עמק יזרעאל אימפריה

בשבוע שאחרי סיום העונה, ענן של אופוריה שט לו מעל מחלקת הנוער בכדורסל של עמק יזרעאל, שהפכה בשנים לאימפריה רצינית שמייצרת לא מעט כישרונות

העמק הוא חלום: מחלקת הנוער של עמק יזרעאל סיימה את עונת  2014/15 בצורה חלומית. 3 קבוצות מהמחלקה הגיעו ל-5 גמרים ארציים. רכז הכדורסל במועצה, עודד יחיאלי: "זוהי העונה הכי מוצלחת שלנו אי פעם. עשינו הישג בלתי נתפס". צילום: אתר "בסט בול"

בשבוע שאחרי סיום העונה, ענן של אופוריה שט לו מעל מחלקת הנוער בכדורסל של עמק יזרעאל, שהפכה בשנים לאימפריה רצינית שמייצרת לא מעט כישרונות.

מזה שנים רבות נעשית במחלקת הנוער של עמק יזרעאל עבודה מקצועית, שקטה ויסודית, שבזכותה גרפה המחלקה לא מעט הישגים גדולים. ובכל זאת, נדמה כי מעולם המחלקה לא זכתה להכרה ראויה, לפחות לא בתקשורת. אבל השנה, אחרי ששלוש קבוצות מהמחלקה הגיעו לחמישה גמרים ארציים, ניתן לומר בריש גלי: מחלקת הנוער של עמק יזרעאל היא אימפריה.

 

• שלוש קבוצות, חמישה גמרים

קבוצת הנערים לאומית בהדרכתו של מאורו ספאק (כפר החורש), זכתה באליפות המדינה אחרי ניצחון 1:2 בסדרת הגמר מול מכבי ת"א. הקבוצה הגיעה גם לגמר הגביע, אך שם נכנעה לצהובים.

קבוצת הנוער לאומית בהדרכתם של שרון אברהמי ועוזר המאמן תום הררי, סיימה את העונה הסדירה במקום השלישי במחוז צפון. בהמשך, היא עשתה את הבלתי יאמן והצליחה להעפיל לגמר האליפות. בדרך היא דילגה על מועדונים בכירים כמו הפועל ת"א וגלבוע גליל והפסידה בסדרת הגמר 1:2 לרעננה. עבור החבורה של אברהמי הייתה זו הופעת בכורה בסדרת הגמר ויש לציין כי שבעה משחקניה היו תלמידי כיתת י"א.

גם בגזרת הנשים עמק יזרעאל על המפה. קבוצת הנערות א' בראשותם של המנהל המקצועי של אגף הנשים ומאמן נבחרות הקדטיות, לירן בראל והמאמן אורן עמיאל (תושבי תמרת), הגיעה לשני גמרים, גמר הגביע וגמר האליפות. בשני הגמרים הקבוצה מהעמק נבלמה ע"י הפועל ראשון לציון והסתפקה השנה בסגנות.

עמק יזרעאל:קבוצת הנערים זכו באליפות
קבוצת הנערים. זכו בצלחת האליפות. צילום: אתר "בסט-בול"

• אווירה מחשמלת באולם בנהלל

"מדובר במועצה שמונה פחות מ-40 אלף תושבים-וזה מה שהופך את ההישג של המועדון לעצום עוד יותר", אומר בטון גאה עודד יחיאלי, רכז מועדון הכדורסל בעמק יזרעאל. "החודש האחרון של העונה זה היה משהו בלתי רגיל. קפצנו ממשחק למשחק. דילגו מגמר לגמר. הייתה אווירה מדהימה ברחבי העמק. האוהדים הגיעו בהמוניהם ויצרו אווירה מחשמלת באולם בנהלל. עבור השחקנים הצעירים הייתה זו חוויה מטורפת. באזור העמק יש הרבה לב והרגשנו אותו היטב בגמרים".

 

האולם בנהלל. מפוצץ באוהדים
האולם בנהלל. מפוצץ עד אפס מקום

• סוד ההצלחה: תכנון לטווח הארוך, חיבור למועדון

במרדף אחר חיפוש 'סוד ההצלחה' גילינו שני מוטיבים מרכזיים שחוזרים על עצמם, פעם אחר פעם: הדרך וחיבור. בעמק יזרעאל, בניגוד להרבה מועדונים אחרים, יש סבלנות לתוכניות לטווח הארוך, וכן רצון עז לגרום לשחקנים הצעירים להפנים שהיסודות והערכים-הם לא פחות חשובים מהישגיות. חוץ מזה, לא בכל מועדון תמצאו שכמעט כל המאמנים (כ-20) הם בני המקום. כאלה שגדלו באזור העמק, שיחקו כדורסל במועדון של עמק יזרעאל וגם הילדים שלהם ממשיכים באותה הדרך.

עודד יחיאלי רכז כדורסל במועצה
. מרגיש בעננים. רכז הכדורסל במועצה, עודד יחיאלי

למרות ההצלחה המהדהדת של מחלקת הנוער בעמק יזרעאל ולמרות העובדה שהמועדון הפך להיות פס ייצור לכישרונות צעירים, נכון לעכשיו אין לעמק יזרעאל קבוצת בוגרים בליגה בכירה. "לכל מועדון יש את העקב אכילס שלו. אין ספק שהעובדה שאין לנו קבוצה בליגה לאומית זו אחת מנקודות החולשה שלנו", מודה עודד יחיאלי, "אני מקווה מאוד שבשנים הקרובות נראה קבוצה חזקה בליגה הלאומית כי אנחנו מאוד צריכים את זה".