נתונים מדאיגים: כמה מתושבי הצפון היו עוזבים לחו"ל עבור דירה?

אין לי ארץ אחרת?, מסקר שפורסם לאחרונה עולים נתונים מפתיעים ומדאיגים כאחד לגבי נכונות תושבים מהצפון לעבור לחו"ל לו היו מציעים להם דירה

מפתיע או לא? 58 אחוזים מתושבי הצפון היו עוזבים עבור חו"ל אם היו מקבלים דירה מעבר לים. 68 אחוזים מתושבי הצפון: בעיית הדיור חמורה מהאיום האיראני. תושבי הצפון משלמים את שכר הדירה הנמוך בישראל- 3100 ש"ח.
כך עולה מסקר של עמותת חסדי נעמי, העמותה הגדולה בישראל בתחום חלוקת המזון. את הבדיקה עשו בחסדי לאור התובנה שרבים מהנזקקים בישראל מגיעים מצב זה לאור נטל סוגיית הדיור ולאור התחושה של צוות העמותה שלקראת ראש השנה פונים יותר נזקקים המציינים את סוגיית הדיור כמקור מצוקה.
עוד עולה מהסקר של חסדי נעמי שבצפון הכי פחות בעלי דירות אחרי ת"א: 63 אחוזים מהציבור בחיפה והצפון הם בעלי דירות, – בת"א 59 אחוזים הם בעלי דירות. לצורך ההשוואה, באזור השרון יש הכי הרבה בעלי דירות עם 73 אחוזים מהציבור, באזור הדרום 67 אחוזים הם בעלי דירות, באזור ירושלים 65 אחוזים, כאשר כאמור, הצפוניים ממוקמים במקום הרביעי, אחד לפני האחרון.
בנוסף עולה 41 אחוזים מתושבי הצפון אינם מאמינים שישיגו דירה – זאת מתוך התושבים שאין ברשותם דירה. במקום הראשון בקרב מי שאינו מאמין שישיג דירה משלו נמצאים תושבי ת"א והדרום עם 46 אחוזים מהם ומיד אחריהם תושבי השרון עם 42 אחוזים, כאמור, אחרי תושבי השרון מגיעים הצפוניים. אחרונים הם תושבי ירושלים עם 32 אחוזים.