איך נהפוך משבר להזדמנות?

ממקום הפצע – נכנס האור: הרבה יותר נוח להתמקד באשמה של אחרים – יותר מקדם לשאול :מה החלק שלי בדבר?

יודעים איך נוצרים יהלומים? היהלומים נוצרים במעבה האדמה, בתנאי לחץ וחום גבוהים מאד, זו הסיבה שהיהלום הוא כה קשה, וכל כך איכותי. תשאלו איך זה קשור לנושא?
אז ככה, יש כלל זהב שאומר, שאין מקריות בחיים, לכל דבר שקורה יש סיבה, כך לגבי הדברים המשמחים שקורים לנו בחיים, ועל אחת כמה וכמה לגבי משברים ואתגרים.
אם כך איך יתכן שמשברים או אתגרים יכולים להוות הזדמנות? ולא סתם הזדמנות, אלא כזו שאנחנו אמורים לשמוח על בואה?
נתחיל מהבנה פשוטה לפיה אנו חיים ביקום מסודר. כל אחד מאיתנו הגיע למסע אישי של צמיחה והתפתחות. כל אחד חווה את הסרט האישי שלו, בדרך שאותה בחר, והכל מדויק. לפי כל התורות הרוחניות, לרבות היהדות והקבלה, כל האתגרים שנפגוש בחיינו נעשו מתוך בחירה בטרם נולדנו, והם קשורים לשיעורים ולייעוד שלשמם הגענו.
עכשיו אני רוצה לשאול: אם הכל בחיינו היה זורם על פי הציפיות, וכל מבוקשינו היה מושג בקלות, האם היינו בוחרים מרצוננו להשתנות, לצאת מ"אזור הנוחות"? כנראה שלא!
מתי אנחנו מבינים שיש צורך בתיקון? רק כאשר אנחנו מאותגרים. כאשר מהלך חיינו נעצר או נפגע. וגם אז, לא תמיד אנחנו משנים. לפעמים אנחנו סופגים פגיעה, וממשיכים הלאה, אבל היקום מתעקש ושולח לנו מסר נוסף: עוד אתגר, והפעם אולי קשה יותר.
קרה לכם ששאלתם את עצמכם, או את בורא עולם: "למה אותם אתגרים חוזרים שוב ושוב בחיי? למה אני מושך לחיי את אותם קשיים? למה שוב אנחנו תקועים ולא מתקדמים"?
אם זה מוכר לכם, זה הזמן לעצור, ולהבין, כי יש שם מסר עבורנו – ואנחנו מחויבים להבין את משמעותו.
תיקון זה המסע שלשמו אנחנו כאן. זה תהליך שהנשמה צריכה לעבור, מתוך הבנה שאנחנו הרבה מעבר לרובד הגלוי. רובנו חושבים שעלינו לשנות את האחרים, ולא את עצמנו. השינוי הוא פנימי, שינוי התפיסה, המודעות וההבנה.
אמור מעתה – אתגר הוא הזדמנות, ותודה ליקום שזימן לי הזדמנות ללמוד על עצמי ולהתמיר. עכשיו אתם מבינים למה התחלתי עם סיפור היהלום? בכל אחד מאיתנו גלום יהלום לא מלוטש, ורק בתנאים מאתגרים, נוכל ללטש אותו ולהציג את העוצמה והאור שבתוכנו.
מזמינה אתכם, לבדוק מה הם האתגרים שלכם? מה נכון לכם לשנות? והאם אתם בייעוד ובשליחות שלשמה באתם.

איך עושים זאת? ממשיכים לקרוא, לעקוב ולהתייעץ dvoratipul@gmail.com
דבורה עטר – קרוב- מטפלת רגשית ומנחת סדנאות מודעות

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|