הטור של דבורה קרוב: לאכול את עצמנו לדעת

על אכילה רגשית, ואיזה צורך ממלא האוכל ברגע זה, ואיפה מצוי הפתרון?

כולנו כבר יודעים על הקשר בין הגוף לנפש לנשמה. וכולנו מבינים, שהסיבה למחלות הגוף והנפש קשורה לפער שנוצר ביניהם. השבוע במקרה או שלא, הגיעו אלי שלושה מטופלים חדשים, שעברו ניתוח בריאטרי (לטיפול בהשמנה) ובהמלצת הרופא המנתח ביקשו תמיכה רגשית לתהליך.
אחת המטופלות, הגיעה אחרי ניתוח שני. ברור שניתוח הגוף, לא מטפל בשורש, כלומר בהיבט הנפשי, האנרגטי והנשמתי. אז איך כל זה עובד? ומהי המשמעות הנפשית – אנרגטית של השמנה?
זה שונה מאדם לאדם, והמענה האישי נמצא בקליניקה. עדיין, אפשר להגדיר פרמטרים כלליים לבדיקה עצמית. השמנה קשורה בדחיה עצמית, אני צריך שכבות שומן להגן עלי מפני המציאות. המשיכה לאכול כמויות לא מאוזנות, מלמדת על העדר שובע רגשי ואנרגטי.
אולי אין סיפוק עצמי, יש לעיתים ריקנות, והמזון מקבל תפקיד, מעין אשליית מילוי. אולי צורך בפיצוי על תחושת האין. מכירים את אלה שנותנים ונותנים לאחרים, זה תהליך של ריקון עצמי, נטישה של עצמנו, מחשש לנטישה חיצונית. ואז חיפוש אחר מילוי באוכל.
אכילה רגשית מחייבת התבוננות עמוקה על ההשמנה. בן אדם מגדיר רצון, חזון , מטרות, ואז עומד מול ארוחה, ובאחת מוחק את החזון, הרצון נעלם, והוא חש מכור לתוכן לא רצוי. הוא יודע מה הוא ירגיש אחר כך, ובכל זאת בוחר. זו תבוסה, שמביאה למשחק משפחה של דפוסים מנהלים: דחייה, נטישה, ריקנות חוסר סיפוק, ואלו שולחים אותנו שוב אל אשליית המילוי שבאכילה.
השמנה היא יצירה שלנו, זה המקום שבו עיוותנו את האיזון בין צרכי הגוף לנפש. דיאטה ואיסורים מחזקים את המנגנון הפגוע, אז איפה מצוי הפתרון?.  צעד ראשון – להקשיב פנימה, איזה צורך ממלא האוכל ברגע זה? היום כבר ידוע שלמזונות יש תדר אנרגטי, והוא צריך להיות מותאם לתדר האנרגטי שלנו. אז נלמד להקשיב לגוף.  והכי חשוב לבחור באוכל שאוהב אותי, אוכל שמותאם לי אנרגטית.

דבורה עטר קרוב
מטפלת רגשית ומנחת סדנאות תודעה
טל': 054-6876546

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|