"אין דרך נורמלית לעבור כביש ולחצות ארבעה נתיבים שבהם נוסעים כלי רכב במהירות של 100 קמ״ש"

חניכי המכינה הקדם-צבאית שבחנתון, יוצאים בקריאה לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירב מיכאלי ולמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, להסדיר את צומת הכניסה לקיבוץ. צילום: מכינת חנתון

ראשית
בחודשים האחרונים, הצטברו מספר מקרים של "כמעט" פגיעה ע"י כלי רכב שנוסעים על כביש 784, המוביל לקיבוץ חנתון. כעת, חניכות וחניכי המכינה הקדם-צבאית שבקיבוץ, המגיעים אליו ונוסעים ממנו מדי שבוע ונאלצים לחצות את הכביש המסוכן, יוצאים בקריאה לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירב מיכאלי ולמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, להסדיר את צומת הכניסה לקיבוץ בכיכר, שתגביל את מהירות הנסיעה ותאפשר חציה הגיונית ובטוחה, אל ומתחנות האוטובוס.
"אין דרך נורמלית לעבור כביש ולחצות ארבעה נתיבים שבהם נוסעים כלי רכב במהירות של 100 קמ״ש, בלי לקחת סיכון על החיים שלך. יום אחד, בחזרה מהתנדבות מחוץ לקיבוץ, חיכיתי ארבעים דקות למכוניות שיעברו. בתור אחד שעושה את הדרך הזו לפחות פעמיים בשבוע, כל רעיון שכולל יציאה מהקיבוץ – גורם לנו לחשוב על זה הרבה יותר מפעמיים. לא צריך לחכות שיקרה אסון – צריך להסדיר את הכביש עכשיו", אומר בן לייסורק, בן 18 ממודיעין, חניך במכינה הקדם-צבאית בקיבוץ חנתון.
יובל ססי, בת 18 מיפו, מוסיפה כי ברדת החשיכה, אין תאורה והכביש חשוך וכלי הרכב שמגיעים, נוסעים בנקודה הזו במהירות רבה. "הפתרון הוא בניית כיכר בצומת חנתון, מה שיאפשר לנו לחצות בבטחה את הכביש המסוכן. למיטב ידיעתנו, קיימות תכוניות לבניית כיכר ואנחנו דורשים זירוז שלהן כי סכנת החיים שאנחנו חווים אינה נתונה לדחייה. כל עיכוב של הבנייה אומר שאנחנו נמצאים בסכנת חיים".
במכינת חנתון מציינים כי הבעיה החמירה בחודשים האחרונים, עם שדרוג כביש 79 ופריצת תוואי חדש, שגרם לכך שכלי הרכב שמגיעים לצומת חנתון נוסעים במהירות רבה יותר, כיוון שהם בירידה. ליאור אריאלי, חניך במכינה שמתגורר בת"א, מספר: "כשחזרתי השבוע מההתנדבות שלי במקלט לנשים בסיכון, בשעה שמונה בערב ואחרי שש שעות של עמידה על הרגליים ויום לא פשוט בכלל, אני מוצא את עצמי מחכה להזדמנות אחת לעבור את הכביש, שלא תהווה סיכון לחיי, במשך כמעט שעה. אני לא יכול להסביר את תחושת התסכול הזאת. בתור אזרח במדינה, אני לא אמור לפחד או לחשוש לחיי בכדי להגיע למכינה, לבית שלי".