרגיש שהוא משפיע? יצאנו לבדוק

אוכלוסיות רבות ברחבי עפולה והעמק נחשפו בעשור האחרון לפעילותו המבורכת של עו"ד אמיר הלוי, שליח הרבי. עו"ד הלוי מנהל את מרכז חב"ד אתחלתא בעיר יחד עם אשתו ניצה. בין יוזמות החסד שלהם ניתן לציין שלל מיזמים ובהם: סיוע ליולדות לאחר לידה, עזרה לנזקקים, גמ"ח ציוד ליולדות בית כנסת לצעירים עם שיעורי תורה ותמיכה רוחנית.
החיבור לקהילות המגוונות בעיר, היוזמות, המיזמים והתמיכה הובילו את קברניטי העירייה אף להעניק לעו"ד הלוי לא מכבר את תואר יקיר העיר, כביטוי להערכה הרבה שרוחשים לו ולרעייתו.
בראשית השנה, קצת לפני שהקורונה פרצה לחיינו החליט עו"ד הלוי להקים את משרד עו"ד שמטרלינג הלוי.

• "תמיד כשהייתי נתקל בעוולות וניצול כלפי חלשים מצד מוסדות וגופים שלטוניים הייתי מתערב ונלחם"

אז מתי נדבק הלוי בחיידק המשפטי, בהתדיינויות ובביקור בהיכלי המשפט? ובכן, לדבריו צריך לחזור לא מעט במנהרת הזמן: "האמת שהעיסוק והעניין שלי בעולם המשפט הולך אחורה עוד מזמן היותי נער", אומר עו"ד הלוי בחצי חיוך, "תמיד כשהייתי נתקל בעוולות וניצול כלפי חלשים מצד מוסדות וגופים שלטוניים הייתי מתערב ונלחם עבורם בפן המשפטי ובדרך כלל גם מצליח. זה מה שהוביל אותי בהמשך כשחזרתי ממגורי באיטליה להחלטה להירשם ללימודי משפטים ולעשות משהו עם הדחף הזה לסייע לפרט לממש את זכויותיו במסגרת הדין הקיים, למשל במצבים של חוסר נגישות לבתי המשפט או למוסדות שאמורים להעניק זכויות".

"אני משתדל תמיד לראות לנגד עיני את מצוקתו של הפונה וחש את כאבו"

עו"ד הלוי מדגיש כי עולם המשפט מאוד מאתגר אותו, ומנקודת ראותו יש המון מקרים בהם עורכי דין "הולכים על חבל דק" מבחינת דילמות – אתיות ומוסריות. "נתקלתי בלא מעט מקרים לצערי של לקוחות שנכוו", הוא מסביר: "כעורך דין יש לך את הבחירה לעשות שימוש נכון ומושכל בכח שקיבלת על מנת להשפיע על חייהם של אנשים לטובה. אני משתדל תמיד לראות לנגד עיני את מצוקתו של הפונה וחש את כאבו.
אמת, יושר והגינות הם ערכי יסוד עליהם הוקם משרד עו"ד שמטרלינג הלוי, זהו עוד כלי באמצעותו אני יכול לבטא את השליחות שלי כשליח של הרבי מליובאוויטש מה"מ".


"אני נחשף להמון מקרים קשים של קריסה כלכלית מצד עסקים ומשפחות עובדות שהגיעו לפת לחם. ב"ה עלה בידי לסייע גם במקרים של ניתוקים מול חברת חשמל, סלי מזון וכדומה"


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


תשתף בדוגמא לסיוע בפן החברתי?
"עד כה ב"ה הצלחתי לסייע לעמותות, בתי חב"ד ופעילים חברתיים שפנו אלי על מנת לחלץ אותם משלל גזרות מוניציפאליות ושלטוניות שהקשו על מהלך פעילותם התקין. אני יכול גם לציין אזרחים שזכויות יסוד בסיסיות שלהם כגון חופש פולחן נרמסות ולא חסרים גם פונים מעוטי יכולת המבקשים סיוע משפטי".

