אימת הכלבת בעמק: כלב ביתי בגדעונה התגלה כנגוע במחלה המסוכנת

תושבים המשוכנעים שהיו במגע עם הכלב הנגוע, מתבקשים לפנות למשרד הבריאות לברור האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת. הטלפון של משרד הבריאות בעפולה: 04-6099000. צילום: ארכיון

תופעת הכלבת ממשיכה לעורר דאגה רבה באזור הגלבוע והעמקים. כלב ביתי בישוב גדעונה, החל לגלות סימנים עצביים ביום חמישי האחרון. הכלב נשלח לבדיקה והתוצאות שהגיעו אתמול (שבת), מאשרות את החשד לפיו הכלב חולה בכלבת. מדובר בכלב מסוג פינצ'ר מעורב (חום קטן), אשר משפחתו מתגוררת במרכז הישוב.
תושבים המשוכנעים שהיו במגע עם הכלב, מתבקשים לפנות למשרד הבריאות לברור האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת. הטלפון של משרד הבריאות בעפולה: 04-6099000.
העקבות גילוי הכלבת בגדעונה יוצאת כעת המועצה במבצע של הענקת חיסוני דחף, עבור כל חיות הבית של תושבי גדעונה. החיסונים יתקיימו היום (א') בין השעות: 14:00-18:00, במזכירות הישוב יודגש: החיסון יינתן לכל חיות הבית, ללא קשר לסטאטוס והיסטוריה החיסונית של החיה. הכלב בגדעונה לא היה מחוסן, דבר המדגיש ומחדד את הצורך החיוני להקפיד על הענקת חיסונים לחיות הבית, ובהתאם למועד הקבוע עבורם בחוק.
זהו המקרה מספר 48 (!) אשר התגלה באזור הגלבוע והעמקים, מאז יום כיפור האחרון. מוא"ז הגלבוע תמשיך לרתום את הרשויות הממונות לעבודה אפקטיבית, ובמצב חירום, על מנת למגר את התופעה המדאיגה משטחי יישובי המועצה. בנוסף, חוזרים במועצה על קריאתם לתושבים- להישמע להוראות שפורסמו בהרחבה ובכך להישמר היטב כנגד התופעה.