אילו חומרי אריזה צריך למעבר דירה ואיפה תמצאו אותם?

למה דווקא אריזה? המועד שבו צריך להתחיל לארוז, במה מתחילים?
צילום: upslash

כולם מסכימים שמעבר דירה הוא תהליך קשוח עם הרבה משימות, הוצאות ובעיקר כאבי ראש, אך מתחת לכל הדברים האלה צריך להסתכל על העובדות וכאן יש לא מעט חדשות טובות. אם תדעו כיצד להתארגן למעבר ובעיקר איך לארוז באופן מסודר ויעיל, תוכלו לקצר את הזמן שנדרש להתארגנות ולמעבר באופן ניכר.
צוות האתר 'בסטבוקס' המתמחים בייצור ושיווק חומרי אריזה וקרטונים למובילים ולמעברי דירות עושה לכם סדר ומסביר מה צריך לעשות במעבר ואיך ניתן לייעל את האריזה, לקצר את הזמן שנדרש ואפילו איך באמצעות אריזה נכונה אפשר להיכנס לדירה מאורגנת בתוך זמן קצר.

• למה דווקא אריזה?

מעבר דירה מורכב מהרבה חלקים. לכו תמצאו עכשיו מובילים מומלצים, תעבירו את החשבונות ותדאגו להכין את הדירה החדשה ולעזוב את הדירה הישנה באופן מסודר כפי שמתבקש בחוזה השכירות שלכם. הרבה דברים חשובים אז מדוע שנתמקד דווקא באריזות?
התשובה לכך מאוד פשוטה. מעבר לכך שכמעט כל מי שעובר דירה חושב קודם כל על ההובלה כמכשול העיקרי שיכול לשבש את המעבר, במציאות לאריזות יש משקל גבוה אפילו יותר מההובלה.
עצרו לרגע על מנת לחשוב כמה זמן נדרש להובלה וכמה זמן נדרש לאריזה. ברור שאין מה להשוות מכיוון שההובלה אורכת לכל היותר כמה שעות ובאריזת דירה אתם צריכים להשקיע ימים שלמים וזה עוד לפני שהגענו לפירוק של הקרטונים בדירה החדשה.
מעבר לכך, מעבר דירה מלווה בהרבה מאוד אי נוחות שנגרם כתוצאה מהאריזות ואם נוכל לייעל את התהליך נזכה לגור בדירות הרבה יותר מסודרות ונוחות.
בשורה התחתונה אין ספק שכל השלבים שהוזכרו חשובים ואחת כמה וכמה הזמנת מובילים מומלצים, אך בואו לא נשכח שצריך גם לארוז וכדאי מאוד שנעשה את זה כמו שצריך.

המועד שבו צריך להתחיל לארוז

אריזת דירה למעבר היא עניין מבלבל מפני שכמעט אף פעם לא מעריכים נכון את היקף המשימה וכמות החפצים שצריך לארוז.
זה בדיוק המקום שצריך להתחיל באופן מחושב וקר כשההמלצה להתחיל בהכנה לאריזות כ-4 שבועות בממוצע לפני המעבר. כמובן שאם יש לכם דירה גדולה במיוחד כדאי להתחיל אפילו חמישה שבועות מראש בעוד שאם הדירה קטנה, ניתן להתחיל גם 3 שבועות לפני. פחות מזה ואתם עלולים למצוא את עצמכם בלחץ מיותר.

במה מתחילים?

