אילן וקנין: "חינוך זו לא סיסמא פוליטית"

המועמד לראשות העיר עפולה, אילן וקנין, חשף השבוע את ה"אני מאמין" המפורט שלו בנוגע למערכת החינוך בעיר, “בחינוך אין פשרות. חינוך ילדינו, חייב להיות בראש סדרי העדיפויות", אומר וקנין

שלושה חודשים לפני פתיחת הקלפיות בעפולה פרסם אילן וקנין, המועמד לראשות העיר, תוכנית מפורטת בנוגע למערכת החינוך בעיר. לדברי וקנין, ראש העיר יצחק מירון ואבי אלקבץ, המתמודדים אף הם על ראשות העיר, טועים בנקודת ההשקפה בכל הנוגע למערכת החינוך בעיר ובהתמקדות בציוני מבחני הבגרות.
"חינוך ילדים, זה לא נדל"ן ובטח לא סיסמא פוליטית לפני בחירות", אומר וקנין, "חינוך ילדינו, חייב להיות בראש סדרי העדיפויות ומועדף על כל דבר אחר".
בעיקרי התוכנית של וקנין מספר נושאים ובין המרכזיים שבהם: השבת התלמידים שלומדים לדבריו במוסדות מחוץ לעיר, למערכת החינוך בעפולה, תוך הקניית חינוך למצוינות ערכית ולימודית ודגשים על הכנסת חדשנות ויזמות בהתאמה לדרישות המאה העשרים ואחת. עוד בתוכנית של וקנין: הרחבת פעילות תנועות הנוער, חוגים, הצבת מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות, התאמה של בתי ספר לעת הנוכחית, שיפוץ בתי ספר קיימים, בניית מעבדות מקצועיות ויצירת חיבור רחב היקף עם המרכז הרפואי העמק בעפולה למטרת עידוד תלמידים ללמידת רפואה וביצוע מחקרים.
במסגרת התוכנית שלו וקנין מציע גם לבנות פארק מדע – במטרה לשלב את הטכניון ולאתגר את התלמידים לחשיבה יצירתיים, מפתחת, ופורצת דרך וכן ניתנת התייחסות מקיפה לשוויון הזדמנויות לתלמידים מכל המגזרים והקהילות בעיר, "מאין אגייס את כל התקציבים לביצוע התוכניות הללו?", אומר וקנין, "אני אומר שהכסף ישנו בעירייה ובמוסדות הממשלתיים.
צריך רק לדעת 'לאסוף' אותו. לתפיסתי בחינוך אין פשרות".