650,000 שקלים למען נזקקים

אחד התחומים בהם צבר עו"ד הלוי מומחיות הוא בתחום תביעות יצוגיות, כאלה עם השלכות משמעותיות על הציבור. "ב"ה זכיתי להכיר משרד עו"ד נוסף בשם אדמוני, משרד עו"ד השותף להשקפת עולמי ונוצרו ביננו שיתופי פעולה שיש בהם תועלת גדולה עבור האינטרס הציבורי", אומר עו"ד הלוי, "אני יכול לומר שהצלחנו להשיג סעדים משמעותיים. למשל, אחד התיקים הגדולים בו טיפלנו עסק ביקבים המוהלים מים ביינות והסתיים לאחרונה עם פיצוי בשווי 650,000 שקלים לטובת הציבור שיתבטא בתרומת יינות קידוש בסך זה לעמותות למען נזקקים. תביעה נוספת המתנהלת בימים אלה עוסקת במוצר מזון מאוד פופולרי שנמכר מבלי שמצוין עליו כי הוא מכיל רכיבי חלב, מעבר להיבט הכשרותי מדובר כאן גם בפיקוח נפש ממש".

איך אתה מסתדר ומשלב את עבודת המשפט התובענית עם השליחות והפעילות הענפה במרכז חב"ד אתחלתא?
"כשליח של הרבי, השליחות בניהול המוסד והפעילות תמיד בעדיפות ראשונה אצלי ולכן אני בוחר את התיקים בהם אני מטפל בקפידה, כדי שאוכל לתת להם את מלוא תשומת הלב הראויה מבלי להפריע לניהול הפעילות השוטפת. מעבר לכך אין סתירה בין הדברים. הפעילות בזירה המשפטית גם היא חיונית לקיום חברה מתוקנת וצודקת".


"אחד הביטויים למצב הכלכלי הוא עליה במספר הבקשות לפשיטת רגל. אני באופן אישי לא נשארתי אדיש ויחד עם משרד עו"ד אדמוני יזמנו הקמת מסלול מוזל לפושטי רגל. מדובר ביוזמה מהפכנית שחוסכת אלפי שקלים לפונים"


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


בפן המקצועי באילו תחומים המשרד עוסק ומתמחה?
"התחומים העיקריים בהם אנו עוסקים הם בנקאות ופשיטות רגל, תביעות ייצוגיות, לשון הרע ובתחום האזרחי".

פושטים יד ורגל

נגיף הקורונה המאיים שפרץ לחיינו שינה את עולמם של אזרחים בישראל, מכל שכבות האוכלוסייה. עו"ד הלוי מספר כי את ההשלכות הוא רואה ומזהה חדשות לבקרים: "אף אדם לא יחלוק על זה שאנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת מכל הבחינות. אני נחשף להמון מקרים קשים של קריסה כלכלית מצד עסקים ומשפחות עובדות שהגיעו לפת לחם. ב"ה עלה בידי לסייע גם במקרים של ניתוקים מול חברת חשמל, סלי מזון וכדומה. אחד הביטויים למצב הכלכלי הקשה בתחום המשפטי הוא עליה במספר הבקשות לפשיטת רגל. אני באופן אישי לא נשארתי אדיש לכך ויחד עם משרד עו"ד אדמוני יזמנו הקמת מסלול מוזל לפושטי רגל שאין לו מתחרים בארץ. מדובר ביוזמה מהפכנית שחוסכת אלפי שקלים לפונים. יוזמה נוספת אותה אני מקדם בעפולה היא הקמת פורום עו"ד למען קידום יוזמות חברתיות בעיר. אני רוצה לנצל את הבמה ולקרוא לעוד עורכי דין מעפולה להצטרף אליי. זוהי שעתנו היפה להראות רעות, ערבות ההדדית וגמילות חסדים. וכמובן שכולי תקווה וציפייה שנזכה לגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממ"ש".

קוראים המעוניינים ליצור קשר עם משרד עו"ד שמטרלינג הלוי מוזמנים לפנות בדוא"ל:
amirlaw770@gmail.com או לטל': 073-374-7700