אנו לא מצפים ובטח שלא ממליצים להתחיל ולפנות את המקרר 4 שבועות לפני אך יש עוד דברים חשובים שצריך לעשות בפרק הזמן שציינו ובכלל זה תכנון האריזה וארגון של מוצרי אריזה וקרטונים בכמות מספקת.
תכנון האריזה צריך לכלול לוח זמנים שבו אתם מקציבים לכל חלק בבית את הזמן הדרוש לו כדי לארוז. מומלץ לקחת מקדם הגנה כלשהו כדי שטעות בהערכה לא תעלה לכם בלחץ מיותר.
התכנון של האריזה צריך להתחיל בסריקה של כל תכולת הדירה וקבלת החלטה מה עובר אתכם ומה אתם לא צריכים ויכולים למכור, לתרום או לזרוק.
התכנון יכול לחסוך לכם אריזות מיותרות ולהפחית לעתים בעלות ההובלה עצמה. חוץ מזה יהיה לכם יותר סדר בראש ומספיק זמן להיפתר מכל מה שהחלטתם.
מבחינת מוצרי אריזה, כדאי להזמין מראש דבקים, ניירות אריזה ושקיות בכמות מספקת. כמו כן תצטרכו כמובן גם קרטונים למעבר דירה אך אנו ממליצים קודם לבדוק אם אתם מקבלים כמה מהמובילים כך שהרכישה של היתר לא תהיה יקרה.
באתר 'בסטבוקס' תוכלו להזמין את כל מוצרי האריזה למעבר דירה וכן קרטונים מכל הגדלים והסוגים כך שהאריזה של הדירה תהיה קלה ונוחה ככל שניתן.

מתחילים לארוז מהפחות חיוני ולחיוני

אריזת הדירה צריחה להתחיל עם החפצים הלא חיוניים וככל שמתקדמים יש לגשת אל הפריטים הקריטיים יותר שמשמשים אתכם באופן תדיר. בדרך הזאת תוכלו לצמצם את אי הנוחות שיכולה להיגרם למינימום.

לדוגמה, ניתן להתחיל ולארוז את המצעים העונתיים, את הצעצועים שהילדים לא מתכוונים לשחק איתם בשבועות הקרובים ואפשר לארוז גם את המחסן. זה אולי לא נראה לכם הרבה אך תאמינו לנו שמדובר בצרכני זמן משמעותיים.

מפרידים את תכולת החדרים באריזה

אחד הכללים הכי חשובים בכל אריזה הוא לא לשלב בין תכולות החדרים. משמע אין לארוז חפצים מחדרים שונים באותו קרטון. בסיום צריך לרשום בטוש או לסמן במדבקה מה יש בכל קרטון ולאיזה חדר הוא שייך. אם יש חפצים שבירים יש לציין זאת.

אפשר וצריך לארוז חדרים במקביל אך את החפצים יש לארוז בקרטונים נפרדים. הסיבה לכך היא שבאופן הזה תוכלו לדעת היכן נמצא כל דבר ולאיזה חדר הוא שייך ובזמן ההובלה תוכלו לבקש מהמובילים להניח כל קרטון במקומו וכך לקצר את זמן הפריקה והסידור שיידרש לכם.

מצמצמים את קניית המזון

הובלה של המזון יכולה להיות מורכבת ומיותרת ולכן כדאי לצמצם את רכישת המזון (בעיקר הקפוא והטרי) ככל שמתקרבים אל מועד ההובלה.
בדרך הזאת הריקון של המקרר יהיה קל יותר ולא תצטרכו לתהות מה יעלה בגורל המזון הקפוא עד שתחברו את המקרר שוב לחשמל לאחר שיובילו אותו.

אורזים את החפצים הקריטיים

ככל שמתקרבים אל המעבר כך צריך להתחיל ולארוז חפצים ופריטים קריטיים שמשמשים אתכם בשגרה. תוכלו לארוז אותם אך לא לסגור את הקרטונים וכך הם יהיו זמינים עד לרגע המעבר.

מפרידים את החפצים היקרים והעדינים

את החפצים היקרים והעדינים וכן את המסמכים והניירת החשובים יש לארוז בנפרד ולהוביל באופן עצמאי. מעבר דירה הוא לא זמן טוב לקחת סיכונים ולסמוך על מוביל כזה או אחר שיהיו מספיק זהירים כשהם מובילים אינספור רהיטים וארגזים.

מכינים תיקים אישיים לכל אחד

השלב האחרון באריזת דירה הוא להכין תיק אישי לכל אחד מדיירי הבית. בתיק יש לארוז חפצים אישיים חיוניים, כלי רחצה, בגדים לימים הראשונים ואפילו פריטים שיכולים להנעים את הזמן בתקופת ההסתגלות ועד לפריקה. זה יכול להיות צעצוע, ספר או כל מה שעושה לכם טוב.
מתלבטים אילו מוצרי אריזה צריך למעבר וכמה? חפשו 'בסטבוקס' בגוגל ונשמח לסייע ולייעץ בחינם ובלי התחייבות.